اخبار بیت کویناخبار تحلیلیتحلیل بازارتحلیل تکنیکال

احتمال پایین آمدن قیمت بیت‌کوین تا زیر ۲۰ هزار دلار

جفت ارز BTC/USD از زمان سقوط ناگهانی خود در سوم مارس، به دلیل حواشی مربوط به بانک سیلورگیت، ثابت مانده است.

تحقیقات نشان می‌دهد که گاوهای بیت‌کوین برای حفظ سطح حمایتی که تازه به آن رسیده‌اند لازم است تلاش زیادی انجام دهند، اما همچنان احتمال پایین آمدن قیمت بیت‌کوین تا زیر ۲۰ هزار دلار وجود دارد.

بیت کوین در پنجم مارس در نزدیکی سطح حمایت کلیدی باقی ماند.

چارت کندل یک ساعته جفت ارز BTC/USD
چارت کندل یک ساعته جفت ارز BTC/USD – منبع: TradingView

هشدار تحلیلگران درباره قیمت ۲۰ هزار دلاری بیت کوین

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView روند BTC/USD را دنبال می‌کنند که در آخر هفته بازه حرکتی محدودی داشت.

این جفت ارز از زمان سقوط ناگهانی خود در سوم مارس، که به دلیل حواشی مربوط به بانک سیلورگیت اتفاق افتاد، عملاً ثابت مانده بود.

منبع: توییتر DaanCrypto
منبع: توییتر DaanCrypto

 

 

منبع: حساب توییتر DaanCrypto
منبع: حساب توییتر DaanCrypto

در حالی که این رمزارز در تلاش برای جلوگیری هرچه بیشتر از این ضرر است، تحلیل‌ها نشان می‌دهند که درصورت حفظ نشدن سطح حمایتی، قیمت بیت کوین می‌تواند سقوط بیشتری را تجربه کند.

منابع نظارتی Material Indicators توضیح داد که اقدام قیمت بیت کوین (BTC) سطح پشتیبانی فنی کلیدی خود را از دست داده و درحال حاضر گاوها باید قیمت ۲۲ هزار دلار را به عنوان یک سطح حمایتی/مقاومتی حفظ کنند.

این محدوده قیمت آخرین قیمت تا قبل از مرحله تست مجدد قیمت است. 

در همین حال، حساب توییتر Material Indicators در بخشی از توییت خود از یک روند نزولی خبر داد.

چارت‌های همراه، دفتر سفارش جفت ارز BTC/USD در بایننس را در معرض خطر بسته شدن قیمت در سطح ۲۲ هزار دلار نشان می‌دهند.

چارت‌های جفت ارز BTC/USD
چارت‌های جفت ارز BTC/USD – منبع: حساب توییتر Material Indicators

مایکل ون د پوپ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت تجاری Eight، هشدار داد که اگر قیمت ۲۱۳۰۰ دلار نیز حفظ نشود، رقم ۲۰ هزار دلار نیز احتمالاً به جلوگیری از خروج این رمزارز از محدوده امنیت خود کمکی نخواهد کرد.

منطقه حیاتی برای بیت‌کوین (BTC)، نگه داشتن منطقه ۲۱/۳ هزار دلاری است. پیش‌بینی او در چهارم مارس این بود که با از دست دادن این قیمت، شاهد حرکت دیگری به سمت محدوده قیمت ۱۹/۵ هزار دلار و کاهش ۱۵ تا ۲۵ درصدی قیمت آلت کوین‌ها خواهیم بود.

با این حال، ون د پوپ به طور کلی دیدگاه خوش‌بینانه‌تری دارد و امیدوار است که قیمت ۴۰ هزار دلار هنوز بتواند طی چند ماه آینده پدیدار شود.

او در بخشی از توییت خود نوشت: «نتیجه اخلاقی داستان این است: زمانی که اعتماد به نفس کافی برای خرید ندارید، جرأتش را داشته باشید که خرید انجام بدهید».

 

روند نزولی شدید در بازار

با توجه به اینکه ورشکستگی احتمالی بانک سیلورگیت هنوز موضوع داغ این روزهاست، شرکت تحقیقاتی Santiment این سوال را مطرح کرد که چرا واکنش بازار تا این حد شدید بوده.

در یک پست اختصاصی در مورد این پدیده، تحلیلگران آنچه را که حجم بالای نظرات منفی در مورد بازار توصیف کرده بودند، فاش کردند.

آنها در مورد رفتار کاربران توییتر اینگونه نوشتند: «جالب است که #cryptocrash یکی از هشتگ‌های پرطرفدار این پلتفرم بوده، حتی با وجود اینکه بیش از سه روز از عقب نشینی خفیف ۵- درصدی بیت کوین می‌گذرد.»

«غالباً می‌توانید از این میزان منفی بودن کاربران در بازار به نفع خود استفاده کنید. این نوع احساسات بسیار نزولی می‌تواند منجر به جهش خوبی شود و منتقدان را ساکت کند.»

چارت داده‌های توییتر با اصطلاحات کریپتو
چارت داده‌های توییتر با اصطلاحات کریپتو – منبع: Santiment

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا