اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوین

پنج ارز دیجیتالی که می توانند از گزارش مثبت CPI بهره ببرند

پنج ارز دیجیتالی که می توانند از گزارش مثبت CPI بهره ببرند

پس از ادامه روند صعودی هفته گذشته در بازار سهام، بازار ارزهای دیجیتال سبز شده است و ارز های SOL، XMR، LDO و AAVE  احتمال دارد در آستانه حرکت بالاتر باشند.

بیت‌کوین پس از صعود به قیمت ۱۷۳۵۷ دلار در دوازدهم ژانویه، سرانجام به بالای ۱۷هزار دلار رسید و هم گاوها و هم خرس‌ها به بازخوانی شاخص قیمت مصرف‌کننده CPI (شاخص قیمت مصرف کننده: اندازه‌گیری میانگین تغییر در طول زمان در قیمت‌های پرداخت شده توسط مصرف‌کنندگان برای یک سبد بازار از کالاها و خدمات مصرفی است) که قرار است در تاریخ دوازدهم ژانویه باشد چشم دوخته بودند.

با وجودی که عده‌ای از فعالین این حوزه بر این باورند که پایین کلان ممکن است در بیت‌کوین در حال شکل‌گیری باشد، برخی دیگر با این ایده موافق نبوده و تردید دارند. آمار و ارقام موجود شباهت‌هایی به بازار نزولی فعلی و ترکیدن حباب دات کام نشان می‌دهند. صندوق ذخیره فدرال ایالات متحده افزایش نرخ بهره را در ماه مه ۲۰۰۰ متوقف کرد، اما نزدک تا دو سال بعد از آن به پایان نرسید. اگر همین سناریو در رابطه با ارزهای رمزپایه اجرا شود، احتمال دارد روند صعودی بعدی با  کمی با تاخیر شروع شود.

با این حال، یک نکته مثبت درمورد آینده صنعت کریپتو این است که شرکت‌های مالی سنتی همواره برای فعالیت در این بازار اشتیاق نشان می‌دهند. Jez Mohideen، مدیرعامل Laser Digital معتقد است که ورود شرکت‌های سنتی می‌تواند به تنظیم بخش ارزهای دیجیتال کمک کند.

 

BTC/USDT

بیت‌کوین از چهارم ژانویه بالاتر از شاخص میانگین متحرک معامله می‌شود. این اولین نشانه از کاهش احتمالی فشار فروش است. قیمت در ششم ژانویه به مقاومت سربار ۱۷۰۶۱ دلار رسید اما گاوها نتوانستند به این سطح صعود کنند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها هنوز تسلیم نشده‌اند.

یک نکته مثبت جزئی به نفع گاوها این است که اجازه شکست جفت BTC/USDT به زیر شاخص میانگین‌های متحرک را نداده است. اگر قیمت برای مدتی بین میانگین‌های متحرک و ۱۷۰۶۱ دلار تثبیت شود، چشم‌انداز شکست بالای مقاومت سربار می‌تواند بهبود یابد. درصورتی که گاوها قیمت را به بالای ۱۷۰۶۱ دلار برسانند، این جفت می تواند تا رقم ۱۸۳۸۸ دلار افزایش یابد.

از طرف دیگر، کاهش قیمت و سقوط آن به زیر شاخص میانگین‌های متحرک نشان می‌دهد که این جفت می‌تواند برای چند روز دیگر بین ۱۷۰۶۱ تا ۱۶۲۵۶ دلار باقی بماند.

نمودار چهارساعته نشان می‌دهد که خرس‌ها از سطح ۱۷۰۶۱ دلار محافظت می‌کنند اما در پایین آوردن قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) موفق نبوده‌اند. این امر نشان می‌دهد که خریداران برای خروج عجله ندارند زیرا انتظار شکستن بالاتر از مقاومت سربار را دارند.

افزایش تدریجی 20-EMA و شاخص قدرت نسبی (RSI) در قلمرو مثبت نشان‌دهنده این است که خریداران یک مزیت جزئی دارند. شکست ۱۷۰۶۱ دلاری احتمالاً در آینده نزدیک یک رالی جدید را آغاز خواهد کرد.

 

SOL/USDT

سولانا در چند ماه گذشته عملکرد بسیار ضعیفی داشته، اما تحرکات چند روز اخیر احتمال تجمع امدادی را افزایش داده است.

جفت SOL/USDT نسبت به پایین‌ترین قیمت ( ۸ دلار) در ۲۹ام دسامبر به شدت افزایش یافته است. خریداران در سوم ژانویه قیمت را به بالای شاخص میانگین متحرک ساده (SMA) پنجاه روزه، یعنی قیمت ۱۲/۷۵ دلار رساندند و از آن زمان تاکنون توانسته‌اند این جفت را بالاتر از این سطح نگه دارند. این موضوع نشان می‌دهد که گاوها در تلاش هستند تا شاخص میانگین‌های متحرک را به سطح حمایتی (سطحی از قیمت که دارایی برای مدت زمانی خاصی از آن پایین‌تر نمی‌آید) تبدیل کنند.

اگر قیمت به مقاومت سربار بالاتر از ۱۵ دلار برسد، جفت می‌تواند تا ۱۹ دلار شتاب بگیرد. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مانع عمل کند، اما در صورت عبور از آن، صعود به سطح ۵۰ درصد فیبوناچی اصلاحی ۲۳/۴۰ دلار امکان‌پذیر است.

درصورت کاهش قیمت و سقوط به زیر شاخص میانگین متحرک، ممکن است گاوها کنترل خود را از دست بدهند. چنین حرکتی نشان می‌دهد که خرس‌ها در سطوح بالاتر فعال هستند.

نمودار چهارساعته نشان می‌دهد که قیمت به EMA بیست‌روزه بازگشت اما گاوها در کف قیمت خرید انجام دادند. این موضوع نشان‌دهنده تغییر در احساسات از فروش در بالاترین بازه قیمت به خرید در کف قیمت است. گاوها سعی خواهند کرد با بالا بردن قیمت به بالای منطقه مقاومت ۱۴/۲۴ دلاری تا ۱۵ دلار، حرکت صعودی را گسترش دهند.

از سوی دیگر، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر شاخص EMA بیست‌روزه بکشند. در این صورت، جفت ممکن است به شاخص SMA پنجاه روزه سقوط کند. این سطح ممکن است به عنوان یک سطح حمایتی عمل کند، اما درصورتی که خرس‌ها قیمت را به زیر این رقم در بازه پنجره روزه کاهش دهند، این کاهش قیمت می تواند به ۱۱ دلار برسد.

 

XMR/USDT

مونرو در پنجم ژانویه از الگوی نزولی خارج شد و خریداران توانستند قیمت را به مدت سه روز بالاتر از سطح شکست حفظ کنند که نشان از تغییر روند به‌صورت بالقوه است.

شاخص میانگین متحرک در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد خریداران پیشی گرفته‌اند. مقاومت جزئی در ۱۶۲ و ۱۶۷ دلار وجود دارد، اما می‌توان از هر دو سطح عبور کرد. پس از آن، جفت XMR/USDT قابلیت رسیدن به مقاومت بالای ۱۷۴ دلار را دارد.

این سطح می‌تواند همچون یک مانع بزرگ عمل کند، اما با غلبه گاوها بر آن، جفت می‌تواند تا ۲۰۰ دلار حرکت کند. با فرض عکس، اگر قیمت به زیر شاخص میانگین‌های متحرک سقوط کند، نشان می‌دهد که خروج از الگوی قیمتی گوه (wedge) ممکن است یک تله گاو باشد (یعنی زمانی که روند نزولی بازار از دید سرمایه‌گذاران پنهان می‌ماند تا متقاعد شوند که بازار به حالت صعودی خود بازگشته است). شکست به زیر رقم ۱۳۸ دلار احتمالاً حرکت نزولی را تقویت می‌کند.

با برسی نمودار چهار ساعته می‌توان فهمید که خرس‌ها به دنبال تشکیل یک الگوی کوتاه‌مدت دوتایی نزدیک به ۱۶۰ دلار هستند. فروشندگان قیمت را به زیر شاخص EMA بیست‌روزه رسانده‌اند و امکان افت تا شاخص SMA پنجاه روزه را باز کرده‌اند. ممکن است گاوها به شدت از شاخص میانگین‌های متحرک دفاع کنند. اما اگر قیمت از سطح فعلی بالاتر برود، نشان می‌دهد که سطوح پایین‌تر خریداران را جذب می‌کنند. پس از آن، جفت دوباره می‌تواند تا مقاومت سربار ۱۶۰ دلار افزایش یابد.

 

LDO/USDT

پروتکل لیدو دائو (Lido DAO) در تاریخ یکم ژانویه از خط روند نزولی عبور کرد که نشان می‌دهد روند نزولی ممکن است پایان یافته باشد.

شاخص میانگین‌های متحرک یک الگوی تقاطع صعودی را تکمیل کرده‌اند، که نشان می‌دهد خریداران درحال مسلط شدن به بازار هستند. این در حالی است که سطح خرید بیش از حد شاخص RSI به یک اصلاح کوتاه‌مدت اشاره می‌کند. جفت LDO/USDT درصورتی می‌تواند به مقاومت سربار ۱/۸۵ دلار برسد که خریداران به میزان قابل توجهی از سطوح فعلی تسلیم نشوند.

این سطح می تواند دوباره به عنوان یک مانع قوی عمل کند، اما در صورت صعود گاوها، جفت می‌تواند به ۲/۳۰ دلار برسد. اولین نشانه ضعف، شکست شاخص EMA در بازه زمانی بیست روزه (۱/۲۱ دلار) خواهد بود

با توجه به نمودار چهار ساعته مشخص است که این جفت روند صعودی را آغاز کرده است. افزایش شاخص میانگین‌های متحرک و شاخص RSI در منطقه خرید نشان می‌دهد که گاوها کنترل را به دست دارند. با این که مقاومت خفیفی در ۱/۷۱ دلار وجود دارد، در صورت عبور از این رقم، صعود به ۱/۸۵ دلار امکان‌پذیر است. شاخص EMA در بازه بیست روزه به عنوان یک سطح حمایتی قوی در طول دوره عقب‌نشینی عمل کرد، بنابراین هنوز هم در کوتاه‌مدت سطح مهمی برای رصد است. در صورت شکسته شدن این سطح حمایتی، جفت می‌تواند به شاخص SMA پنجاه روزه کاهش یابد.

 

AAVE/USDT

خریداران با موفقیت از حمایت روانی نرخ نزدیک به ۵۰ دلار دفاع کردند و در تلاش هستند تا یک الگوی کف دوگانه تشکیل دهند. همین مورد دلیل انتخاب ارز دیجیتال Aave در این خبر است.

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای شاخص SMA پنجاه روزه برسانند، جفت AAVE/USDT می‌تواند به خط روند نزولی و پس از آن به ۶۷ دلار صعود کند. شکست و بسته شدن این سطح، یک کف قیمت دو برابر با هدف الگوی ۸۴ دلاری را تکمیل می‌کند. در صورت کاهش قیمت و سقوط آن به زیر سطح حمایت حیاتی ۵۰ دلاری، این دیدگاه صعودی رد خواهد شد.

گاوها با قدرت تمام به دنبال حفظ قیمت به رقم بالای مقاومت سربار آنی نزدیک به ۵۸ دلار هستند. این سطح می‌تواند به‌عنوان یک مانع قوی عمل کند، اما درصورتی که گاوها بتوانند سطح ۵۸ دلار را برای حمایت به مسیر نزولی برگردانند، همین موضوع می‌تواند احتمال شکست را در بالای خط روند نزولی افزایش دهد.

اولین سطح حمایتی برای رصدکردن شاخص EMA بیست روزه است. درصورتی که این سطح بشکند، جفت می‌تواند تا ۵۴ دلار کاهش یابد. اگر گاوها بخواهند که تکانه کوتاه‌مدت را به نفع خود تمام کنند،باید درسطح فعلی از خود دفاع کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا