اخبار بیت کویناخبار تحلیلیتحلیل بازارتحلیل فاندامنتال

۴ دلیل که نشان می‌دهد قیمت بیت کوین می‌تواند به ۲۶ هزار دلار برسد

قیمت بیت کوین به دلیل روند نزولی در بلاک چین و سطوح مقاومت تکنیکال چالش‌برانگیز با ریسک عقب‌نشینی مواجه است.

بیت کوین (BTC) در این هفته افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است. دلیل این موضوع این است که سطح تورم در آمریکا در ماه فوریه مطابق با انتظارات بازار بود. در ۱۴ مارس، جفت ارز BTC/USD به اوج خود در سال ۲۰۲۳، یعنی قیمت ۲۶۵۵۰ دلار رسید.

اما، در حالی که ممکن است شرایط فعلی اقتصاد کلان به نفع خریداران ریسک‌پذیر باشد، برخی شاخص‌های بلاک چین و بازار به اصلاح قیمت در کوتاه‌مدت اشاره دارند.

 

با افزایش مجدد قیمت، بیت کوین به صرافی‌ها بازمی‌گردد

در ۱۳ مارس، داده‌های پلتفرم Glassnode مهم‌ترین جریان ورودی به صرافی‌ها را از ماه می ۲۰۲۲ ثبت کرد. این موضوع به معنای عرضه بیشتر در صرافی‌ها و احتمالاً فشار فروش بیشتر است.

اندیکاتور CDD، که میزان نقل و انتقالات بیت کوین دست‌نخورده در کیف پول را در بازه زمانی مشخص نشان می‌دهد، یک جهش کوچک را نشان می‌دهد که که دارندگان قدیمی بازار در حال جابجایی کوین‌ها هستند. این شاخص‌ها ممکن است نشان‌دهنده حفظ سود توسط دارندگان بلندمدت بیت کوین باشد که می‌تواند منجر به اصلاح قیمت شود.

حجم جریان خالص مبادلات بیت کوین
حجم جریان خالص مبادلات بیت کوین – منبع: Glassnode

 

نرخ تامین مالی بیت کوین و جهش شاخص قدرت نسبی (RSI)

نرخ تامین مالی برای مبادلات دائمی بیت کوین نیز با انتشار آخرین شاخص قدرت نسبی افزایش پیدا می‌کند. به عبارت دیگر، تریدرهای بیشتری روی روند صعودی شرط می‌بندند که باعث می‌شود ریسک اصلاح قیمت بالا برود.

نرخ سرمایه برای قراردادهای دائمی بیت کوین
نرخ سرمایه برای قراردادهای دائمی بیت کوین – منبع: Coinglass

حرکت شدید قیمت جهش قابل توجهی را در شاخص قدرت نسبی (RSI) به ثبت رسانده است، که به عنوان یک شاخص تکنیکال عدد بالای ۸۲ را نشان می‌دهد. این بدان معنی است که بیش از اندازه جفت ارز BTC/USD را در بازه زمانی کوتاه‌مدت خریداری کرده‌اند.

 

تقابل بیت کوین (BTC) و دلار آمریکا (USD) الگوی نزولی را ترسیم می‌کند

قیمت بیت کوین در حال حاضر در حال شکل‌گیری یک الگوی گوه‌ای گسترده است که میزان افزایش نوسانات را نشان می‌دهد. هم خریداران و هم فروشندگان، قیمت را فراتر از سطح حمایت و مقاومت می‌برند که همین امر منجر به معکوس شدن روند حرکت قیمت و سرعت گرفتن آن می‌شود.

چارت قیمت چهار ساعته جفت ارز BTC/USD
چارت قیمت چهار ساعته جفت ارز BTC/USD – منبع: TradingView

در حال حاضر، خریداران با سطح مقاومت ۲۶۷۰۰ دلار روبرو هستند.

در عین حال، این احتمال وجود دارد که یک اصلاح قیمت در روزهای آینده به سمت پایین الگو انجام شود، و به حدود قیمت ۱۹۵۰۰ دلار بازگردد.

برعکس، اگر قیمت بیت کوین از خط روند قیمت بالاتر برود، احتمالاً خریداران تلاش می‌کنند تا قیمت را به سمت ۳۰ هزار دلار سوق دهند.

نشانه‌های خوشایندی برای خریدران وجود دارد که رسیدن به این قیمت‌ها می‌تواند در بازار آپشن بیت کوین و بازارهای آتی رخ بدهد.

براساس گزارش کوین تلگراف، هنوز برای تغییرات روند قیمت فرصت باقیست، چرا که شاخص‌ها هنوز به سطوح اوج قیمت قبلی نرسیده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا