اخبار آلت کوین هااخبار بین الملل

AVAX تا مارس ۲۰۲۳ دوبرابر خواهد شد

آخرین افزایش قیمت AVAX پس از شراکت پلتفرم بلاک‌چین Avalanche با خدمات وب آمازون و با جهش بازار ارزهای دیجیتال اتفاق می‌افتد. Avalanche سال ۲۰۲۳ را با یک انفجار آغاز کرد و در دو هفته اول نزدیک به ۵۵ درصد افزایش داشت. درحال حاضر ترکیبی از شاخص‌های فنی و بنیادی نشان می‌دهد که این توکن تا ماه مارس به رشد خود ادامه می‌دهد.

 

شکست قیمت AVAX 

به نظر می‌رسد جفت AVAX/USD از مه ۲۰۲۲ در وضعیت تشکیل الگوی نزولی گوه بوده و حالا وارد مرحله شکست این الگو شده است. الگوی نزولی گوه (falling wedge) زمانی شکل می‌گیرد که روند قیمت در محدوده‌ای که توسط دو خط روند همگرا و نزولی تعریف شده است، کاهش یابد. با خارج شدن قیمت از محدوده خود به سمت بالا، این الگو بهبود پیدا می‌کند. به عنوان یک قاعده تحلیل تکنیکال، قیمت می‌تواند به اندازه فاصله بین خطوط روند بالا و پایین آن افزایش یابد.

چارت قیمت روزانه AVAX/USD
چارت قیمت روزانه AVAX/USD با تنظیم گوه در حال سقوط – منبع: TradingView

به کارگیری این تئوری در الگوی نزولی گوه AVAX، ما را به هدف شکست توکن در حدود ۳۴ دلار، یعنی ۱۱۵ درصد افزایش نسبت به سطوح قیمت فعلی، می‌رساند.



مشارکت Avalanche با آمازون 

روند صعودی AVAX زمانی محقق می‌شود که Ava Labs (توسعه‌دهنده شبکه Avalanche) ارائه‌دهنده رسمی راه‌حل بلاک‌چین برای خدمات وب آمازون (AWS) باشد.
لازم به ذکر است که این شرکت قابلیت‌های جدیدی را پیاده‌سازی خواهد کرد که اجرای نود Avalanche را برای توسعه‌دهندگان از طریق بازار معاملاتی AWS راحت‌تر می‌کند. علاوه بر این، آنها می‌توانند زیرشبکه‌های (ساب نت) Avalanche را با چند کلیک ایجاد کنند.
این مشارکت در یک شرایط ایده‌آل، سهولت به‌کارگیری Avalanche را در بین شرکت‌ها و دولت‌ها افزایش می‌دهد که به نوبه خود می‌تواند تقاضا برای توکن‌های AVAX را افزایش دهد. این چشم‌اندازها کمک کرده تا توکن Avalanche در یک بازه زمانی تنظیم‌شده ۲۴ ساعته نزدیک به ۳۰ درصد افزایش داشته باشد.

 

تقویت سناریوی الگوی صعودی با درنظر گرفتن فاکتور اقتصاد کلان

الگوی گوه نزولی AVAX در وضعیت صعودی، آن هم در بحبوحه بهبود پایه‌های اقتصاد کلان برای دارایی‌های پرریسک‌تر پدیدار می‌شود که ممکن است در ماه‌های آینده به نفع بازار ارزهای دیجیتال باشد.
براساس نظرسنجی بلومبرگ، اقتصاددانان انتظار کاهش شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) را دارند. در حالت ایده‌آل، کاهش تورم ممکن است صندوق ذخیره فدرال را وادار کند که افزایش نرخ بهره خود را متوقف کند که همین موضوع سرمایه‌گذاران را با پول نقد اضافی برای سرمایه‌گذاری در بازارهای پرریسک‌تر مواجه می‌کند.

گزارش بعدی CPI در دوازدهم ژانویه منتشر خواهد شد. شرکت خدمات مالی JPMorgan & Chase احتمال ۲۰ درصد افزایش شاخص S&P 500 را بین ۳ تا ۳/۵ درصد می‌دهد. این درصورتیست که رقم تورم ماه دسامبر به ۶/۴ برسد. اگر نرخ تورم در محدوده ۶/۴ تا ۶/۵ درصد قرار گیرد، این شاخص با احتمال ۶۵٪ ممکن است در بازه ۱/۵ الی ۲ درصد قرار بگیرد.

استراتژی JPMorgan
استراتژی JPMorgan در شاخص CPI – منبع: بلومبرگ

بنابراین، جفت AVAX/USD می‌تواند در کنار شاخص معیار ایالات متحده با کاهش نرخ تورم افزایش یابد و این افزایش حداقل تا جلسه صندوق ذخیره فدرال در سی‌ویکم ژانویه ادامه پیدا کند.

 

ریسک ضرر و زیان همچنان وجود دارد

در همین حال، AVAX با نزدیک شدن به رقم ۱۵/۷۵ دلار نشانه‌هایی از بلاتکلیفی از خود بروز می‌دهد، آن هم درحالی که این رقم سطح مقاومتی محکمی برای بازه زمانی ژوئن تا نوامبر ۲۰۲۲ بود.
اگر این قیمت نتواند به‌طور قاطع بالاتر از خط مقاومت گفته شده بسته شود، احتمال اصلاح به سمت خط حمایت بعدی نزدیک به رقم ۱۰/۵۰ دلار افزایش می‌یابد. همانطور که در چارت زیر نشان داده شده، همین سطح حمایتی در بازه زمانی ژوئن تا ژوئیه ۲۰۲۱ موثر بود.

چارت قیمت سه روزه AVAX/USD
چارت قیمت سه روزه AVAX/USD – منبع: TradingView

به عبارت دیگر، AVAX با خطر افت ۳۵ درصدی نسبت به سطح قیمت فعلی خود مواجه است که می‌تواند به طور کلی تنظیمات الگوی نزولی گوه را باطل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا