اخبار بیت کویناخبار تحلیلیتحلیل تکنیکال

حرکت بزرگ بعدی بیت کوین: تست مجدد قیمت 19 هزار دلار

تریدر معروف Skew معتقد است که الان زمان تصمیم‌گیری برای مشخص کردن قیمت بیت کوین در محدوده‌ای است که می‌تواند به ۲۸ هزار دلار برسد.

براساس تحلیل‌های جدید، بیت‌کوین به یکی از دو قیمت ۲۸ هزار یا ۱۹ هزار دلار می‌رسد و در هفته پیش‌رو همه چیز مشخص می‌شود.

اسکو (Skew)، در کامنت‌های توییتر در ۱۵ فوریه، به دنبال کنندگان خود گفت که جفت ارز BTC/USD اکنون در یک «منطقه کلیدی» قرار دارد.

«حرکت بزرگ بعدی» برای بیت کوین

با وجود بازگشت بیت کوین به بالای سطح قیمت ۲۲ هزار دلار به سبب شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) در ۱۴ فوریه، بیت کوین هنوز روند صعودی سریع خود را از سر نگرفته است که قبل‌تر در ماه ژانویه شاهد چنین روندی صعودی (افزایش ۴۰ درصدی) بود.

اسکو معتقد است که پس از دو هفته تثبیت قیمت، حالا دیگر زمان تصمیم‌گیری فرا رسیده است.

او با اشاره به چارتی که اهداف قیمتی مربوط به بیت کوین را نشان می‌دهد، اضافه کرد: «داریم برای حرکت بزرگ بعدی آماده می‌شویم.»

این قیمت‌های هدف ۲۸ هزار دلار و ۱۹ هزار دلار هستند که روند نزولی را نشان می‌دهند. هر دو قیمت هدف، تا حدودی نشان‌دهنده دیدگاه‌های افراد مختلف فعال در این حوزه در طول دوره بهبود قیمت در سال ۲۰۲۳ هستند، و منطقه‌ی زیر قیمت ۲۰ هزار دلار قابل توجه است.

اسکو ادامه داد: «سطوح فعلی قیمت لحظه‌ای نشان می‌دهد که بیت کوین در حال تست یک منطقه کلیدی در یک محدوده بزرگ است و دو روز آینده روزهای مهمی به شمار می‌آیند.»

در پاسخ به این سوال که شانس با کدام گروه یار است، باید گفت به نظر نمی‌رسد که روند قیمت به نفع گاوها و رسیدن به قیمت ۳۰ هزار دلار باشد.

اسکو توضیح داد که ترکیبی از قدرت دلار آمریکا، بازده اوراق قرضه و عملکرد بازار سهام در حال حاضر یک سناریوی مشکل‌ساز برای دارایی‌های پرریسک ایجاد کرده است.

«در این موقعیت و با توجه به ساختار DXY/JPYUSD، منطقی است که قیمت دلار آمریکا (USD) تا روز جمعه افزایش یابد.»

چارت زیر کاهش ارزش دارایی‌های پرریسک را تایید می‌کند.

چارت تفسیری جفت ارز BTC/USD
چارت تفسیری جفت ارز BTC/USD – منبع: حساب توییتر Skew

هشدار حرکت پارابولیک (رشد انفجاری) دلار آمریکا

طبق گزارش کوین تلگراف، شاخص دلار آمریکا (DXY) در این ماه پس از مشاهده بازگشت خود، توجه بسیاری از فعالان بازار را به خود جذب کرده و قطعاً می‌تواند یک روند نزولی چند ماهه را بشکند.

داده‌های TradingView نشان می‌دهد که شاخص دلار آمریکا در آخرین افزایش خود در حدود ۱۰۳/۵ جایگاه خود را حفظ کرد.

چارت کندل یک روزه شاخص دلار آمریکا (DXY)
چارت کندل یک روزه شاخص دلار آمریکا (DXY) – منبع: TradingView

تریدر و تحلیلگر معروف TechDev، می‌گوید امکان دارد شاخص دلار آمریکا همین بازگشت پارابولیک داشته باشد و این موضوع می‌تواند فشارهای زیادی را به بازار ارزهای دیجیتال و دارایی‌های پرریسک وارد کند.

او به رابطه دلار و بازده اوراق قرضه چین اشاره کرد.

او با نگاهی به چارت ۱۲ فوریه، توضیح داد: «جالب است که این سیگنال نقدینگی، الگوی دابل باتم (الگوی دو دوره) را نشان می‌دهد که مشابه اتفاقی است که دو سال پیش برای شاخص دلار آمریکا افتاد، یعنی قبل از اینکه رشد انفجاری را تجربه کند.»

چارت تفسیری دارایی‌های کلان
چارت تفسیری دارایی‌های کلان – منبع: حساب توییتر TechDev

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا