اخبار بیت کویناخبار تحلیلیخبر فوری

احتمال افزایش قیمت بیت کوین تا ۲۵ هزار دلار

با نزدیک شدن به بهترین قیمت هفتگی خود در ۵ ماه گذشته، بیت‌کوین خود را برای قیمت ۲۵۰۰۰ دلار آماده می‌کند که بهترین نرخ بیت‌کوین برای ماه ژانویه در ده سال اخیر محسوب می‌شود.

با نزدیک شدن به قیمت‌های پایانی هفتگی و ماهانه، قیمت بیت کوین در ۲۹ام ژانویه برای سومین بار به حد نقدینگی کلیدی یعنی قیمت ۲۳,۵۹۰ رسید.

چارت کندل یک‌ساعته جفت ارز BTC/USD
چارت کندل یک‌ساعته جفت ارز BTC/USD – منبع: TradingView

یک تریدر بیت کوین اعلام کرد افزایش قیمت بیت کوین تا ۲۵۰۰۰ دلار کاملاً دست‌یافتنی‌ست

براساس داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView مشخص می‌شود که جفت ارز BTC/USD یک‌شبه و برای مدت کوتاهی به رقم ۲۴,۴۹۸ دلار در Bitstamp رسیده است.

اگرچه این حرکت کوتاه مدت بود، اما سومین تلاش این جفت برای بالا بردن نقدینگی سمت فروش به بالای ۲۳۴۰۰ دلار در روزهای اخیر بود.

در هر مرحله، به نظر می‌رسید که قیمت‌های افزایشی برای بازیابی سطوح حمایتی جدید، شتابی ندارند. در زمان نگارش این خبر، وضعیت به همان شکل باقی ماند و بیت کوین درست زیر نقدینگی ۲۳۲۵۰ دلار معامله شد.

داده‌های دفتر سفارش بایننس جفت ارز BTC/USD
داده‌های دفتر سفارش بایننس جفت ارز BTC/USD – منبع: حساب توییتر Material Indicators

داده‌های کتاب سفارش قبلی بایننس که در حساب توییتر Material Indicators آپلود شده بود، قدرت مورد نیاز برای خنثی‌کردن قیمت‌های نزولی را نشان می‌داد.

از ۲۷ام ژانویه، سطح مقاومت در ۲۳۲۰۰ دلار، ۲۴۵۰۰ دلار و ۲۵هزار دلار قرار داشت، با این حال نرخ ۲۵هزار دلار همچنان در رادار تریدرها به عنوان هدف بعدی قرار دارد.

کریپتو تونی (Crypto Tony)، بلاگر و یوتیوبر فعال در حوزه رمزارزها، به فالوئرهای توییتر خود در کامنتی خبر از قیمت ۲۵هزار دلاری بیت کوین داد.

چارت مشروح جفت ارز BTC/USD
چارت مشروح جفت ارز BTC/USD – منبع: حساب توییتر Crypto Tony

او همچنین اعلام کرد که انتظار دارد آلت کوین‌ها حرکت افزایشی داشته باشند و ارزش کل بازار کریپتو برای آزمایش مجدد سطح مقاومت بالاتر از مرز یک تریلیون دلار تعیین شود.

او بیان کرد که همچنان به دنبال یک حرکت خوب در چند هفته آینده است اما با شروع افزایش سطح مقاومت ۱/۲ تا ۱/۳۳ تریلیون دلاری باید محتاطانه عمل کرد. این سطح قیمت چشمگیر است و انتظار سطح مقاومت بالایی در آن دیده می‌شود.

چارت مشروح ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال
چارت مشروح ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال – منبع: حساب توییتر Crypto Tony

با این حال، او هم مانند سایرین، در بازه‌های زمانی طولانی‌تر محتاطانه عمل کرد و بروز یک حد ماکرو جدید در مقطعی از سال ۲۰۲۳ را در بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها محتمل دانست.

در بین مفسرها و فعالان دنیای رمزارزها، ال کاپو Il Capo of Crypto در یک آپدیت جدید از تحلیل تکنیکال اجتناب کرد و اظهار داشت که در کوتاه مدت روی بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کند.

ال کاپو نوشت: «هفته جالبی در پیش است.»

 

آیا این ماه بهترین ماه ژانویه برای قیمت بیت کوین در دهه گذشته است؟

با قیمت‌های فعلی، به نظر می‌رسید جفت ارز BTC/USD قصد داشته هفته را در بالاترین سطح خود از اواسط آگوست ۲۰۲۲ به پایان برساند.

در غیاب پیامدهای سقوط صرافی FTX در نمودارها، سود ماه ژانویه در زمان نگارش این خبر به ۳۹/۸ درصد رسید که باعث شد ژانویه امسال را به سودآورترین ماه برای بیت کوین از سال ۲۰۱۳ تبدیل کند.

داده‌های ماهانه بیت کوین
داده‌های ماهانه بیت کوین – منبع: Coinglass

علاوه بر بسته شدن قیمت ماهانه، در هفته آینده شاهد محرک‌های اقتصادی کلان جدیدی از سوی ایالات متحده خواهیم بود چرا که صندوق ذخیره فدرال در مورد آخرین افزایش نرخ بهره تصمیم نهایی را می‌گیرد. اطلاعات بیشتر در این باره در سی‌ام ژانویه منتشر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا