اخبار بیت کویناخبار بین المللاخبار تحلیلی

ریسک مبادله بیت کوین با وجود افزایش قیمت دوباره

تحقیقات جدید نشان می‌دهد افزایش قیمت فعلی بیت‌کوین ممکن است دیگر یک پدیده طبیعی نباشد.
در همان حال که بدگمانی درمورد اعتبار بازار شدت گرفته بود، بیت‌کوین نیز یک‌شبه به بالاترین حد خود در دو ماه اخیر رسید.

نمودار کندل یک ساعته بیت کوین
نمودار کندل یک ساعته BTC/USD – منبع: TradingView

نگرانی درمورد استخراج نقدینگی بیت‌کوین

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView جفت ارز BTC/USD را درحالی دنبال می‌کردند که این جفت ارز بعد از رسیدن به رقم ۲۱۴۵۵ در صرافی Bitstamp، در عدد ۲۱ هزار دلار تثبیت شدند.

این رقم برای جفت ارز BTC/USD در حال حاضر بالاترین نقطه در سال ۲۰۲۳ بوده که آخرین دستاورد در بهبود روند صعودی بدون چالش از زمان شکست FTX به حساب می‌آید.

با این حال، در میان بی‌اعتمادی گسترده‌ای که نسبت به این حرکت در نمودار این جفت ارز وجود دارد، با ادامه شرط‌بندی بیت‌کوین بر سر پیش‌بینی‌های اصلاحی بزرگ، هشدارهای جدیدی مطرح شد.

با تجزیه و تحلیل ترکیب دفترچه سفارشات BTC/USD در بزرگترین صرافی یعنی بایننس (Binance)، پلتفرم آماری اندیکاتور Material از اینکه کسانی که قیمت بالاتری برای بیت‌کوین پیشنهاد می‌دهند و هنوز مورد حمایت بازار قرار نگرفته‌اند، ابراز شگفتی کرد.

این پلتفرم در توضیح این مسئله عنوان کرد: «انتظار می‌رفت که بلوک پیشنهاد قیمت‌ها در روز جمعه سیزدهم به پایان برسد، اما تاکنون بیش از ۲ برابر مقدار نقدینگی پیشنهادی را به محدوده قیمت جذب کرده که در بازه زمانی کوتاه‌مدت روند صعودی دارد. اینگونه به نظر می‌رسد که این حرکت طراحی شده باشد. قرار نیست با این قیمت مقابله کنیم اما مدیریت ریسک احتمالی اکسپوژر را محدود می‌کنیم.»

داده‌های سفارش بیت کوین
داده‌های سفارش‌های BTC/USD – منبع: حساب توییتر پلتفرم آماری Material Indicators

همانطور که Cointelegraph گزارش داد، نهنگ‌ها پس از خرید انبوه در هفته گذشته در کانون توجه قرار داشتند.

پلتفرم آماری اندیکاتور Material اضافه کرد: «آنها در تلاش هستند تا پیشنهادات بیشتری را برای بهره‌برداری از نقدینگی ناچیزی که درحال افزایش است جذب کنند.»

«ما می‌توانیم ۱۰۰دلیل استراتژیک مختلف را مورد بحث قرار دهیم، اما اثر خالص افزایش قیمت در واحدهای بزرگ در نقدینگی پیشنهادی یکسان است، حداقل تا زمانی که پایین‌ترین سطوح قیمت محلی را دوباره آزمایش کنیم و این قیمت‌های پایین شروع به حمایت از این روند کنند.»

اکانت توییتری بیزانتین جنرال، به ترکیب سفارشات غیرعادی مشابهی در پلتفرم Deribit، با پشتیبانی بین ۲۰ هزار تا ۲۱ هزار دلار اشاره کرد.

داده‌های سفارش سوآپ مبادلات دائمی بیت‌کوین
داده‌های مکتوب سفارش معاوضه مبادلات دائمی بیت‌کوین (Deribit) – منبع: توییتر Byzantine General

ممکن است عرضه بیت‌کوین برای یافتن خریدار با مشکل مواجه شود

تردید در مورد قدرت ماندگاری روند افزایشی فراتر از مبادلات بود. در یک پست وبلاگی که در پلتفرم تحلیلی CryptoQuant در شانزدهم ژانویه منتشر شد، فردی به‌نام Phi Deltalytics درخواستی مبنی بر کم بودن احتمالی عرضه مشخص کرد. به گفته وی دلیلش این بود که بیت‌کوین به سمت صرافی‌های فروش برگشته بود، در حالی که عرضه استیبل‌کوین کاهش پیدا کرد.

در تفسیرها آمده است: «افزایش اخیر بیت‌کوین منجر به این امر شده است که فعالان بازار بیت‌کوین خود را از سردخانه به صرافی‌های نقطه‌ای انتقال بدهند تا برای کسب سود سپرده‌گذاری کنند.»

«چنین افزایشی در فشار فروش همراه با کاهش ذخیره استیبل‌کوین برای خرید احتمالاً منجر به یک صعود کوتاه‌مدت خواهد شد. برای پایدار ماندن این افزایش روند به تقاضای بیشتری در بازار نیاز است.»

چارت مقایسه ذخایر بیت کوین و استیبل کوین
چارت مشروح ذخایر بیت‌کوین در مقایسه با استیبل‌کوین – منبع: CryptoQuant

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا