اخبار بیت کویناخبار بین الملل

بازگشت ۱۳ درصد از عرضه بیت کوین به مسیر سوددهی

تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که اهمیت محدوده معاملاتی چندهفته‌ای بیت‌کوین با قیمت بیت‌کوین در بالاترین سطح در بازه زمانی یک ماهه آشکارتر شده است. رشد فعلی بیت‌کوین، هودلرها را در مسیر سوددهی قرار داده، چرا که داده‌های جدید نشان می‌دهد قیمت بیت‌کوین بر پایه یک سطح پایین کلان قرار گرفته است.
آخرین ارقام پلتفرم تجزیه و تحلیل درون زنجیره‌ای Glassnode نشان می‌دهد که با عبور BTC/USD از ۱۸ هزار دلار، بخش بزرگی از عرضه بیت‌کوین در مسیر سوددهی قرار می‌گیرد.

بیت‌کوین پس از افزایش نزدیک به ۵ درصد در طول ۲۴ ساعت، پیش از انتشار داده‌های تورم بحرانی ایالات متحده، به محدوده رادار گاوها بازگشت. اینکه این موضوع چه تاثیری خواهد داشت هنوز نامشخص است، اما تجزیه و تحلیل درون زنجیره‌ای به پدیده مهم‌تری توجه دارد که در حال حاضر در بازار رخ داده است. طی آخرین افزایش قیمت، تعداد قابل توجهی از بیت‌کوین‌ها از وضعیت ضرر نامشخص به مسیر سوددهی بازگشته است. در نتیجه ارزش فعلی آن بیشتر از آخرین باری است که تغییر قیمت انجام شد.

این موضوع بدان معناست که اگر سرمایه‌گذاران با قیمتی کمتر از قیمت نقدی فعلی خرید کرده و سود برده باشند، مشخص می‌شود که مقدار قابل‌توجهی از عرضه بیت‌کوین دست به دست شده و از خریداران قبلی به دست خریداران فعلی رسیده است. همین امر به نوبه خود پیامدهایی برای عملکرد قیمت دارد، چرا که سرمایه‌گذارانی که در این بازه قیمت خرید می‌کنند، به ایجاد سطح حمایتی کمک می‌کنند.

تحلیلگر اصلی Glassnode در مورد این داده‌ها می‌گوید: «ابزارهای ساده بیت‌کوین مانند Supply in Profit برای کسانی که از این ابزار استفاده می‌کنند مزیت بزرگی محسوب می‌شود. چیزی که شاهدش هستیم یک تغییر قیمت نسبتاً کوچک، در حدود ۱۰ درصد است، اما ۱۳٪ از کل کوین‌ها به مسیر سوددهی برمی‌گردند.»

بازگشت بیت کوین به مسیر سوددهی
درصد عرضه بیت‌کوین در نمودار مشروح سود – منبع: توییتر Glassnode

 

اصطلاحات کاپیتولاسیون (تسلیم بازار کریپتو) و انباشت سرمایه با چرخه‌های کلاسیک بازار، به ویژه با روش وایکوف (Wyckoff)، مطابقت دارد که یک دوره انباشت سرمایه پس از یک سطح پایین کلان را می‌طلبد که بعداً باید منجر به فاز صعودی بعدی بازار شود.
از نظر اعداد و ارقام، ۱۳ درصد عرضه بیت‌کوین در گردش با قیمت ۱۸۲۰۰ دلار، بار دیگر در مسیر سوددهی قرار گرفته است. حرکت شدید مشاهده شده به سمت بالا در این معیار تاییدی بر این موضوع است که حجم زیادی از بیت‌کوین بین ۱۶/۵ تا ۱۸/۲ هزار دلار به دست آمده است.

رفتار بیت‌کوین بازتاب دهنده زمان اوجش در ماه دسامبر است

وضعیت بیت‌کوین در بالاترین سطح یک ماهه خود از نظر سودآوری در تضاد کامل با شرایط هرج و مرج پس از FTX است. پس از سقوط FTX، سهامداران معامله بیش از نیمی از عرضه را به تاخیر انداختند. با کاهش ارزش واقعی بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح در بازار نزولی این تصویر در هفته‌های بعدی به زحمت توانست تغییر کند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا