اخبار آلت کوین هااخبار اتریوماخبار بلاک‌چین

آپدیت اتریوم Shapella راه را برای لغو استیکینگ اتریوم (ETH) باز می‌کند

این آپدیت فقط برای شبکه Sepolia است و آپدیت بعدی برای شبکه Goerli در ماه مارس معرفی می‌شود.

تیم بیکو، توسعه دهنده اصلی اتریوم اعلام کرد که آپدیت Shapella (شانگهای+کاپلا) برای ۲۸ فوریه برنامه‌ریزی شده است. آپدیت شبکه Shapella در شبکه Sepolia فعال می‌شود.

Shapella (شانگهای+کاپلا) نام‌های هارد فورک اتریوم هستند. Shanghai عنوانی است که برای فورک در لایه اجرایی کاربران انتخاب شده و Capella نام آپدیت در لایه توافقی کاربران است.

برخی از تغییرات کلیدی پیشنهادی برای بهبود اتریوم در لایه اجرایی شامل کیف پول گرم کوین بیس (warm coinbase) و طرح برداشت فشار زنجیره بیکن است. طرح برداشت فشار زنجیره بیکن به اعتبارسنج‌‌ها (Validators) این امکان را می‌دهد تا سپرده‌های اتریوم (ETh) را که از دسامبر ۲۰۲۰ در شبکه بیکن سپرده‌گذاری شده بود، از طریق یک نوع عملیات جدید «سطح سیستم» برداشت کنند. از سوی دیگر، کیف پول گرم کوین بیس می‌تواند تحولی ایجاد کند وهزینه‌های شبکه را برای سازندگان پایین بیاورد.

کیف پول گرم کوین بیس (warm coinbase) نام نرم‌افزاری است که سازندگان برای دریافت توکن‌های جدید در شبکه از آن استفاده می‌کنند. هر تراکنش در پلتفرم جدید باید از طریق نرم افزار کوین بیس انجام شود. اولین تعامل هزینه بیشتری دارد چرا که نرم افزار نیاز به «گرم شدن» دارد و با افزایش تعداد استفاده هزینه‌ها کاهش می‌یابد. با این حال، با معرفی EIP-3651، نرم افزار کوین بیس در ابتدا گرم می‌ماند و برای دسترسی نیاز به هزینه گس (gas fee) کمتری دارد.

تغییرات عمده در لایه اجماع شامل برداشت‌های کامل و جزئی برای اعتبارسنج‌‌ها و انباشته‌کننده‌های مستقل و انباشته‌کننده‌های بلوک است.

برداشت جزئی به این معنی است که اعتبارسنج‌‌ها می‌توانند پاداش‌های اتر بیش از ۳۲ اتر را برداشت کنند و به اعتبارسنجی ادامه دهند. در صورتی که بخواهند کامل برداشت کنند، می‌توانند به طور کامل خارج شوند، تمام ۳۲ اتر و پاداش‌ها را دریافت کنند و کار را متوقف کنند.

آپدیت آتی، به اعتبارسنج‌‌ها این امکان را می‌دهد که اتر سپرده‌گذاری شده (stETH) خود را از زنجیره بیکن وارد لایه اجرایی کنند. علاوه بر این، این آپدیت تغییراتی را در لایه‌های اجرا و توافق ایجاد می‌کند و ویژگی‌های جدیدی را اضافه می‌کند و آن را به یک ارتقای کلیدی پس از مرج اتریوم تبدیل می‌کند.

با این حال، سهامداران و سایر افراد که مسئولیت مدیریت گره‌ها را به عهده دارند، باید گره‌های خود را به جدیدترین نسخه‌های کاربری اتریوم ارتقا دهند تا از مزایای آپدیت Sepolia استفاده کنند. پس از تکمیل آپدیت Sepolia، گام بعدی انتشار آپدیت شانگهای در شبکه آزمایشی Ethereum Goerli است که انتظار می‌رود در ماه مارس آغاز شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا