اخبار آلت کوین هااخبار تحلیلی

توسعه بلاک چین ترون (TRX) در فضای ارزهای دیجیتال

توسعه بلاک چین ترون (TRX) و حفظ جایگاه خود به عنوان بزرگترین پایگاه کاربری

 

در میان افزایش فزاینده فعالیت شبکه‌ای ترون، اکوسیستم ترون برای بهبود شفافیت داده‌های بلاک چین خود قدم‌های بزرگی برداشت.

ارز دیجیتال ترون (TRX) موفق شده با برتری گسترده‌ای که نسبت به سایر بلاک چین‌های اصلی در اکوسیستم ایجاد شده‌اند، در فضای کریپتو قدرت‌نمایی کند. داده‌های پلتفرم تحلیلی آرتمیس، نشان داد که ترون از نظر پایگاه کاربری بالاترین رتبه را دارد.

در زمان انتشار این خبر، تعداد کل کاربران روزانه فعال در بلاک چین ترون در ۲۴ ساعت گذشته به ۱.۸۷ میلیون نفر رسید که آمار ۱/۳ میلیون زنجیره بایننس و همچنین زنجیره‌هایی مانند اتریوم (ETH) و سولانا (SOL) را تحت‌الشعاع قرار داد.

علاوه بر این، تراکنش‌های روزانه در شبکه ترون نیز از ابتدای ماه مه افزایش یافته است. تنها در ۲۴ ساعت گذشته، این شبکه شاهد حدود ۹/۳۵ میلیون تراکنش بود که پس از سولانا در رتبه اول، موفق شد رتبه دوم را به خود اختصاص دهد.

چارت فعالیت روزانه آدرس‌ها (سمت چپ) و چارت روزانه تراکنش‌ها
چارت فعالیت روزانه آدرس‌ها (سمت چپ) و چارت روزانه تراکنش‌ها – منبع: Artemis

شفافیت بیشتر در بلاک چین ترون

در میانه افزایش فعالیت شبکه، اکوسیستم ترون گام مهمی در جهت بهبود شفافیت داده‌های بلاک چین برداشت.

ترون همکاری خود را با Footprint Analytics، که یک پلتفرم تجزیه و تحلیل داده‌هاست و وب2 و وب3 را به هم پیوند می‌دهد، آغاز کرد تا از تخصص دومی در افزایش کاربرد، امنیت و شفافیت داده‌ها استفاده کند. این همکاری می‌تواند ابزارهای پیشرفته‌تری را برای جامعه ترون فراهم کند تا از نهایت پتانسیل بلاک چین استفاده کند.

علاوه بر ترافیک شبکه، ارزش کل قفل شده ترون (TVL) نیز روند موفقیت‌آمیزی داشته است. مجموع دارایی‌های نگهداری شده در پروتکل اثبات سهام (PoS) تا زمان نگارش این خبر به ۵/۴۵ میلیارد دلار رسید و تنها پس از بزرگترین پروتکل PoS اتریوم است.

ترون همچنین موفق شده موقعیت خود را به عنوان یکی از کارآمدترین زنجیره‌ها برای تجارت استیبل کوین تثبیت کند. ارزش کل استیبل کوین‌ها در شبکه به ۴۵ میلیارد دلار رسید.

چارت ارزش کل قفل شده (TVL) ترون در مقایسه با سایر آلت کوین‌ها
چارت ارزش کل قفل شده (TVL) ترون در مقایسه با سایر آلت کوین‌ها – منبع: DefiLlama

هدف بعدی ترون (TRX) کجاست؟

ارز دیجیتال ترون (TRX) در زمان نوشتن این خبر با ۰/۰۷۰۳۹ دلار معامله می‌شود و طبق داده‌های CoinMarketCap، سود هفتگی ۴/۶۴ درصدی را ثبت کرده است. با ارزش بازار حدود ۶/۷۳ میلیارد دلار، ترون در زمان انتشار این خبر، جایگاه دوازدهمین ارز دیجیتال بزرگ را از نظر ارزش بازار کسب کرد.

ارزش اسمی شاخص حجم باز در معاملات ترون در بازار معاملات آتی طی هفته گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته که منعکس‌کننده افزایش مخاطره‌آمیز علاقه به کوین‌هاست.

نمودار بهره معاملات بازار آتی
نمودار بهره معاملات بازار آتی – منبع: Coinglass

با این حال، نرخ‌های تامین مالی در اکثر صرافی‌های برتر، از جمله بایننس، منفی بود. این موضوع نشان می‌دهد که دارندگان موقعیت‌های فروش که روی ضرر قیمت شرط بندی می‌کردند به بازار تسلط داشتند.

یکی از پیشرفت قابل توجه در اکوسیستم، سوزاندن مداوم توکن‌ها بود. حدود ۲۰/۰۱ میلیون توکن ترون در ۵ مه از چرخه خارج شد. این موضوع باعث شد عرضه ترون در گردش ۱۴/۹۴ میلیون کاهش پیدا کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا