اخباراخبار آلت کوین هااخبار بلاک‌چیناخبار تحلیلی

افزایش فشار تورم با بازشدن توکن‌های اولنچ (AVAX) به ارزش ۱۶۸ میلیون دلار

آیا بازشدن توکن‌های اولنچ (AVAX) تأثیر منفی بر ارزش ارزهای دیجیتال خواهد گذاشت؟

 

قرار است در ماه آینده میزان قابل توجهی از AVAX، توکن اصلی شبکه اولنچ باز شوند. طبق اطلاعات منتشرشده از سوی K33 ریسرچ، این رویداد باز کردن قفل به احتمال زیاد تأثیر منفی بر ارزش ارزهای دیجیتال خواهد داشت.

در واکنش به این موضوع، K33 ریسرچ در ارزیابی ماهانه خود، اولنچ (AVAX) را از لیست آینده‌دارترین دارایی‌های کریپتوی خود حذف کرد.

۹/۵ میلیون توکن AVAX در عرض یک ماه باز می‌شود

بر اساس داده‌های Token Unlocks، قرار است ۹,۵۴۱,۸۰۰ توکن اولنچ (AVAX)، به ارزش بیش از ۱۶۸ میلیون دلار با قیمت فعلی–در کمتر از یک ماه آینده باز شوند. رویداد باز کردن قفل که برای ۲۸ مه برنامه‌ریزی شده است، نزدیک به ۳ درصد از ۳۲۷ میلیون توکن اولنچ (AVAX) را که در حال حاضر در گردش هستند منتشر می‌کند.

بر اساس گزارش K33 ریسرچ، انتظار می‌رود که باز کردن این توکن‌ها بر قیمت اولنچ (AVAX) تأثیر منفی بگذارد. در همین گزارش، شرکت تحقیقاتی تصمیم خود را برای حذف AVAX از شاخص کیفیت وینتر (K33-Vinter) اعلام کرد. این شاخص لیستی از توکن‌های آینده‌دار را در میان ۳۰ دارایی برتر رمزارز تهیه می‌کند.

نمودار توکن‌های برتر در لیست شاخص کیفیت وینتر
نمودار توکن‌های برتر در لیست شاخص کیفیت وینتر – منبع: K33 Research

به گفته معاون K33 ریسرچ، این تصمیم مبنی بر حذف توکن بومی اولنچ از این شاخص بر اساس ارزیابی فشار تورم مورد انتظار توکن و تمرکز مالکیت بوده است. وی اظهار داشت که آواکس امتیاز تورم و تمرکز مالکیت کمتری را دریافت کرده است. از این رو آن را از شاخص کیفیت وینتر حذف کرد.

داده‌های Token Unlocks نشان می‌دهد که بیش از نیمی از عرضه ارز دیجیتال هنوز قفل است. با این حال، این توکن‌های قفل‌شده به تدریج طی هفت سال آینده منتشر می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود که آخرین زمان باز شدن قفل ۲۰ اکتبر ۲۰۳۰ اتفاق بیفتد.

قیمت اولنچ با وجود افزایش درآمد و فعالیت شبکه ثابت است

به نظر می‌رسد فعالیت در شبکه اولنچ در هفته‌های اخیر افزایش یافته است. طبق داده‌های Token Terminal، فعالیت روزانه روی بلاک چین در ماه گذشته به میزان ۹۱/۵ درصد بهبود یافته است. علاوه بر این، در این بازه زمانی درآمد پلتفرم ۳۸۶ درصد افزایش یافت.

با این حال، می‌توان گفت که این افزایش در فعالیت شبکه و درآمد در ماه گذشته، تأثیر خاصی بر عملکرد بازار اولنچ نداشت. بر اساس داده‌های CoinGecko، طی ۳۰ روز گذشته، اولنچ (AVAX) افزایش قیمت ۱/۷ درصدی را تجربه کرده است.

چارت معاملات اولنچ (AVAX)
چارت معاملات اولنچ (AVAX) – منبع: TradingView

یکی از دلایل این اجرای ناامید کننده بازار می‌تواند بازشدن زودهنگام توکن اولنچ باشد. در توییتی از K33 ریسرچ آمده است که میزان AVAX در جریان به دلیل باز شدن توکن‌ها برای سرمایه‌گذاران اولیه، مشارکت‌کنندگان و اعضای تیم به سرعت افزایش خواهد یافت.

علاوه بر این، انتظار می‌رود که باز کردن مداوم توکن‌های AVAX در چند سال آینده فشار فروش ارزهای دیجیتال را در مقایسه با سایر کوین‌ها افزایش دهد. این موضوع به این دلیل است که بیشتر سرمایه‌گذاران مایلند با فروش بخشی از توکن‌های قفل‌شده خود، دارایی‌های خود را نقد کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا