اخبار بیت کویناخبار تحلیلیتحلیل بازارتحلیل فاندامنتال

قیمت ۲۳/۷ هزار دلاری بیت کوین و معکوس شدن روند صعودی بخاطر ورشکستگی بانک SVB

بیت کوین در ۱۳ مارس به بالاترین حد خود از ابتدای ماه گذشته رسید.

قیمت بیت کوین طی چند روز نزدیک به ۲۰ درصد افزایش یافته است، چرا که وال استریت درهای خود را به روی چندین سهام بانکی باز می‌کند که به دلیل ضررهای شدید متوقف شده‌اند.

بیت کوین در ۱۳ مارس به بالاترین حد خود از ابتدای ماه گذشته رسید، زیرا سهام بانک‌های آمریکا شاهد بزرگترین توقف در تاریخ خود بود.

چارت کندل یک روزه جفت ارز BTC/USD
چارت کندل یک روزه جفت ارز BTC/USD – منبع: TradingView

قیمت بیت کوین شاهد بازگشت چشمگیری است

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView یک چارت کندل ساعتی کاملاً صعودی را برای جفت ارز BTC/USD نشان می‌دهد که در به رقم ۲۳۷۲۵ دلار رسیده است.

این حرکت بیت کوین توسط فعالان بازار پیش‌بینی شده بود و بسیاری از آنها نسبت به نوسانات شدید در وال استریت هشدار داده بودند.

در این شرایط، بیت کوین و آلت کوین‌ها از این عدم اطمینان پیرامون وضعیت سهام بانک‌ها، به ویژه با شروع معاملات سود بردند.

پیامدهای ورشکستگی آخر هفته دو بانک دیگر آمریکا نه تنها در داخل کشور بلکه در اروپا، جایی که بانک‌ها نیز متحمل ضررهای سنگینی شدند، به شدت احساس شد.

مایکل ون دپوپ، موسس و مدیرعامل شرکت تجاری Eight، در واکنش به این موضوع گفت: «بیت کوین حرکت عظیم خود را آغاز کرده است. اکنون با منطقه مقاومت بعدی روبرو هستیم.»

جریان قبلی بازار بازگشته است .و به نظر می‌رسد خرید در سطوح پایین قیمت از سر گرفته شده است. در صورتی که سطح مقاومت در حدود ۲۳/۳ تا ۲۳/۶ هزار دلار متوقف شود و سپس تثبیت شود، آلت کوین‌ها باید به روند خود ادامه دهند.»

نمودار توصیفی جفت ارز BTC/USD
نمودار توصیفی جفت ارز BTC/USD – منبع: حساب توییتر Michaël van de Poppe

Rekt Capital، تریدر و تحلیلگر بازار، در حالی که قبلاً استدلال می‌کرد که چارت کندل ماهانه باید بسته شود تا یک شکست طولانی‌مدت در روند اتفاق بیفتد، سقوط بیت‌کوین به زیر قیمت ۲۰ هزار دلار در هفته قبل را یک معکوس شدن روند صعودی یا یک تله خرسی نامید.

او، با رسیدن قیمت جفت ارز BTC/USD به قیمت ۲۳۵۰۰ دلار رسید، نوشت: «این موضوع که وضعیت بیت کوین در چنین فاصله زمانی کوتاهی بهبود پیدا کرده، نشان می‌دهد که سقوط به سطح ۲۰ هزار دلار یک تله خرسی یا نزولی بوده است.»

تریدر دیگری به نام G a ah ادامه داد: «اگر قیمت ۲۲/۴ هزار دلار به عنوان کف جدید باقی بماند، کافیست. در ادامه لازم است که قیمت به سطح مقاومت اصلی در محدوده ۲۴/۱ تا ۲۵ هزار دلار حرکت کند و یک رشد واقعی را تجربه کند.»

تحلیل این تریدر این بود که احتمال افزایش قیمت بیشتری در این منطقه وجود دارد.

نمودار توصیفی جفت ارز BTC/USD
نمودار توصیفی جفت ارز BTC/USD – منبع: حساب توییتر Caue Oliveira

 

تأثیر بازگشت قیمت بیت کوین بر فعالیت بازار سهام 

خارج از حوزه کریپتو، وضعیت بازار برای سهام ایالات متحده–به استثنای برخی از بانک‌ها–در حال بهبود بود.

برخی از بدترین عملکردها در آن روز شامل عملکرد First Republic Bank می‌شد که ۷۶ درصد از دست داد تا معاملات بلافاصله پس از زمان افتتاح بازار سهام متوقف شود.

به طور کلی، همانطور که برایان رومل کارآفرین اشاره کرد، سهام بانک‌های آمریکا بیش از هر زمان دیگری در تاریخ، متوقف شده است.

علاوه بر بازنگری در مورد احتمال ادامه افزایش نرخ بهره صندوق ذخیره فدرال، در ۲۲ مارس، بازارها نیز انتظارات خود مبنی بر افزایش نرخ نیم درصدی بانک مرکزی اروپا (ECB) در این هفته را نیز نادیده گرفتند.

از جمله ضررهای اروپا در آن روز، کریدیت سوئیس (CS) بود که در همان زمان دچار مشکل شده بود، و در زمان نگارش این مقاله، با بیش از ۷ درصد کاهش به پایین‌ترین سطح خود رسید.

چارت کندل یک روزه بانک Credit Suisse
چارت کندل یک روزه بانک Credit Suisse – منبع: TradingView

مک لئود، رئیس مؤسسه تحقیقاتی گلدمانی (Goldmoney) باور دارد که مشکل بانک Credit Suisse (و بانک‌های مشابه آن) این است که نمی‌تواند سپرده‌ای را که از دست رفته، با استقراض در بازارهای پولی پوشش دهد و فقط می‌تواند به بانک ملی سوئیس مراجعه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا