اخباراخبار اتریوماخبار تحلیلی

5 ارز دیجیتال که می‌توانند جایگزین اتریوم شوند

کدام رمزارزها می‌توانند جای اتریوم را بگیرند؟

 

پس از ظهور بیت‌کوین (BTC)، مردم متوجه شدند که بلاک چین–فناوری زیربنایی آن–می‌تواند برای مقاصد دیگر مورد استفاده قرار گیرد و اتریوم (ETH) را به وجود آورد و آن را به رقیبی قدرتمند برای دارایی شاخص مالی غیرمتمرکز (DeFi) تبدیل کرد. با گذشت زمان، شبکه‌ها و ارزهای دیجیتال بیشتری ظاهر شدند که تهدیدی برای از بین بردن رتبه دوم بیت‌کوین بود.

در این زمینه، چندین دارایی دیجیتالی وجود دارد که به دلیل چالشی که برای دومین دارایی بزرگ ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار ایجاد می‌کنند، و همچنین توانایی آنها برای جایگزین کردن کوین اتریوم، به عنوان «قاتل اتریوم»، به عنوان دومین دارایی معروف در بازار کریپتو، برجسته شده‌اند.

 

سولانا (SOL)

سولانا (SOL) به دلیل هزینه‌های گس کمتر و نرخ تراکنش‌های بالا (با وجود اینکه اتریوم در حال پیشرفت برای آپدیت شبکه خود است) و همچنین استفاده از پروتکل اثبات تاریخچه (PoH) به عنوان یک رقیب قوی برای تسلط اتریوم ظاهر شده است. 

سولانا در حال حاضر با قیمت ۲۴/۰۴ دلار معامله می‌شود که ۱/۳۵ درصد در ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته است. علاوه بر این، پس از افشای راه حل جدیدی که نویدبخش کاهش هزینه‌های بلاک چین است، ۱۴/۵۹ درصد نسبت به هفت روز گذشته افزایش یافته است. 

بر اساس داده‌ها، ۱۸ درصد در چارت ماهانه خود و همچنین ۱۴۲/۳۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش قیمت را تجربه کرده است.

 

پولکادوت (DOT)

این رمزارز خود را به عنوان یک بلاک چین لایه صفر معرفی می‌کند و اخیراً یک درخواست علامت تجاری برای پلتفرم ارتباطی بلاک چین Polkadot Converse و همچنین اکوسیستم خود را با Kagome 0.9.0 آپدیت کرده است.

قیمت پولکادوت در زمان انتشار این خبر ۶/۴۲ دلار بود که نشان می‌دهد ۲ درصد در ۲۴ ساعت گذشته، ۰/۲۶ درصد نسبت به هفته قبل و همچنین ۵/۲۱ درصد در چارت ماهانه افزایش یافته است. همانطور که چارت‌های اخیر مشخص است پولکادوت از نظر سود سالانه (YTD) خود ۴۶/۷۳ درصد به ارزش خود اضافه کرده است.

 

آوالانش (AVAX)

یکی دیگر از اکوسیستم‌های پروتکل اثبات سهام مشابه اتریوم، آوالانش (AVAX) سه بلاک چین را با هم ادغام می‌کند و مقیاس‌پذیری بیشتری را ارائه می‌دهد. در ۶ آوریل، این تیم آپدیت Cortina خود را راه‌اندازی کرد و قول بهبود پشتیبانی بلاک چین X Avalanche را برای مبادلات رمزارز و توسعه سریع‌تر، در کنار مزایای دیگر داد.

در حال حاضر، آوالانش با قیمت ۲۸/۵۴ دلار مبادله می‌شود که نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته ۲/۳۸ درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، ارزش این رمزارز ۳/۰۳ درصد در طول هفته و ۱۲/۵۹ درصد در ماه قبل افزایش پیدا کرده است.

 

پالیگان (MATIC)

بر اساس گزارش DappRadar، راه‌حل مقیاس‌بندی لایه ۲ که از بلاک چین اتریوم استفاده می‌کند، یعنی پالیگان (MATIC) در ماه مارس افزایش زیادی در فعالیت‌های گیم داشته و آن را به دومین بلاک چین بازی بزرگ پس از وکس (WAXP) تبدیل کرده است.

در حال حاضر، پالیگان با قیمت ۱/۱۲ دلار معامله می‌شود و رشد ۲/۳۵ درصدی را در روز گذشته ثبت کرده است. اگرچه در هفته گذشته ۲/۰۴ درصد و در طی ۳۰ روز گذشته ۶/۱۶ درصد از دست داده است. با این حال، این ضررها با سود سالانه ۴۶/۶۹ درصد جبران می‌شود.

 

تزوس (XTZ)

تزوس (XTZ) یک بلاک چین اثبات سهام با قابلیت آپدیت و انرژی کارآمد است که همچنین از اثبات سهام لیکویید (LPOS) استفاده می‌کند و در سال جاری چندین خبر مثبت از این رمزارز منتشر شده است. ابتدا، شراکت با Google Cloud را اعلام کرد و سپس پروتکل بمبئی را که یکی از مهم‌ترین آپدیت‌های آن تا به امروز است، رونمایی کرد و قول داد تزوس را از رقبای خود جلوتر ببرد.

در همین حال، نمودار قیمت تزوس در روزهای اخیر کمی متلاطم بوده است. در زمان انتشار این خبر با قیمت ۱/۱۱ دلار معامله می‌شود که با وجود کاهش ۲/۸۵ درصدی در هفت روز گذشته، ۰/۵۳ درصد در روز افزایش یافته است. با این حال، در چارت ماهانه خود، تزوس ۱/۳۰ درصد افزایش داشته که به افزایش ۵۲/۵۴ درصدی در سال ۲۰۲۳ اضافه شده است.

 

نتیجه‌گیری

اگرچه رشد آتی در ارزش دارایی‌های دیجیتال می‌تواند به عوامل متعددی بستگی داشته باشد، ارزهای دیجیتال برجسته و تیم‌های آن‌ها توانایی توجیه وضعیت خود به‌عنوان رقبای اصلی اتریوم را نشان داده‌اند و پیشرفت بیشتری را در سال جاری و با تقویت قیمت‌ها تضمین می‌کنند.

پیش‌بینی شما از روند قیمت این رمزارزها در سال جاری چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا