اخبار بیت کویناخبار تحلیلیتحلیل بازارتحلیل فاندامنتال

قیمت بیت کوین به ۲۶ هزار دلار می‌رسد

فشار فروش استقراضی بیت کوین (Short Squeeze) چقدر می‌تواند بالا برود؟

وضعیت بیت کوین پس از جداسازی یو اس دی کوین (USDC)، دومین استیبل کوین بزرگ که نسبت ۱:۱ خود را با دلار آمریکا از دست داده، بهبود می‌یابد.

بیت کوین در ۱۱ مارس اجازه نداد که سطح حمایتی ۲۰ هزار دلاری برای همیشه از دست برود.

چارت کندل یک ساعته جفت ارز BTC/USD
چارت کندل یک ساعته جفت ارز BTC/USD – منبع: TradingView


بیت کوین با موفقیت چالش جداسازی نسبت ۱:۱ یو اس دی کوین (USDC) را پشت سر می‌گذارد

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهد که جفت ارز BTC/USD در زمان نگارش این مقاله به قیمت ۲۰۲۰۰ دلار رسیده است.

یک افت قیمت کوتاه زیر مرز ۲۰ هزار دلار اتفاق افتاد و با فروکش کردن موج اولیه وحشت ناشی از ثبات بانکی آمریکا، وضعیت بیت کوین در آن روز با ثبات‌تر به نظر می‌رسید.

با این وجود، ورشکستگی بانک سیلیکون ولی (SVB Financial)، که به دنبال اعلام ورشکستگی بانک سیلورگیت ضربه تازه‌ای به برخی شرکت‌های کریپتو وارد کرد، رخ داد.

در قلب این شکست این بار Circle بود، شرکت بلاک چینی که یک شبه فاش کرد که بخشی از وجوه استیبل کوین خود، یو اس دی کوین (USDC) مشترک با بانک سیلیکون ولی را از دست داده است.

بلافاصله ارزش دلاری یو اس دی کوین (USDC) شروع به کاهش کرد و در زمان نگارش این مقاله تنها با ۰/۹۱ دلار قابل بازخرید بود. این در حالی بود که در یک نقطه ارزش بیت کوین بر اساس یو اس دی کوین (USDC) در صرافی اصلی Kraken، بیش از ۲۶ هزار دلار بود.

چارت کندل یک ساعته جفت ارز BTC/USDC
چارت کندل یک ساعته جفت ارز BTC/USDC – منبع: TradingView

کوری کلیپستن، مدیرعامل سوان بیت کوین، واکنش نشان داد: «اگر یو اس دی کوین (USDC) فقط ۹۰ درصد پشتیبانی شود، قیمت تعادل ۰/۹۰ دلار نیست، بلکه صفر است.»

برخی دیگر معتقد بودند که این وضعیت قابل مدیریت است و یو اس دی کوین (USDC)، دومین استیبل کوین بزرگ از نظر ارزش بازار، به طور کامل شکست نخواهد خورد.

شرکت Circle در توییتی اعلام کرد که پنج شریک بانکی دیگر برای مدیریت ذخایر نقدی یو اس دی کوین (USDC) خود دارد.

 

آیا ضررهای بیشتری در راه است؟

میانگین نرخ‌های تامین مالی پس از پیامدهای FTX در نوامبر ۲۰۲۲ به منفی‌ترین سطح خود رسیده است و این باور را به وجود می‌آورد که ضررهای بیشتری در راه است.

چارت میانگین نرخ تامین مالی بیت کوین
چارت میانگین نرخ تامین مالی بیت کوین – منبع: Coinglass

با این حال، استدلال مفسر Tedtalksmacro، با کمک تحلیل پیامدها، این بود که سوگیری نزولی شدید می‌تواند منجر به فشار فروش استقراضی یا شورت اسکوییز (Short Squeeze) بالاتر برای جفت ارز BTC/USD شود.

در بخشی از یک توییت آمده است که: «موقعیت فروش در بازار همچنان فراهم است و این موضوع می‌تواند این امکان را برای بیت کوین (BTC) فراهم کند تا حداقل سطح قیمت ۲۱۴۰۰ دلار را در کوتاه مدت تست کند.»

این مفسر اضافه کرد که بر اساس جهش بیت‌کوین از پایین‌ترین قیمت چندهفته‌ای خود زیر مرز ۲۰ هزار دلار، فشار فروش استقراضی به خوبی در حال رخ دادن است.

سایر فعالان بازار بازگشت به روند نزولی را در بازه زمانی کوتاه مدت ترجیح دادند.

کریپتو تونی به دنبال‌کنندگان خود در توییتر گفت: «در وضعیت فعلی بازار، بیت‌کوین همچنان عملکرد خوبی دارد. پیش‌بینی من این است که کاهش دیگری به منطقه پشتیبانی موقت در حدود قیمت ۱۹۲۰۰ دلار برسد.»

چارت مشروح جفت ارز BTC/USD
چارت مشروح جفت ارز BTC/USD – منبع: حساب توییتر Crypto Tony

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا