اخبار بیت کویناخبار قانون‌گذاری

بیت کوین به جمع سه دارایی باارزش دنیا پیوست

بیت کوین در میانه اخبار مربوط به بدهی‌های آمریکا به جمع ۳ دارایی باارزش دنیا پیوست

 

بر اساس یک نظرسنجی جدید، بیت کوین نسبت به دلار آمریکا، ین ژاپن یا فرانک سوئیس پناهگاه امن‌تری برای سرمایه‌گذاران خواهد بود. در صورت عدم پرداخت بدهی در ایالات متحده، بیت کوین می‌تواند جزو سه دارایی برتر قرار بگیرد.

در حالی که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در حال آماده شدن برای دیدار با کنگره در تاریخ ۱۶ مه برای بحث در مورد سقف بدهی ایالات متحده است، سرمایه‌گذاران به دنبال روش‌هایی برای محافظت از پس‌انداز خود هستند.

داده‌های جدیدترین نظرسنجی بلومبرگ نشان می‌دهد که اگر ایالات متحده نتواند سقف بدهی خود را افزایش دهد و در پرداخت بدهی خود کوتاهی کند، طلا، خزانه‌داری آمریکا و بیت کوین سه دارایی اصلی خواهند بود. این نظرسنجی از ۸ تا ۱۲ مه انجام شد و در مجموع ۶۳۷ پاسخ‌دهنده، از جمله سرمایه‌گذاران حرفه‌ای و خرده‌فروشی در آن شرکت داشتند.

در صورتی که دولت آمریکا نتواند از کوتاهی در پرداخت بدهی جلوگیری کند، بیش از ۵۰ درصد از متخصصان امور مالی طلا می‌خرند. بر اساس این نظرسنجی، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در رتبه دوم قرار می‌گیرد و بیت کوین سومین جایگزین محبوب برای سرمایه‌گذاران خرده‌فروش است.

داده‌های نظرسنجی بلومبرگ مارکتز
داده‌های نظرسنجی بلومبرگ مارکتز – منبع: Bloomberg

این امر بیت کوین را نسبت به دلار آمریکا، ین ژاپن یا فرانک سوئیس به گزینه‌ای محبوب‌تر تبدیل می‌کند. بر اساس داده‌های این نظرسنجی، حدود ۸ درصد از سرمایه‌گذاران حرفه‌ای و ۱۱ درصد از سرمایه‌گذاران خرده‌فروش، تمایل بیشتری به خرید بیت‌کوین دارند.

این نظرسنجی در حالی انجام می‌شود که بازارها بیش از پیش نگران سقف بدهی ایالات متحده هستند. 

در اوایل ماه مه، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا هشدار داد که اگر سقف بدهی به حالت تعلیق در نیاید یا افزایش نیابد، ایالات متحده در اول ژوئن با خطر مواجه خواهد شد. بایدن متعاقباً اعلام کرد که در صورت عدم پرداخت بدهی ایالات متحده، «کل جهان» دچار مشکل خواهد شد.

طبق نظرسنجی بلومبرگ، نزدیک به ۶۰ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که خطرات این بار بیشتر از سال ۲۰۱۱ است. ۴۱ درصد از پاسخ‌دهندگان نیز معتقدند که کوتاهی در پرداخت دلار آمریکا را به عنوان ارز ذخیره اولیه جهانی تهدید می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا