اخبار بیت کویناخبار تحلیلیاخبار قانون‌گذاری

تقویت سطح مقاومت ۲۳/۵ هزار دلاری: بیت کوین در انتظار سخنرانی رئیس صندوق ذخیره فدرال

معامله بیت کوین در وال استریت بار دیگر شروع شده است زیرا همه نگاه‌ها به صندوق ذخیره فدرال و رئیس آن جروم پاول است. بیت کوین محدوده معاملاتی فعال خود را تا باز شدن وال استریت در اول فوریه حفظ کرد چرا که توجه بازار به داده‌های کلیدی اقتصاد کلان روز بود.

چارت کندل یک ساعته جفت ارز BTC/USD
چارت کندل یک ساعته جفت ارز BTC/USD – منبع: TradingView

رقم ۲۳۵۰۰ دلار به سطح جدید افزایش قیمت بیت کوین تبدیل می‌شود

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نرخ جفت ارز BTC/USD را در باریکه قیمت حدود ۲۳هزار دلار دنبال می‌کردند.

افزایش نرخ بهره در آینده و اظهار نظر صندوق ذخیره فدرال ایالات متحده، تریدرها را به دارایی‌های پرریسک مشغول کرده است و به‌طور بالقوه باعث نوسانات جدید مطابق با ماه‌های گذشته شده است.

در دفتر سفارش بایننس، سطح مقاومت در روز بالاتر رفت و در صورت حرکت کاتالیزوری در بازار، اهداف قیمت را افزایش داد.

منابع تجزیه و تحلیل درون زنجیره‌ای Material Indicators نشان داد که نردبان کل نقدینگی درخواست بیت کوین از محدوده معاملات فعال حذف شد و تا ۲۳۵۰۰ دلار افزایش یافت.

در توضیحات آن آمده است که تسویه نقدینگی راه را برای نوسانات در هر دو جهت باز می‌کند و به تریدرهای فرصت‌طلب هشدار داده که به دام نیفتند.

داده‌های دفتر سفارش جفت ارز BTC/USD در بایننس
داده‌های دفتر سفارش جفت ارز BTC/USD در بایننس – منبع: حساب توییتر Material Indicators

منبع تحقیقاتی سرمایه‌گذاری Game of Trades نیز گفت که واکنش بازار «مهم‌تر» از تأیید افزایش نرخ خواهد بود و بازارها عملاً به اتفاق آرا انتظار ۲۵ امتیاز پایه را دارند.

مارتون (Maartunn) یکی از افراد فعال در پلتفرم تجزیه و تحلیل درون زنجیره‌ای CryptoQuant، با نوسانات پیش رو موافقت کرد.

سهام ایالات متحده، با افزایش بازدهی ژانویه مطابق با کریپتو فعالیت خود را آزادانه شروع کرد و بالا رفت. شاخص S&P 500 بهترین سود ماهانه خود را در چهار سال گذشته تجربه کرد.

 

بازگشت دوباره قیمت به رقم ۲۱۶۰۰ دلاری 

در مورد اینکه افت قیمت بیت کوین می‌تواند تا کجا ادامه پیدا کند، میشائل ون د پوپ، یکی از فعالان سایت کوین تلگراف، منطقه قیمتی ۲۱هزار دلار را پیش‌بینی کرد.

او گفت که در حال حاضر ابر مقاومت زیر ۲۴هزار دلار اهمیت دارد و اعمال فشار در این منطقه قیمت می‌تواند عواقبی داشته باشد.

او به فالووران توییتر خود گفت: «بیت‌کوین منطقه حیاتی را رد می‌کند، و اگر بخواهیم این روند ادامه داشته باشد، باید رقم ۲۳/۳ هزار دلار را شکست دهیم. در غیر این صورت، قیمت ۲۲/۳ هزار دلار را پیش‌بینی می‌کنم و انتظار دارم که رقم ۲۱/۶ هزار دلار را به عنوان یک سطح بازگشتی بالقوه در اینجا ببینم.»

چارت مشروح جفت ارز BTC/USD
چارت مشروح جفت ارز BTC/USD – منبع: حساب توییتر Michaël van de Poppe

برای تریدر شناخته شده، جیبون، احتمال بازگشت به روند نزولی قوی است. با استفاده از تحلیل Wyckoff، این تریدر استدلال کرد که بیت کوین در حال حاضر اوج سود خود را دیده است.

از نظر او، شاخص حجم از این افزایش قیمت حمایت نمی‌کند. آنچه تاریخچه بازار به ما نشان می‌دهد، افزایش قیمت و کاهش حجم مساویست با تله. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا