اخبار آلت کوین هااخبار تحلیلی

ارزش بازار تتر (USDT) از مرز ۸۳ میلیارد گذشت

تأثیر قوانین نظارتی بر کاهش ارزش بازار استیبل کوین‌ها

 

طبق گزارش کوین مارکت کپ، همچنان که تتر (USDT) در حال دستیابی به بالاترین میزان ارزش بازار است، سایر استیبل کوین‌ها در تلاش برای حفظ سلطه بازار خود هستند.

ارزش بازار استیبل کوین تتر، با ادامه روند تسلط بر بازار استیبل کوین، از مرز ۸۳ میلیارد دلار گذشت.

این رکورد جدید بازار برای استیبل کوین تتر درست در زمانی به دست آمده که سایر صادرکنندگان استیبل کوین به دلیل نارضایتی نظارتی در تلاش برای ادامه فعالیت خود در بازار هستند. مدیرعامل صرافی بایننس، چنگ پنگ ژائو با نام مستعار CZ نیز به همین موضوع اشاره کرد.

نمودار ارزش بازار تتر USDT
نمودار ارزش بازار تتر USDT – منبع: Coinmarketcap

چنگ پنگ ژائو در یک توییت توجهات را به یک استیبل کوین بایننس که توسط پکسوس صادر شده جلب کرد. مدیرعامل بایننس گفت: «BUSD یک استیبل کوین کاملاً تنظیم‌شده بود که توسط NYDFS با ۲۳ میلیارد دلار پوشش داده شد و در حال حاضر ارزش بازار آن ۵ میلیارد دلار است و از آن زمان تتر رشد فوق‌العاده‌ای را تجربه کرده است».

در فوریه اوایل سال جاری، دپارتمان خدمات مالی نیویورک (NYDFS) به پکسوس دستور داد تا هرگونه صدور استیبل کوین بایننس را به دلیل نقض قوانین امنیتی متوقف کند.

در زمانی که ارزش بازار تتر به بالاترین رکورد خود رسیده است، رقبای آن مانند USD Coin که توسط سرکل منتشر شده، یا استیبل کوین بایننس در حال تلاش برای حفظ سلطه بازار خود هستند. USDC که از نظر ارزش بازار با ۲۸/۸ میلیارد دلار در جایگاه دوم قرار می‌گیرد، و اختلاف قیمت بیش از ۵۰ میلیارد دلار دارد. در مقطعی، تسلط بازار UDC به تتر نزدیک شده بود و ارزش بازار آن در ژوئن ۲۰۲۲ به بالاترین رکورد خود در قیمت ۵۵/۸ میلیارد دلار رسید.

نمودار ارزش بازار USDC
نمودار ارزش بازار USDC – منبع: Coinmarketcap

در حالی که طولانی شدن دوره نزولی بازار در سال ۲۰۲۲ ضررهای خود را بر هر دو استیبل کوین به جا گذاشت که پس از اوج آن در ژوئن ۲۰۲۲ شاهد کاهش ارزش بازار بودیم، تتر توانسته با تسلط بیشتر بر بازار بازگردد. این در حالیست که ارزش بازار USDC تقریباً به نصف کاهش یافته است.

دلیل برجسته کاهش سهم بازار سایر استیبل کوین‌ها را می‌توان به بررسی دقیق نظارتی که توسط تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده به بحران بانکی اضافه شد نسبت داد. پس از ممنوعیت استخراج استیبل کوین بایننس به دلیل نقض امنیتی، ارزش بازار آن به سرعت کاهش یافت زیرا کاربران شروع به تبدیل BUSD خود به سایر استیبل کوین‌ها کردند.

برای USDC هم شرایط به همین شکل پیش رفت که بحران بزرگ به شکل سقوط بانک سیلیکون ولی رخ داد که در آن ناشر استیبل کوین حدود ۳/۳ میلیارد دلار ذخایر داشت. این امر منجر به وحشت بازار و متعاقباً کاهش ارزش دلار آمریکا شد. اگرچه USDC روز بعد دوباره تثبیت شد، اما همین جریان ضرر قابل توجهی بر ارزش بازار آن وارد کرد چرا که بسیاری از افراد USDC خود را به خاطر ترس از سقوط کامل به سایر استیبل کوین‌ها تبدیل کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا