اخبار بیت کویناخبار تحلیلیتحلیل فاندامنتال

۳ مانع قیمت بیت کوین که گاوهای بیت کوین در سال ۲۰۲۳ نمی‌توانند از بین ببرند

بیت کوین با چالش‌های جدی پس از افزایش ۴۰ درصدی قیمت مواجه است.

این رمزارز از ابتدای سال ۲۰۲۳ تا ۴۲ درصد افزایش داشته، اما ممکن است در کوتاه مدت، چشم‌انداز بازار بیت کوین به نفع خرس‌ها باشد.

آخرین داده‌ها نشان می‌دهد مشکلاتی بر سر مسیر قیمت بیت کوین وجود دارد–با اینکه سرمایه‌گذاران حریص هستند، اما جریان اصلی هنوز آماده خرید نیست.

پس از افزایش ۴۰ درصدی قیمت در ژانویه، جفت ارز BTC/USD برای رسیدن به سطح مقاومت بالاتر از چارت با مشکل روبروست.

براساس گزارش کوین تلگراف، این جفت ارز کل ماه فوریه را صرف تثبیت سودهای قبلی خود کرد و به احتمال زیاد کم‌نوسان‌ترین ماه را در تاریخ خود ثبت کرد.

با این حال، با قضاوت بر اساس حرکت‌های فعلی، این مرحله تثبیت ممکن است به زودی به پایان برسد، اما به نفع گاوها نخواهد بود.

در این مقاله به سه موضوعی پرداخته‌ایم که بیت کوین در حال حاضر با آنها دست و پنجه نرم می‌کند و می‌توانند در روند صعودی اختلال ایجاد کنند.

 

دارندگان بیت کوین احساس طمع می‌کنند

با شروع روند صعودی بیت کوین و آلتکوین‌ها، احساسات بازار کریپتو در ابتدای سال افزایش جدی و البته غیرمنتظره‌ای دریافت کرد.

در اواسط ماه، خلق وخوی فعالان بازار نسبت به سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ کاملاً تغییر کرده بود و ابزارهای نظارتی به سرعت این موضوع را نشان دادند.

همانطور که جفت ارز BTC/USD قیمت ۲۰ هزار دلار را پس گرفت، این ناباوری به زودی به اطمینان تبدیل شد که بازگشت روند این جفت ارز فقط در جهت بالا ادامه پیدا می‌کند–حتی در شرایطی که این جفت با سطح مقاومت بزرگی نزدیک به ۲۵ هزار دلار روبرو شد که از آن زمان شکست‌ناپذیر باقی مانده است.

احساسات کاربران بازار کریپتو بی‌ثبات است و حتی یک تغییر روند خفیف می‌تواند جو کلی را به دلیل غیرمنطقی شدن سرمایه‌گذاران–چه در شرایط صعودی و چه از نظر نزولی–تغییر دهد.

با توجه به شاخص ترس و طمع کریپتو، این روند ممکن است امسال دوباره اجرا شود.

شاخص‌های احساسات کلاسیک، که از عوامل متعددی برای مشخص کردن امتیاز ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند، اخیراً به بالاترین سطح خود از زمان بالاترین قیمت بیت‌کوین در نوامبر ۲۰۲۱ رسیده‌اند.

این موضوع پیامدهایی دارد–هر چه امتیاز بالاتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که بازار غیرمنطقی رفتار کند و باید اصلاح شود.

شاخص ترس و طمع بیشتر سال ۲۰۲۲ را در منطقه غیرمنطقی «ترس شدید» گذراند و در یک نقطه به پایین‌ترین حد، یعنی عدد ۶ از ۱۰۰ رسید.

جلوتر که برویم، در سه ماهه اول ۲۰۲۳، عدد آن ده برابر بیشتر است که منعکس‌کننده «طمع» غیرمنطقی به عنوان نیروی اصلی بازار است.

در حال حاضر، این شاخص عدد ۵۱ از ۱۰۰ را نشان می‌دهد که به‌عنوان حالت خنثی شناخته می‌شود.

شاخص ترس و طمع کریپتو
شاخص ترس و طمع کریپتو – منبع: Alternative.me

 

در حال حاضر کمتر کسی علاقه‌ای به کسب اطلاعات درباره بیت‌کوین دارد

اگر دارندگان بیت کوین فعلی بیش از حد مشتاق باشند که روی ادامه روزهای خوب شرط بندی کنند، در خارج از حوزه کریپتو، شرایط بسیار متفاوت به نظر می‌رسد.

طبق آخرین داده‌های Google Trends، در حال حاضر کمتر کسی علاقه‌ای به کسب اطلاعات درباره بیت‌کوین دارد، حتی پس از افزایش شدید آن.

در مقایسه با پنج سال گذشته، علاقه به اصطلاح «بیت کوین» تقریباً نزدیک به پایین‌ترین سطح ثبت شده خود از اواسط سال ۲۰۲۰ است.

ممکن است قیمت بالاتر باشد، اما برای کاربران علاقه‌مند به جریان اصلی بازار، در حال حاضر دلیلی وجود ندارد که کسی احساس کند چیزی را از دست داده است.

داده‌های جستجوی گوگل برای بیت کوین
داده‌های جستجوی گوگل برای بیت کوین – منبع: Google Trends

 

نهنگ‌ها گاوها را کنترل می‌کنند

با نگاهی به چارت‌های کوتاه‌مدت قیمت، ابری که به عنوان بخشی از روند صعودی ظاهر شد همچنان روی گاوها  سایه انداخته است.

به این ترتیب تریدرها در تعداد بالا در تلاش هستند تا قیمت‌های لحظه‌ای را برای رسیدن به اهداف خود هدایت کنند، که البته تضمین این موضوع را سخت‌تر می‌کند.

داده‌های دفتر سفارش جفت ارز BTC/USD
داده‌های دفتر سفارش جفت ارز BTC/USD – منبع: حساب توییتر Material Indicators

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا