اخبار آلت کوین هااخبار بیت کویناخبار تحلیلی

تأثیر تثبیت قیمت بیت کوین بر ارزهای APE، MANA، AAVE و FIL

ممکن است طی روزهای آینده بیت‌کوین از رشد خود فاصله بگیرد. در این صورت اگر نمودار قیمت بیت‌کوین بر مبنای سطح حمایتی تغییر جهت دهد، ممکن است APE، MANA، AAVE و FIL به‌صورت ناگهانی افزایش پیدا کنند.

پس از حدود ۲۰ درصد افزایش در هفته گذشته، قیمت بیت کوین با افزایش ۱۰ درصدی هفته جاری را به پایان می‌رساند. افزایش قیمت بیت کوین تمایل کاربران را به خرید بیشتر کرده و منجر به افزایش تعداد خرید چندین آلت کوین شده است. این امر ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال را رسماً به بالای مرز ۱ تریلیون دلار رساند.

این روند قوی در افزایش قیمت بیت کوین بسیاری از تحلیلگران را که همچنان در مورد این روند قیمت شک و تردید دارند، شگفت زده کرده است. برخی بر این باورند که افزایش فعلی یک جهش گربه مرده (یک جهش موقت و کوتاه در قیمت ارز دیجیتال) است که جهت را به‌طور ناگهانی معکوس می‌کند در حالی که برخی دیگر از شباهت‌های بین افزایش قیمت فعلی و تغییر به سمت بازار خرسی در سال ۲۰۱۸ می‌گویند.

مشاهده روزانه داده‌های بازار رمزارز
مشاهده روزانه داده‌های بازار رمزارز – منبع: Coin360

اگرچه تریدرها باید خود را برای هر احتمالی آماده کنند، اما سرعت افزایش قیمت بیت کوین به پایین‌ترین حد ممکن در نمودار قیمت اشاره دارد. در ادامه احتمال بالا و پایین شدن قیمت در نمودار وجود دارد اما احتمالاً قیمت‌های نزولی به‌شدت مورد توجه خریداران قرار می‌گیرد. روند پایدار بهبود قیمت بیت کوین ممکن است خریداران را به خرید آلت کوین‌های انتخابی تشویق کند.

برای بررسی دقیق‌تر، نگاهی می‌اندازیم به نمودارهای قیمت بیت کوین و آلت‌کوین‌هایی را انتخاب می‌کنیم که در کوتاه‌مدت قدرت خود را نشان می‌دهند.

 

BTC/USDT

بیت کوین در بیستم ژانویه به بالای سطح مقاومت ۲۱۶۵۰ دلاری صعود کرد که نشان دهنده از سرگیری روند صعودی است. این موضوع نشان می‌دهد که تقاضا در سطوح بالاتر همچنان بالاست.

نمودار روزانه BTC/USDT
نمودار روزانه BTC/USDT – منبع: TradingView

براساس نمودار BTC/USDT، در ۲۱ام ژانویه گاوها قیمت را به بالای سطح مقاومت ۲۲۸۰۰ دلاری رساندند، اما همانطور که در کندل استیک روز دیده می‌شود، موفق نشدند روی روند افزایشی قبلی رشد کنند.

در حالی که میانگین‌های متحرک صعودی نشان می‌دهند که بازار در کنترل گاوهاست، شاخص قدرت نسبی (RSI) ایجاب می‌کند که در منطقه‌ای که بیش از اندازه در آن خرید انجام شده احتیاط کنیم. طبق این داده‌ها چند روز تثبیت یا اصلاح قیمت جزئی امکان‌پذیر است.

با این حال، زمانی که یک روند صعودی جدید شروع می‌شود، گاهی اوقات شاخص قدرت نسبی تمایل دارد بیش از اندازه در منطقه خرید باقی بماند و خرس‌ها را ناامید کند. در این صورت ممکن است روند صعودی بدون عقب‌نشینی عمده ادامه پیدا کند و جفت ارز BTC/USDT به رقم ۲۵۲۱۱ دلار برسد.

اگر بخواهیم از جنبه منفی به این موضوع نگاه کنیم، سطح حمایتی اول ۲۱۴۸۰ دلار است. بازگشت قیمت از این سطح، نشان می‌دهد که گاوها با هر بار افت قیمت جزئی خرید می‌کنند. این موضوع می‌تواند احتمال افزایش قیمت را به ۲۵۲۱۱ دلار افزایش دهد.

نمودار چهار ساعته BTC/USDT
نمودار چهار ساعته BTC/USDT – منبع: TradingView

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که گاوها در تلاش هستند تا قیمت ۲۲۸۰۰ دلار را به سطح حمایتی تبدیل کنند. اگر قیمت همچنان به رشد خود ادامه دهد و به بالاتر از قیمت ۲۳۲۷۱ دلار برسد، شتاب صعودی افزایش پیدا می‌کند و احتمالاً جفت ارز BTC/USDT به سمت ۲۵۲۱۱ دلار حرکت می‌کند.

با کاهش قیمت به پایین‌تر از رقم ۲۲۶۰۰ دلار، این جفت ارز می‌تواند به محدوده میانگین متحرک نمایی بیست روزه (EMA) سقوط کند. این سطح ممکن است به عنوان یک سطح حمایتی عمل کند، اما اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را از این رقم پایین‌تر بیاورند، توقف بعدی می‌تواند ۲۱۴۸۰ دلار باشد.

 

APE/USDT

ApeCoin در چند ماه گذشته بین ۷/۸۰ تا ۳ دلار معامله شده است. پس از شکست خرس‌ها در کاهش قیمت زیر این محدوده، این بار گاوها در تلاش برای بازگشت قیمت هستند و تلاش می‌کنند قیمت را به سمت سطح مقاومت محدوده سوق دهند.

نمودار روزانه APE/USDT
نمودار روزانه APE/USDT – منبع: TradingView

میانگین‌های متحرک صعودی و شاخص قدرت نسبی در منطقه‌ای که بیش از اندازه در آن خرید انجام شده نشان می‌دهند که خریداران کنترل وضعیت بازار را در دست دارند. سطح مقاومت جزئی نزدیک به ۶/۴۰ دلار است اما اگر خریداران از این سطح قیمت عبور کنند، جفت ارز APE/USDT می‌تواند تا رقم ۷/۸۰ دلار افزایش یابد. در ادامه ممکن است در این سطح شاهد فروش تهاجمی خرس‌ها باشیم.

درصورتی که قیمت پایین بیاید و به زیر میانگین متحرک نمایی بیست روزه (۴/۸۰ دلار) برسد، دیدگاه مثبتی که بالاتر به آن اشاره کردیم می‌تواند در کوتاه مدت باطل شود. این موضوع می‌تواند قیمت را به میانگین متحرک ساده پنجاه روزه (۴/۱۷ دلار) برساند.

نمودار چهارساعته APE/USDT
نمودار چهارساعته APE/USDT – منبع: TradingView

نمودار چهارساعته نشان می‌دهد که جفت ارز APE/USDT در یک روند صعودی قوی قرار دارد. خرس‌ها در تلاشند تا حرکت صعودی را در رقم ۶ دلار متوقف کنند، اما همین که گاوها تسلیم نشده‌اند نشانه خوبیست، چرا که نشان می‌دهد که خریداران در هر کاهش قیمت جزئی در حال خرید هستند. گاوها اکنون تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای رقم ۶ دلار برسانند و روند صعودی را از سر بگیرند.

در مقابل، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی بیست روزه برسانند. در صورتی که موفق شوند، جفت ارز ارز APE/USDT می‌تواند از بین صعودهای کوتاه‌مدت بازار سود جذب کند. در ادامه این جفت ارز می‌تواند تا ۵ دلار کاهش قیمت را تجربه کند.

 

MANA/USDT

پلتفرم واقعیت مجازی دیسنترالند (Decentraland) از ۰/۲۸ دلار در سی‌ام دسامبر به ۰/۷۸ دلار در ۲۱ام ژانویه یک افزایش قیمت ناگهانی را تجربه کرد که نشان دهنده یک حرکت قوی به نفع گاوها است.

نمودار روزانه MANA/USDT
نمودار روزانه MANA/USDT – منبع: TradingView

خرس‌ها در هفدهم ژانویه با قیمت بالای ۰/۷۴ دلار فروش انجام دادند، اما گاوها وارد عمل شدند و در افت قیمت ۰/۶۱ دلاری خرید انجام دادند. این امر نشان می‌دهد که تمایل به خرید همچنان وجود دارد و تریدرها به کاهش قیمت‌ها به عنوان یک فرصت خرید نگاه می‌کنند.

گاوها باید قیمت بالای ۰/۷۴ دلار را حفظ کنند که نشانه شروع مرحله بعدی بهبود است. جفت ارز MANA/USDT می‌تواند تا ۰/۸۷ دلار و پس از آن به سد روانی ۱ دلار برسد.

اگر خرس‌ها بخواهند کنترل وضعیت بازار را به دست آورند، باید قیمت را تا زیر ۰/۶۱ دلار کاهش دهند. درصورتی که موفق به این کار شوند، جفت ارز MANA/USDT می‌تواند روند اصلاح قیمت عمیق‌تری را تا ۰/۵۳ دلار آغاز کند.

نمودار چهارساعته MANA/USDT
نمودار چهارساعته MANA/USDT – منبع: TradingView

نمودار چهارساعته MANA/USDT از شکل‌گیری یک الگوی سر و شانه معکوس خبر می‌دهد. اگر خریداران قیمت را بالای خط گردن الگو نگه دارند، پروسه تنظیم قیمت کامل می‌شود و جفت ارز می‌تواند به سمت قیمت هدف ۰/۹۳ دلار جهش کند.

در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر میانگین‌های متحرک برسد، مشخص می‌شود که خرس‌ها درحال محافظت از سطح مقاومت ۰/۷۴ دلاری هستند. سپس این جفت ارز می‌تواند به منطقه حمایتی ۰/۶۱ تا ۰/۵۵ دلار سقوط کند.



AAVE/USDT

ارز دیجیتال آوی (Aave) در هفدهم ژانویه بالاتر از خط روند نزولی شکست و بسته شد که نشان از تغییر روند بالقوه دارد. خرس‌ها سعی کردند قیمت را به زیر خط روند نزولی در هجدهم ژانویه برگردانند، اما گاوها همچنان موضع خود را حفظ کردند.

نمودار روزانه AAVE/USDT
نمودار روزانه AAVE/USDT – منبع: TradingView

شیب متحرک نمایی بیست روزه (۷۴ دلار) و شاخص قدرت نسبی در منطقه‌ای که بیش از اندازه در آن خرید انجام شده، نشان می‌دهند که گاوها در بازار برتری دارند. این مزیت می‌تواند با شکست بالای ۹۲ دلار بیشتر تقویت شود و در نتیجه، جفت ارز AAVE/USDT به سطح قیمت ۱۰۰ دلار برسد که از نظر روانی بسیار حیاتی است.

این سطح ممکن است چالش بزرگ دیگری را برای خریداران ایجاد کند، اما درصورتی که آنها بر این مانع غلبه کنند، این جفت ارز ممکن است به سمت قیمت ۱۱۵ دلار حرکت کند.

درغیر این صورت، با کاهش قیمت و حرکت به زیر خط روند نزولی، مشخص می‌شود که خرس‌ها در سطوح بالاتر فعال هستند. ممکن است پایین آمدن قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی بیست روزه به نفع خرس‌ها تمام شود.

نمودار چهارساعته AAVE/USDT
نمودار چهارساعته AAVE/USDT – منبع: TradingView

نمودار چهارساعته نشان می‌دهد که خرس‌ها از منطقه قیمت بین ۸۸ تا ۹۱ دلار دفاع می‌کنند، اما نتوانسته‌اند قیمت را به زیر قیمت میانگین‌های متحرک برسانند. این موضوع نشان‌دهنده رویکرد گاوی خریداران است که بر اساس آن تریدرها در قیمت‌های پایین خرید انجام می‌دهند.

گاوها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا حد سربار را خالی کنند به این معنی کهقیمت را افزایش دهند. درصورتی که موفق شوند، جفت ارز AAVE/USDT می‌تواند روند صعودی را از سر بگیرد.

در عوض، اگر گاوها نتوانند قیمت را به بالای ۹۱ دلار برسانند، خرس‌ها تلاش می‌کنند این جفت ارز را به زیر قیمت میانگین متحرک بکشانند. قیمت این جفت ارز ممکن است تا ۷۸ دلار و بعداً تا ۷۳ دلار کاهش پیدا کند.


FIL/USDT

ارز دیجیتال فایل کوین (FIL) در چهاردهم ژانویه بالاتر از خط روند نزولی شکست و سطح شکست هجدهم ژانویه را مجدد تکرار کرد. این موضوع نشان می‌دهد که گاوها خط روند نزولی را به سطح حمایتی تغییر داده‌اند.

نمودار روزانه FIL/USDT
نمودار روزانه FIL/USDT – منبع: TradingView

میانگین‌های متحرک یک الگوی تقاطعی صعودی را تکمیل کرده‌اند و شاخص قدرت نسبی در محدوده اشباع خرید است که نشان‌ از کنترل وضعیت به دست گاوها دارد. جفت ارز FIL/USDT می‌تواند تا ۶/۵۰ دلار افزایش یابد که ممکن است در آن خرس‌ها دفاعی قوی داشته باشند. اگر گاوها قیمت را به بالاتر از این سطح برسانند، این حرکت صعودی می‌تواند با یک توقف کوتاه نزدیک به ۷ دلار، در نهایت به رقم ۹ دلار برسد.

متحرک نمایی بیست روزه (۴/۲۴ دلار) سطح حمایتی مهمی است که باید در روند نزولی مراقب آن باشید، چرا که کاهش قیمت تا این رقم می‌تواند بازی را به نفع خرس‌ها تغییر دهد.

خرس‌ها تلاش کردند تا روند افزایش قیمت جبرانی را با قیمت ۵ دلار متوقف کنند، اما گاوها این سطح مقاومت را شکستند و مرحله بعدی بهبود روند قیمت را آغاز کردند. شیب میانگین متحرک و شاخص قدرت نسبی در منطقه اشباع خرید نشان می‌دهد که گاوها محکم سر جای خود نشسته‌اند. خریداران سعی خواهند کرد جفت ارز را به سمت ۶/۵۰ دلار و سپس ۷ دلار سوق دهند.

اگر بخواهیم از جنبه منفی به این موضوع نگاه کنیم، میانگین متحرک نمایی بیست روزه سطح حمایتی مهمی است که باید به آن توجه کرد. اگر قیمت از این سطح بازگردد، مشخص می‌شود که روند صعودی تغییری نخواهد کرد. از سوی دیگر، اگر خرس‌ها قیمت را به زیر قیمت میانگین‌های متحرک بکشند، جفت ارز FIL/USDT می‌تواند تا ۴/۲۰ دلار سقوط کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا