اخبار آلت کوین هااخبار بیت کویناخبار تحلیلی

تحلیل قیمت ۴ آلت کوین با بهبود روند قیمت بیت کوین

بهبود روند قیمت بیت کوین می‌تواند منجر به خرید ۴ آلت کوین شود

 

در وضعیتی که بیشتر کوین‌های بازار تحت فشار هستند، بیت کوین و آلت کوین‌های برگزیده مانند کاردانو (ADA)، اتم (ATOM)، لیدو دائو (LDO) و آربیتروم (ARB) وضعیت امیدوارکننده‌ای دارند.

شاخص اس اند پی ۵۰۰ هفته را با زیان اسمی ۰/۲۹ درصد به پایان رساند، اما بیت کوین در نظر دارد هفته را با کاهش عمیق‌تر بیش از ۵ درصدی به پایان برساند. ضعف روند قیمت بیت کوین باعث شد چندین آلت کوین پایین بیایند که نشان‌دهنده تضعیف احساسات در بازار است.

قسمت امیدوارکننده ماجرا در جهش باثبات بیت کوین مربوط می‌شود به ۱۲ مه. چندین تحلیلگر پیش‌بینی می‌کنند که بیت کوین شروع به بازیابی کند، اما شاخص متریال ایندیکیتورز (Material Indicators) محتاطانه به نظر می‌رسد.

در تحلیل اخیر، این موضوع مطرح شد که نبود یک حرکت قوی از سوی نهنگ‌ها در سطوح پایین‌تر می‌تواند نگران‌کننده‌ باشد. این عقیده وجود دارد که اگر بیت کوین کمتر از میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای بماند، ایده چشم‌انداز صعودی باطل خواهد شد.

تحلیل قیمت ۴ آلت کوین - نمای کلی روزانه از داده‌های بازار رمزارزها
نمای کلی روزانه از داده‌های بازار رمزارزها – منبع: Coin360

انتظار می‌رود طی چند روز آینده، پیشرفت در مذاکرات مربوط به سقف بدهی بین رهبران کنگره و کاخ سفید در مرکز توجه قرار بگیرد. عدم قطعیت و خطرات ناشی از کوتاهی ایالات متحده می‌تواند روند صعودی را در بازارهای سهام تحت کنترل نگه دارد، اما پیش‌بینی اینکه بیت کوین و آلت کوین‌ها چگونه به این هرج‌ومرج واکنش نشان خواهند داد دشوار است.

بیت کوین یک مرحله اصلاحی را آغاز کرده است و اکثر آلت کوین‌ها به پایین‌تر از سطح حمایت مربوطه خود افت کرده‌اند. تنها وضعیت تعداد انگشت‌شماری از ارزهای دیجیتال در چارت‌ها مثبت به نظر می‌رسد. بیایید چارت پنج ارز دیجیتال برتر را که ممکن است در کوتاه‌مدت روند صعودی پیدا کنند، تحلیل کنیم.

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

دم دراز کندل بیت کوین در ۱۲ مه نشان می‌دهد که گاوها در قسمت پایین نمودار که متمایل به خط گردن الگوی معکوس سر و شانه (H&S) است، یا به عبارتی در افت قیمت در حال خرید هستند.

تحلیل قیمت جفت ارز BTC/USDT
چارت روزانه جفت ارز BTC/USDT – منبع: TradingView

گاوها (خریداران بازار) سعی می‌کنند قیمت را به الگوی مثلث برگردانند اما ممکن است با مقاومت شدید خرس‌ها روبرو شوند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۷۹۵۹ دلار) و شاخص قدرت نسبی (RSI) رقم زیر ۴۱ را نشان می‌دهد که می‌تواند نشانه برتری نسبی فروشندگان باشد.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، فروشندگان دوباره تلاش خواهند کرد جفت ارز BTC/USDT را به زیر ۲۵۲۵۰ دلار کاهش دهند. در صورت موفقیت آنها، فروش ممکن است تشدید پیدا کند و این جفت تا ۲۰ هزار دلار سقوط کند.

در حالت صعودی، گاوها باید برای به دست آوردن مجدد کنترل بازار، مانع موجود در خط مقاومت را برطرف کنند. این جفت ممکن است مقاومت سربار را در ۳۱ هزار دلار مجدد تست کند.

چارت چهار ساعته جفت ارز BTC/USDT
چارت چهار ساعته جفت ارز BTC/USDT – منبع: TradingView

پس از مواجهه با سطح مقاومت سخت در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، گاوها مانع را برطرف کردند. این حرکت نشان می‌دهد که خریداران در تلاش برای به دست گرفتن کنترل بازار هستند. این جفت ممکن است ابتدا به میانگین متحرک ساده ۵۰ و سپس تا قیمت ۲۸۴۰۰ دلار صعود کند.

برعکس، اگر قیمت به شدت از سطح فعلی کمتر شود، نشان می‌دهد که فروشنده‌های بازار در تلاش هستند تا خط حمایت مثلث را به سطح مقاومت تبدیل کنند. این جفت ممکن است پس از آن تا سطح حمایت حیاتی در ۲۵۲۵۰ دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت کاردانو (ADA)

بازگشت قوی کاردانو از خط روند صعودی در ۱۱ مه نشان می‌دهد که همچنان در سطوح پایین‌تر خرید این رمزارز ادامه دارد.

تحلیل قیمت جفت ارز ADA/USDT
چارت روزانه جفت ارز ADA/USDT – منبع: TradingView

گاوها سعی خواهند کرد با پیش بردن قیمت به سمت متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰/۳۸ دلار) روند بهبود را از سر بگیرند. این سطح ممکن است به عنوان یک مانع کوچک عمل کند، اما اگر گاوها بر آن غلبه کنند، جفت ارز ADA/USDT می تواند به سمت الگوی معکوس سر و شانه افزایش پیدا کند. در این سطح احتمالا شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس‌ها خواهیم بود.

احتمال دیگر این است که قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کمتر شود و تا خط روند صعودی کاهش یابد. تکرار مکرر سطح حمایت در فواصل زمانی کوتاه باعث تضعیف این رمزارز می‌شود. این موضوع ممکن است درها را برای سقوط احتمالی تا ۰/۳۰ دلار باز کند.

تحلیل قیمت جفت ارز ADA/USDT
چارت چهار ساعته جفت ارز ADA/USDT – منبع: TradingView

گاوها قیمت را بالاتر از میانگین‌های متحرک قرار دادند، که نشان می‌دهد ممکن است خرس‌ها کنترل خود را از دست بدهند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به تدریج شروع به افزایش کرده است و شاخص قدرت نسبی در منطقه مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها در حال بازگشت هستند.

اگر خریداران سطح مقاومت سربار را در ۰/۳۷ دلار شکست دهند، این جفت ارز می‌تواند شتاب بگیرد و تا ۰/۴۰ دلار و بعداً تا ۰/۴۲ دلار افزایش یابد. برعکس، اگر قیمت از ۰/۳۷ دلار کمتر شود، ممکن است جفت ارز تا خط روند صعودی پایین بیاید.

تحلیل قیمت کازماس (ATOM)

کازماس یا اتم (ATOM) از سطح حمایت دلاری در ۱۰ مه عقب‌نشینی کرد، که نشان می‌دهد گاوها در حال خرید در پایین‌ترین قیمت به این سطح هستند.

تحلیل قیمت جفت ارز ATOM/USDT
چارت روزانه جفت ارز ATOM/USDT – منبع: TradingView

خرس‌ها تلاش می‌کنند تا روند صعودی امدادی را در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۱/۲۸ دلار) متوقف کنند، اما خریدارها نیز تسلیم نشده‌اند. این چشم‌انداز روند صعودی بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه را افزایش می‌دهد. در صورتی که این اتفاق بیفتد، جفت ارز ATOM/USDT می‌تواند به خط روند نزولی صعود کند.

این سطح مهمی است که فروشندگان باید از آن محافظت کنند، چرا که شکست قیمت بالای آن، الگوی مثلث نزولی را باطل می‌کند.

سطح حمایت حیاتی در روند نزولی که باید به آن توجه داشت ۱۰/۲۰ دلار است. در صورت رسیدن به این قیمت، مثلث نزولی کامل می‌شود و ممکن است جفت ارز تا قیمت ۸/۵۰ دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت جفت ارز ATOM/USDT
چارت چهار ساعته جفت ارز ATOM/USDT – منبع: TradingView

چارت چهارساعته نشان می‌دهد که این روند صعودی با فروش در سطوح بالاتر مواجه است، اما رفتار قیمت این جفت ارز در حال شکل‌گیری یک الگوی معکوس سر و شانه است که با شکست کامل شده و بالای ۱۱/۳۰ دلار بسته می‌شود. این جفت ممکن است حرکت صعودی خود را به ۱۲ دلار و متعاقباً به ۱۲/۵۰ دلار از سر بگیرد.

از طرف دیگر، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسد، نشان می‌دهد که خرس‌ها کنترل را در دست دارند. سپس ممکن است جفت به سمت حمایت حیاتی در ۱۰/۲۰ دلار سقوط کند. جهش از این سطح می‌تواند این جفت را برای مدتی طولانی در محدوده قیمت ۱۱/۳۰ دلار و ۱۰/۲۰ دلار نگه دارد.

تحلیل قیمت لیدو دائو (DAO)

لیدو دائو (LDO) از سطح حمایت ۱/۶۰ دلاری بازگشت و به مقاومت سربار در متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱/۹۵ دلار) رسیده است.

تحلیل قیمت جفت ارز LDO/USDT
چارت روزانه جفت ارز LDO/USDT – منبع: TradingView

خرس‌ها سعی دارند از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه محافظت کنند اما خریداران تسلیم نشده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که خریداران انتظار دارند بهبودی ادامه پیدا کند. اگر گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، جفت ارز LDO/USDT می‌تواند تا خط روند نزولی صعود کند. این سطح احتمالاً توجه خرس‌ها را به‌شدت به خود جلب می‌کند و منجر به فروش بیشتر می‌شود.

اگر خریداران کاهش بعدی را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه متوقف کنند، نشان‌دهنده تغییر در احساسات از فروش در روند صعودی به خرید با کاهش این روند است. این جفت پس از آن می‌تواند بهبودی پایدار روند قیمت را بالاتر از خط روند نزولی آغاز کند.

از طرف دیگر، خرس‌ها باید به پایین‌تر از قیمت ۱/۶۰ دلار سقوط کرده و قیمت را حفظ کنند تا روند نزولی آغاز شود.

تحلیل قیمت جفت ارز LDO/USDT
چارت چهار ساعته جفت ارز LDO/USDT – منبع: TradingView

چارت چهارساعته نشان می‌دهد که گاوها در تلاش هستند تا قیمت را به بالای مقاومت سربار ۱/۹۸ دلار برسانند. در صورت موفقیت آنها، این جفت ارز یک الگوی کف دوقلوی صعودی را تکمیل خواهد کرد. تارگت این تنظیم معکوس قیمت ۲/۳۹ دلار است. اگر جفت ارز از این سطح نیز عبور کند، ممکن است به قیمت ۲/۶۰ودلار برسد.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی یا ۱/۹۸ دلار کمتر شود و به زیر میانگین متحرک برسد، نشان می‌دهد که خرس‌ها در سطوح بالاتر فعال هستند. این موضوع ممکن است جفت را برای مدتی بین ۱/۵۷ تا ۱/۹۸ دلار نگه دارد.

تحلیل قیمت آربیتروم (ARB)

آربیتروم (ARB) نزدیک به سطح مهم ۱ دلار حمایت پیدا کرده است که نشان می‌دهد گاوها در حال خرید در افت قیمت هستند.

تحلیل قیمت جفت ارز ARB/USDT
چارت روزانه جفت ارز ARB/USDT – منبع: TradingView

در روند صعودی، خرس‌ها در تلاشند تا روند بهبود را در سطح ۱/۲۰ دلار متوقف کنند، اما یک نکته مثبت جزئی به نفع گاوها این است که آنها فشار خرید را حفظ کرده‌اند که احتمال شکست بالای ۱/۲۰ دلار را افزایش می‌دهد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز ARB/USDT می‌تواند تا ۱/۴۰ دلار و بعداً به ۱/۵۰ دلار افزایش یابد.

در صورتی که قیمت از سطح ۱/۲۰ دلار پایین‌تر بیاید، این دیدگاه مثبت در کوتاه‌مدت باطل خواهد شد. این موضوع به تثبیت احتمالی قیمت بین ۱ دلار و ۱/۲۰ دلار برای چند روز اشاره دارد.

تحلیل قیمت جفت ارز ARB/USDT
چارت چهار ساعته جفت ارز ARB/USDT – منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نمودار چهارساعته شروع به افزایش کرده است و شاخص قدرت نسبی در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد فشار فروش در حال کاهش است. خریداران سعی خواهند کرد موقعیت خود را با بالا بردن این جفت ارز به بالای ۱/۲۰ دلار تثبیت کنند. در این صورت، این جفت ارز یک الگوی کف دوقلو را تکمیل می‌کند که تارگت آن ۱/۳۵ دلار است.

اولین نشانه قدرت برای خرس‌ها شکستن و نزدیک شدن به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خواهد بود. این می‌تواند جفت را به قیمت ۱/۰۵ دلار برساند. لغزش به زیر ۱ دلار نشانه از سرگیری روند نزولی خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا