اخبار آلت کوین هااخبار اتریوماخبار بلاک‌چیناخبار تحلیلیتحلیل بازارتحلیل تکنیکال

۵ ارز دیجیتال که این هفته باید زیرنظر بگیرید: ۲۷ فوریه ۲۰۲۳

بررسی برخی از امیدوارکننده‌ترین ارز دیجیتال برای هفته پیش رو

بازار ارزهای دیجیتال در هفته‌های اخیر دوره‌ای از نوسانات را پشت سر گذاشته است که عوامل مختلف اقتصاد کلان در کاهش شتاب این بخش نقش داشته است. با شروع هفته ۲۷ فوریه ۲۰۲۳، این چند ارز دیجیتال را در معاملات خود درنظر بگیرید.

از کوین‌های که امتحان خود را در بازار ارزهای دیجیتال پس داده‌اند تا توکن‌های در حال ظهور، پتانسیل رشد و نوآوری این دارایی‌ها بسیار زیاد است. از همین رو، سایت Finbold در این مقاله برخی از امیدوارکننده‌ترین ارزهای دیجیتال را برای هفته پیش رو و بر اساس روند بازار بررسی کرده است. 

وی چین (VET)

قیمت وی چین (VET) به واسطه افزایش فعالیت شبکه و پذیرش آن در میان کاربران بازار ارزهای دیجیتال افزایش پیدا کرد.

اعلام شراکت این پلتفرم با استیبلی (Stably)، دروازه‌ای را برای استیبل کوین‌ها به منظور ارائه دسترسی بیشتر به کاربران در تراکنش‌های ارزهای دیجیتال، باز کرد.

به عنوان بخشی از این همکاری، کاربران از فیات onramps استفاده خواهند کرد که امکان مبادله ارزهای سنتی از جمله دلار آمریکا و یورو را برای ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند.

با این حرکت، پلتفرم وی چین و استیبلی به دنبال ساده‌سازی فرآیند تبدیل ارز فیات به ارز دیجیتال، و همچنین ارائه دسترسی ساده‌تر آن به مخاطبان در مقیاس گسترده‌تر هستند.

بدیهیست که این توانایی به عنوان یک محرک کلیدی برای رشد احتمالی قیمت رمزارز وی چین عمل می‌کند.

در همین حین، سرمایه‌گذاران امیدوارند که پس از راه‌اندازی یک کیف پول غیرمتمرکز جدید به نام VeWorld، این توکن تقریباً ۱۲% افزایش یابد و وی چین (VET) دوباره احیا شود.

راه‌اندازی کیف پول جدید به کاربران این امکان را می‌دهد که حساب کاربری خود را مدیریت کنند، روی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکزغیرمتمرکز تراکنش انجام دهند، از کیف پول سخت افزاری لجر استفاده کنند و ارز دیجیتال ارسال و  و دریافت کنند. طبق تازه‌ترین آمار، شبکه VeChain بیش از ۲ میلیون آدرس ثبت شده دارد.

علیرغم اینکه وی چین (VET) مراحل صعودی را تجربه می‌کند، توکن نیز سهم خود را از نوسانات تجربه کرده است. بنابراین در هفته جدید و باتوجه به روند قیمت، وی چین (VET) همچنان می‌تواند دارایی مورد علاقه فعالان بازار ارزهای دیجیتال بماند، به خصوص اگر فعالیت شبکه افزایش پیدا کند.

در زمان انتشار این مقاله، وی چین (VET) با قیمت ۰/۰۳ دلار و سود روزانه بیش از ۲ درصد معامله می‌شود.

چارت قیمت هفت روزه وی چین (VET)
چارت قیمت هفت روزه وی چین (VET) – منبع: Finbold

براساس تحلیل تکنیکال، وی چین (VET) روند صعودی دارد. همانطور که در تصویر پایین هم آمده، در گِیج میانی احساس «خرید» روی عدد ۱۴ قرار گرفته، در حالی که گِیج میانگین‌های متحرک عدد ۱۲ را برای حجم بالای خرید نشان می‌دهد.

تحلیل تکنیکال وی چین (VET)
تحلیل تکنیکال وی چین (VET) – منبع: TradingView

آنکر (ANKR)

این توکن استیکینگ، اخیراً توانسته به واسطه مشارکت با پلتفرم‌های دیگر سودهای دو رقمی ثبت کند. پس از اعلام همکاری با غول‌های فناوری مایکروسافت (NASDAQ: MSFT) و Tencent، این توکن همچنان در کانون توجه قرار دارد.

براساس این قراردادها، مایکروسافت پشتیبانی از پذیرش بلاک چین سازمانی را ارائه خواهد کرد و Tencent تفاهم‌نامه‌ای را برای توسعه طیف وسیعی از خدمات API بلاک چین با آنکر امضا کرد.

به گفته آنکر، این مشارکت یک گام مهم در جهت ارتقاء زیرساخت وب 3 است. با قرار گرفتن آنکر در میان دارایی‌های برتر از نظر سود هفتگی، احتمالاً سرمایه‌گذاران بسیاری حرکت بعدی قیمت این توکن را دنبال می‌کنند، به خصوص اگر سود قابل توجهی کسب کنند.

در حال حاضر، آنکر با قیمت ۰/۰۴ دلار با سود روزانه بیش از ۵٪ معامله می‌شود، در حالی که در چارت هفتگی، این توکن بیش از ۲۷٪ افزایش قیمت یافته است.

چارت قیمت هفت روزه آنکر (ANKR)
چارت قیمت هفت روزه آنکر (ANKR) – منبع: Finbold

در تحلیل تکنیکال هم حرکت صعودی قیمت آنکر (ANKR) مشاهده می‌شود. همانطور که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید، احساس «خرید» روی عدد ۱۵ قرار گرفته، و گِیج میانگین‌های متحرک برای حجم بالای خرید عدد ۱۳ را نشان می‌دهد.

تحلیل تکنیکال آنکر (ANKR)
تحلیل تکنیکال آنکر (ANKR) – منبع: TradingView

چین لینک (LINK)

چین لینک (LINK) یک شبکه اوراکل بلاک چین غیرمتمرکز بر پایه اتریوم (ETH) است.

با وجود اینکه تحلیلگرها بر این باورند که این توکن ارزش بالایی دارد، در چارت هفتگی قیمت خود زیان‌هایی را ثبت کرده است.

به عنوان مثال، اوراکل چین لینک اکنون در شبکه آزمایشی StarkNet در دسترس است. این فناوری به توسعه‌دهندگان اکوسیستم این امکان را می‌دهد که از فیدهای قیمت ایمن، قابل اعتماد و غیرمتمرکز در ساخت برنامه‌های کاربردی مالی غیرمتمرکز (DeFi) استفاده کنند.

انتظار می‌رود که StarkNet، که یکی از کارآمدترین پروتکل‌های لایه ۲ شبکه اتریوم است، با این ادغام به پلتفرمی سازگارتر تبدیل شود. 

پلتفرم ترو یو‌اس‌دی (TUSD) که یک صادرکننده استیبل کوین است، از پروتکل اثبات ذخیره چین لینک برای تأیید زمان واقعی استخراج استیبل کوین استفاده کرده.

این تغییرات برای تأثیرگذاری بر روند قیمت چین لینک (LINK) انجام شده است. در همین راستا، مایکل ون د پوپ، کارشناس و تحلیلگر معاملات کریپتو، پیشنهاد کرده است که چین لینک (LINK) در صورتی که با موفقیت قیمت ۹ دلار را پس بگیرد و همین سطح قیمت را حفظ کند، احتمالاً سطح قیمت حدودی ۲۰ دلار را هدف قرار خواهد داد.

تا زمان انتشار این مقاله، چین لینک (LINK) با قیمت ۷/۳۹ دلار معامله شد و حدود ۰/۶ درصد افزایش یافت. با این حال، ارزش چین لینک (LINK) تقریباً ۱۰٪ در چارت هفتگی کمتر شده است.

چارت قیمت هفت روزه چین لینک (LINK)
چارت قیمت هفت روزه چین لینک (LINK) – منبع: Finbold

علیرغم اینکه شاهد ضررهای قابل توجه در چارت هفتگی هستیم، گِیج‌های یک روزه این توکن در TradingView عمدتا صعودی هستند. گِیج میانی عدد خرید را ۱۲، و گِیج میانگین‌های متحرک عدد ۱۰ را برای خرید در حجم بالا نشان می‌دهد.

تحلیل تکنیکال چین لینک (LINK)
تحلیل تکنیکال چین لینک (LINK) – منبع: TradingView

اتریوم (ETH)

دومین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار، پیش از آپدیت شانگهای دوباره به مرکز توجهات در بازار بازگشته، و همین موضوع به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد پس از موفقیت‌آمیز بودن آپدیت، به اتریوم سهام خود دسترسی داشته باشند، به تمرکز بازار دارایی‌های دیجیتال بازمی‌گردپیدا کنند.

در همین راستا، اتریوم یکی از دارایی‌هایی است که در هفته پیش رو باید مدنظر قرار داد، با توجه به اینکه آپدیت شانگهای در Sepolia برای ۲۸ فوریه تنظیم شده است.

به گفته تیم توسعه، این ارتقا به این معناست که پس از ماه‌ها آزمایش وقت برداشت است.

در عین حال، اتریوم دارایی مهمی باقی می‌ماند، به ویژه با توجه به تمرکز کمیسیون بورس اوراق بهادار (SEC) که به طور فزاینده‌ای بر روی سرمایه‌گذاری تمرکز می‌کند.

در این بین، اتریوم همچنین شاهد رقابت سایر پروژه‌های کریپتو در امور مالی غیرمتمرکز (Defi) است. این موضوع با فعالیت توسعه GitHub که همچنان تحت سلطه پروژه‌هایی مانند کاردانو (ADA) قرار دارد، خودش را بیشتر نشان می‌دهد.

تا زمان انتشار این مقاله، اتریوم با قیمت ۱۶۰۳ دلار معامله شد و روزانه حدود ۰/۱ درصد افزایش داشت. در چارت هفتگی، اتریوم (ETH) بیش از ۵٪ کاهش یافته است.

چارت قیمت هفت روزه اتریوم (ETH)
چارت قیمت هفت روزه اتریوم (ETH) – منبع: Finbold

تحلیل تکنیکال یک روزه در TradingView نشان می‌دهد که اتریوم روند نزولی دارد. گِیج فروش عدد ۱۳ را نشان می‌دهد، در حالی که گِیج میانگین‌های متحرک برای فروش در حجم بالا روی عدد ۱۲ است. گِیج آسیلاتور عدد ۹ و حالت خنثی را نشان می‌دهد.

چارت قیمت هفت روزه اتریوم (ETH)
چارت قیمت هفت روزه اتریوم (ETH) – منبع: Finbold

لیدو دائو (LDO)

لیدو دائو (LDO) که یک پلتفرم پیشرو برای سرمایه‌گذاری روی اتریوم و سایر دارایی‌هاست، اخیراً محبوبیتی بیشتری به دست آورده است. رشد این پلتفرم را می‌توان به عوامل متعددی از جمله آپدیت شانگهای نسبت داد.

انتظار می‌رود که لیدو دائو (LDO) به‌عنوان یکی از راه‌حل‌های برتر سرمایه‌گذاری در اتریوم، با دسترسی سرمایه‌گذاران به اندوخته اتر خود پس از شروع آپدیت شانگهای، سود قابل توجهی برای کاربران خواهد داشت.

علاوه بر این، کاربران ارزهای دیجیتال بیش از پیش به خدمات سپرده‌گذاری اتر روی آورده‌اند، که تا حدی به دلیل نگرانی‌های اخیر است مبنی بر اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ممکن است سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران خرد ممنوع کند. این امکان باعث شده است که برخی از سرمایه‌گذاران به دنبال روش‌های سرمایه‌گذاری غیرحضوری مانند روش‌هایی باشند که لیدو ارائه می‌دهد.

علی‌رغم این نگرانی‌های نظارتی، لیدو و سایر پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری همچنان محبوبیت دارند، چرا که سرمایه‌گذاران به دنبال راه‌هایی برای کسب درآمد غیرفعال از دارایی‌های دیجیتال خود هستند.

در زمان انتشار این مقاله، لیدو دائو (LDO) به ارزش ۳/۰۸ دلار با سود روزانه تقریباً ۱۰ درصد رسید.

چارت قیمت هفت روزه لیدو دائو (LDO)
چارت قیمت هفت روزه لیدو دائو (LDO) – منبع: Finbold

تحلیل تکنیکال نشان می‌دهد که لیدو دائو (LDO) روند صعودی دارد، و گِیج‌های یک روزه و میانگین‌های متحرک به ترتیب عدد ۱۷ و ۱۴ را برای خرید نشان می‌دهند. این رقم برای خرید روی گِیج آسیلاتور عدد ۳ را نمایش می‌دهد.

تحلیل تکنیکال لیدو دائو (LDO)
تحلیل تکنیکال لیدو دائو (LDO) – منبع: TradingView

 


در نتیجه، درمیان تلاش بازار رمزارزها برای رشد در سال ۲۰۲۳، ضروریست که دارایی‌های برجسته را درنظر داشته باشید، چرا که احتمالاً این دارایی‌ها مسیر دارایی‌های دیجیتال دیگر را نیز تعیین می‌کنند.

با این حال، با توجه به اینکه اثرات عوامل اقتصاد کلان همچنان ادامه دارد، بازار همچنان با موانعی روبرو است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا