اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

گاوهای بیت کوین در ۲۳/۴ هزار دلار دچار لغزش می‌شوند

در حالیکه صحبت‌های صندوق ذخیره فدرال درمورد کاهش تورم باعث افزایش قیمت بیت کوین می‌شود، گاوهای بیت کوین در ۲۳/۴ هزار دلار دچار لغزش می‌شوند.

روند قیمت بیت کوین با سطح مقاومت درگیر شده، در حالیکه گاوهای بیت کوین در هجوم تازه خود به سمت ۲۵ هزار دلار شکست می‌خورند.

بیت کوین در ۸ فوریه به سطح مقاومت کلیدی بازگشت، در حالیکه بازارهای کریپتو از سمت منبعی آشنا قدرتی تازه می‌یابند.

چارت کندل یک ساعته BTC/USD
چارت کندل یک ساعته BTC/USD – منبع: TradingView

جروم پاول: فرآیند کاهش تورم آغاز شده

داده‌های Cointelegraph Markets Pro  و TradingView  نشان داد که جفت ارز BTC/USD یک شبه به منطقه مهم ۲۳۴۰۰ دلاری در Bitstamp رسیده است.

این جفت ارز واکنش مثبتی به آخرین اظهارات صندوق ذخیره فدرال ایالات متحده نشان داد. این اظهارات همچنین قیمت سهام وال استریت را در ۷ فوریه بالا برد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، بار دیگر در اظهارات خود به کاهش تورم اشاره کرد و امید داد که افزایش نرخ بهره می تواند با سرعت بیشتری همگام با تورم کاهش یابد. اینها از آخرین جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در ۱ فوریه نشات می گیرد، جایی که صندوق ذخیره فدرال نرخ بهره را ۰/۲۵٪ افزایش داد.

او در باشگاه اقتصادی واشنگتن گفت: «پیامی که ما در جلسه چهارشنبه گذشته FOMC ارسال کردیم، واقعاً این بود که روند کاهش تورم آغاز شده است و شروع آن در بخش کالاها بوده است که حدود یک چهارم اقتصاد ما را تشکیل می‌دهد.»

با این وجود پاول هشدار داد که راهی طولانی در پیش است و اینکه ایالات متحده در مراحل اولیه کاهش تورم قرار دارد.

با وجود این، دارایی‌های پرریسک به وال استریت نزدیک شدند و شاخص S&P ۵۰۰ و نزدک به ترتیب ۱/۳٪ و ۱/۹٪ افزایش یافتند.

بیت کوین همچنین ضعف قبلی خود، یعنی سقوط به زیر رقم ۲۲۷۰۰ دلار در اوایل هفته، را از بین برد، اما گاوها ثابت کردند که قادر به مقابله با نقدینگی درخواستی ۲۳۴۰۰ دلار و بالاتر نیستند.

این نقدینگی در طول روز باقی ماند، همانطور که در داده‌های Binance ارائه شده توسط Material Indicators قابل مشاهده است.

داده‌های دفتر سفارش BTC/USD
داده‌های دفتر سفارش BTC/USD – منبع: حساب توییتر Material Indicators

مارک کالن، تریدر معروف، در مورد آخرین رویدادها گفت: «کندل چهار ساعته بیت کوین در سطح مقاومت، ضعف نشان داده و یک الگوی کندل استیک ستاره دنباله دار را نشان می‌دهد.»

مایکل ون دپوپ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت تجاری Eight نیز از واکنش بیت کوین امیدوار شد. او در آن روز به فالوورهای خود در توییتر گفت که تغییر ۲۳۳۰۰ دلار به یک سطح حمایت قوی‌تر، به این معنی است که آخرین اصلاح قیمت بیت کوین به پایان رسیده است.

جفت ارز BTC/USD در زمان نگارش این مقاله حدود ۲۳۲۰۰ دلار معامله می‌شد و تریدرها هنوز منتظر بازگشت نوسانات هستند.

نبرد صلیب طلایی و صلیب مرگ تا چند روز دیگر پایان می‌یابد

با نگاهی به آینده، نشانه‌ها حاکی از آن است که بقیه هفته مورد مهم دیگری با خود به دنبال ندارد.

به گزارش کوین تلگراف، نگاه‌ها از قبل به داده‌های تورم هفته آینده دوخته شده بود که در قالب شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) برای ژانویه منتشر می‌شود.

در همان زمان، تحلیلگران امیدوار بودند که آخرین صلیب طلایی بیت کوین در نمودار روزانه به یک نتیجه مثبت برسد. با این حال، نمودار هفتگی BTC/USD همچنان به «صلیب مرگ» را نشان می‌دهد.

جیبون، یک تریدر، در ۷ فوریه در توییتر نوشت: «بسیاری این را اندیکاتور پسرو (lagging) صلیب مرگ/صلیب طلایی می‌نامند؛ این تنها برای کسانی پسرو است که فکر می‌کنند صلیب طلایی به معنای صعودی است و صلیب مرگ به معنای نزولی است. من از این اندیکاتور برای درک مومنتوم استفاده می کنم.»

جیبون تنظیمات فعلی را با نمونه‌های قبلی در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ مقایسه کرد و افزود که «چند روز» طول می‌کشد تا تأثیر صلیب‌ها آشکارتر شود.

چارت‌های مقایسه‌ای جفت ارز BTC/USD

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا