اخبار آلت کوین هااخبار بیت کویناخبار تحلیلی

بازار کریپتو در پی سقوط وال استریت ۵۰ میلیارد دلار از دست داد

سه شاخص بزرگ بورس آمریکا دیروز تا ۳ درصد کاهش یافتند.

سه شاخص بزرگ بورس آمریکا دیروز تا ۳ درصد کاهش یافتند.

روز گذشته، بیت کوین در غلبه بر رقم ۲۵ هزار دلار شکست خورد و در مرحله بعدی به سطح پایین‌تر از ۲۴ هزار دلار رسید.

اکثر آلت کوین‌ها در مقیاس روزانه آسیب بیشتری دیده‌اند، به طوری که پالیگان (MATIC)، او کی بی (OKB) و سولانا (SOL) و چندین کوین دیگر حدود ۷ درصد افت داشته‌اند.

 

بیت کوین از روند وال استریت تقلید می‌کند

از پایان هفته گذشته، بیت کوین نوسانات زیادی را تجربه کرده است. روز پنجشنبه به ۲۵ هزار دلار و بالاتر از آن، و به بالاترین حد خود در ۶ ماه گذشته رسید و به همان سرعت تا کمتر از ۲۳۵۰۰ دلار آمد.

بیت کوین دو تلاش دیگر برای غلبه بر سطح ۲۵ هزار دلار در چند روز گذشته انجام داده که آخرین مورد آن دیروز بود. این تلاش‌ها بیت کوین را تا قیمت ۲۵۲۰۰ دلار برد، اما این دارایی دیجیتال یک بار دیگر شکست خورد. با شکست بیت کوین در دو تلاش قبلی، روند نزولی دوباره از سر گرفته شد و اوایل امروز، بیت کوین به زیر قیمت ۲۴ هزار دلار سقوط کرد.

این روند نزولی بیت کوین در بحبوحه سقوط در وال استریت رخ داد. سه شاخص برجسته بازار سهام ایالات متحده همگی رنگ قرمز به خود گرفته‌اند. شاخص اس اند پی ۵۰۰ و دان جونز ۲٪ در یک روز افت کردند، در حالی که شاخص نزدک بیش از ۳٪ سقوط کرد.

آخرین کاهش قیمت بیت کوین (BTC)، ارزش بازار دارایی‌ها را به ۴۶۵ میلیارد دلار کاهش داده است. تسلط بیت کوین بر آلت کوین‌ها کمی افزایش یافته و به ۴۲/۶ درصد رسیده است.

جفت ارز BTC/USD
جفت ارز BTC/USD – منبع: TradingView

رنگ قرمز جدول آلت‌کوین‌ها

دو آلتکوین بزرگ (به غیر از استیبل کوین‌ها) یعنی اتریوم و بایننس کوین، از نظر ارزش بازار، در ۲۴ ساعت گذشته با درصدهای مشابه بیت کوین (۲ تا ۳ درصد) کاهش یافته‌اند. در نتیجه، اتر (ETH) کمتر از ۱۶۵۰ دلار، و بایننس کوین (BNB) زیر ۳۱۰ دلار است.

کاهش قیمت در کاردانو، پولکادوت و شیبا اینو (۴٪-) نیز مشهود است. پالیگان و سولانا بیشترین ضرر را نسبت به آلت کوین‌های برتر داشته و بیش از ۶ درصد در یک روز کاهش داشتند.

دوج کوین (DOGE)، لایت‌کوین (LTC) و آوالانش (AVAX) سودهای ناچیز را ثبت کرده‌اند. با این حال، فایل‌کوین (FIL) روند اخیر خود را با افزایش تقریباً ۹ درصدی در یک روز از سر گرفته است. در نتیجه، اکنون بالاتر از قیمت ۸/۶ دلار معامله می‌شود.

با این حال، به طور کلی، ارزش کل بازار کریپتو تقریباً ۵۰ میلیارد دلار کاهش داشته و در کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) به زیر ۱/۱ تریلیون دلار رسید.

بررسی اجمالی بازار ارزهای دیجیتال
بررسی اجمالی بازار ارزهای دیجیتال – منبع: Quantify Crypto

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا