اخبار بیت کویناخبار تحلیلیتحلیل بازارتحلیل فاندامنتال

تنها چهار هفته تا بیت کوین ۳۰ هزار دلاری

گاوها به قیمت ۳۰ هزار دلاری بیت کوین خوش‌بین هستند

نظرات مختلفی در مورد قدرت قیمت بیت کوین ارائه شده، که در این میان بلومبرگ اینتلیجنس (Bloomberg Intelligence) هشدار داد که ممکن است قیمت ۲۵ هزار دلار به عنوان سطح مقاومت اصلی باقی بماند.

بیت کوین (BTC) در تلاش بود تا هفته گذشته، یعنی تا پایان ۲۶ فوریه را بالاتر از قیمت ۲۳ هزار دلار به پایان برساند چرا که نگرانی‌هایی نسبت به این سطح مقاومت به وجود آمده بود. 

چارت کندل یک ساعته جفت ارز BTC/USD
چارت کندل یک ساعته جفت ارز BTC/USD – منبع: TradingView

گاوها به قیمت ۳۰ هزار دلاری بیت کوین خوش‌بین هستند

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهند که جفت ارز BTC/USD به رقم ۲۳۳۱۸ دلار در روز رسیده که نشان می‌دهد نسبت به پایین‌ترین قیمت آخر هفته خود ۶۰۰ دلار افزایش یافته است.

آخرین حرکت بیت کوین روند بازگشت ملایمی را نشان می‌دهد، باتوجه به هفته سختی که دارایی‌های پرریسک تجربه کردند و باعث شد سهام ایالات متحده به خاطر تورم بیشتر از حد انتظار آسیب ببینند.

با این وجود، بیت کوین همچنان پایین تر از سطحی بود که تحلیلگران به عنوان سطح مورد انتظار خود تا قبل از پایان ماه تعیین کرده بودند.

در این میان، تنها یکی از تریدرهای محبوب بازار به نام Kaleo، همچنان با خوش‌بینی روند بازار را دنبال می‌کرد و معتقد بود بیت کوین در قدم بعدی به قیمت ۳۰ هزار دلار می‌رسد.

تریدر دیگری به نام Altcoin Sherpa، به یک دوره «۴ الی ۶ هفته‌ای» برای رسیدن بیت کوین به قیمت ۳۰ هزار دلار اشاره کرد و گفت:

«بیت کوین هنوز در مرحله گذار از روند نزولی به صعودی است، و روند صعودی تنها زمانی شروع می‌شود که خط گردن یا همان سطح مقاومت شکسته شود.»

چارت توصیفی جفت ارز BTC/USD
چارت توصیفی جفت ارز BTC/USD – منبع: حساب توییتر Mags

تحلیلگر بلومبرگ در مورد بیت کوین می‌گوید: «روند نزولی باقی می‌ماند»

مایک مک‌گلون، استراتژیست ارشد در بلومبرگ اینتلیجنس (Bloomberg Intelligence)، با نگاهی به آینده، نسبت به توانایی گاوها برای غلبه بر منطقه مقاومت ۲۵ هزار دلاری ابراز تردید کرد.

مایک مک‌گلون در توییتر خود درمورد وضعیت بازار اینگونه نوشت: «این جمله که با صندوق ذخیره فدرال نجنگید، در سال ۲۰۲۲ به عنوان عامل بازدارنده پیشرفت اقتصادی برای بازار عمل می‌کرد و در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ نیز این روند همینطور باقی می‌ماند.»

سطح مقاومت ۲۵ هزار دلاری بیت کوین برای همه دارایی‌های پرریسک اهمیت پیدا می‌کند.

هفته گذشته، فعالان بازار امید داشتند که قیمت ۲۵ هزار دلار مانع بزرگی ایجاد نکند و جفت ارز BTC/USD بتواند بدون تلاش زیاد به این سطح برسد.

با این حال، اهمیت موضوع در این جریان مشخص شد–علاوه بر افزایش درخواست‌ها در دفتر سفارشات صرافی‌ها، میانگین‌های متحرک کلیدی (MAs) بالاتر از سطح معمول بودند–به ویژه میانگین متحرک ۵۰ هفته‌ای و ۲۰۰ هفته‌ای بیت‌کوین.

کاهش میانگین متحرک ۵۰ هفته‌ای باعث شد که مک گلون به این نتیجه برسد که «روند نزولی باقی می ماند.»

چارت کندل یک هفته‌ای جفت ارز BTC/USD با میانگین متحرک ۵۰ و ۲۰۰ هفته‌ای
چارت کندل یک هفته‌ای جفت ارز BTC/USD با میانگین متحرک ۵۰ و ۲۰۰ هفته‌ای – منبع: TradingView

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا