اخبار بیت کویناخبار قانون‌گذاری

بیت کوین پس از رشد ۳۹ درصدی در ژانویه با FOMC (کمیته بازار آزاد فدرال) ملاقات کرد

دومین ژانویه‌ای که بهترین رکورد قیمت بیت کوین را ثبت کرد با نظرات متفاوت در مورد سیاست اقتصادی ایالات متحده روبرو می‌شود.
بیت کوین پس از اینکه بهترین قیمت خود در ده سال اخیر را در ژانویه گذشته داشت، در ۱ فوریه به قیمتی حدود ۲۳هزار دلار نزدیک می‌شود.

چارت کندل یک ساعته جفت ارز BTC/USD
چارت کندل یک ساعته جفت ارز BTC/USD – منبع: TradingView

نمای پیش فرض نشان دهنده پایان بازار نزولی بیت کوین است

داده‌های Cointelegraph Markets Pro  و TradingView بسته شدن ماهانه حدود ۲۳۱۰۰ دلار برای جفت ارز BTC/USD را تأیید کردند که بالاترین رقم از جولای ۲۰۲۲ است.

بر اساس آمار Coinglass ، بزرگترین رمزارز دنیا اولین ماه سال را با رشد ۳۹/۶ درصدی به پایان رساند.

مقایسه بازده ماهانه جفت ارز BTC/USD
مقایسه بازده ماهانه جفت ارز BTC/USD – منبع: Coinglass

این عملکرد چشمگیر گاوهای نر بازار را جسور کرد، در حالیکه بسیاری از آنها با وجود تردیدهای گسترده از سوی فعالان محافظه‌کار بازار، ایمان خود را حفظ کرده بودند.

واکنش باب لوکاس، تاجر، کارآفرین و سرمایه گذار این بود : «بیت کوین با یک نوسان ماهانه به سمت پایین بسته می‌شود. منظورم این است که هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد، درست است. اما دیدگاه پیش‌فرض مطلق باید این باشد که بازار نزولی در دسامبر به پایان رسیده است.»

براساس گزارش کوین تلگراف، نظرات در مورد نحوه رفتار بیت کوین در ماه فوریه به طور قابل توجهی متفاوت است، به طوری که یک تریدر انتظار دارد که شرایط نزولی بازار پس از صعود پنج‌ماهه بازگردد.

تصویر ماه پیش رو همچنان به‌خاطر محرک‌های اقتصاد کلان مبهم است. شایان ذکر است، در اول فوریه، صندوق ذخیره فدرال ایالات متحده افزایش بعدی نرخ بهره خود را تایید خواهد کرد و بانک مرکزی اروپا نیز همین کار را در ۲ فوریه انجام خواهد داد.

شرکت تحقیقاتی و تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال Arcane Research می‌گوید در حالی که ۲۵ امتیاز پایه (bps) صعود قبلی تماماً به اتفاق آرا قیمت گذاری نشده است، آینده کاملاً مشخص نیست.

در یک پست وبلاگی که در ۳۱ام ژانویه منتشر شد، این شرکت اظهار داشت: «به دلیل بهبود نسبتاً قوی بازار، رئیس پاول ممکن است از این مزیت برای حفظ زیرمایه‌های محدودکننده جنگ‌طلبانه استفاده کند و بر اهمیت داده‌های اقتصادی ورودی تأکید کند. همچنین اضافه کرد که اکثر آرا در روز چهارشنبه انتظار افزایش 25bps  و در ۲۲ مارس انتظار ۲۵ امتیاز پایه دیگر دارند که به 475bps برسد.

«در حال حاضر، عدم انجام تعدیل‌ها در طول جلسات FOMC در ۳ می و ۱۴ ژوئن به عنوان محتمل‌ترین نتیجه قیمت‌گذاری شده است، اما افزایش بیشتر 25bps در محدوده احتمال باقی می ماند.»

بر اساس گزارش FedWatch Tool گروه  CME، انتظارات برای افزایش ۲۵ امتیازی در زمان نگارش این مقاله به ۹۹/۳ درصد رسید.

نمودار احتمالات نرخ هدف صندوق ذخیره فدرال
نمودار احتمالات نرخ هدف صندوق ذخیره فدرال – منبع: CME Group

اگر احتمال سورپرایزهای دیگر وجود داشته باشد، نوسانات ممکن است در نتیجه افزایش یابد، زیرا تصمیمات افزایش نرخ یک کاتالیزور قدیمی است.

با این وجود، Arcane نشان داد که با هر بار افزایش، نوسانات پیرامون حرکت صندوق ذخیره فدرال کاهش می‌یابد.

این نتیجه‌گیری می‌تواند نشان دهد که روند نوسانات عظیم ناشی از FOMC یا کمیته بازار آزاد فدرال در BTC در حال کاهش است.

نمودار مقایسه نوسانات بیت کوین
نمودار مقایسه نوسانات بیت کوین – منبع: Arcane Research

 

ممکن است قدرت دلار بازگردد

یکی دیگر از نگرانی‌های مربوط به عملکرد کریپتو در قالب قدرت دلار آمریکا است.

در یک به روز رسانی بازار در هفته گذشته، شرکت تجاری QCP Capital به مشترکین هشدار داد که یک واگرایی مثبت گسترده در شاخص دلار آمریکا (DXY) وجود دارد.

DXY که به طور سنتی با دارایی‌های ریسک همبستگی معکوس دارد، از اواسط سال ۲۰۲۲ در روند نزولی بوده است، اما در سال جدید زیان را کاهش داده است.

QCP نوشت: «این همان تنظیماتی است که در جفت ارز BTC/ETH در ماه دسامبر دیدیم–و همانطور که در آنجا شاهد بودیم، هرگونه عبور از سطح مقاومت به سمت بالا بسیار شدید و خشن خواهد بود.»

نمودار کندل یک روزه شاخص دلار آمریکا (DXY)
نمودار کندل یک روزه شاخص دلار آمریکا (DXY) – منبع: TradingView

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا