اخبار بیت کویناخبار تحلیلیتحلیل بازارتحلیل فاندامنتال

تحلیل قیمت بیت کوین: تست مجدد قیمت ۲۵ هزار دلار

مسئله اصلی برای بیت کوین فعلاً زمان است.

بازار قوی سهام ایالات متحده و دلار در حال سقوط معمولاً به افزایش قیمت بیت کوین کمک می‌کند–اما بانک سیلورگیت (Silvergate) هم موضوعی‌ست که باید به آن توجه کرد.

با ادامه مشکلات جاری در بانک سیلورگیت که بازارها را تحت فشار قرار داد، قیمت بیت کوین تا آخر هفته پایین ماند.

چارت کندل یک روزه حفظ ارز BTC/USD
چارت کندل یک روزه حفظ ارز BTC/USD – منبع: TradingView

تأثیر اخبار بد روی قیمت بیت کوین 

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهد که جفت ارز BTC/USD در ۴ مارس حدود ۲۲۳۵۰ دلار باقی مانده است.

پس از شوک اولیه پیرامون حواشی مربوط به بانک سیلورگیت که در عرض چند دقیقه ۵ درصد از قیمت لحظه‌ای را پایین آورد، این جفت ارز توانست از ضرر بیشتر جلوگیری کند.

با توجه به اینکه سهام ایالات متحده در هفته پایانی قوی ظاهر شده، بیت کوین و آلت کوین‌ها نتوانستند روی آنچه که تریدرها تصور می‌کردند فرصت مناسبی برای سود است، سرمایه‌گذاری کنند.

مفسر محبوب Tedtalksmacro در بخشی از صحبت‌های خود نوشت: «اکثر شاخص‌های سهام جهانی در حال حاضر پایین‌ترین قیمت‌ها را منتشر کرده‌اند. اگر حواشی بانک سیلورگیت نبود، بیت کوین الان می‌توانست خود را برای هفته آینده و عبور از سطح بالای ۲۵ هزار دلار آماده کند.»

چارت کندل یک ساعته S&P 500
چارت کندل یک ساعته S&P 500 – منبع: TradingView

مایکل ون د پوپ، یکی از همکاران کوین تلگراف، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت تجاری Eight، امیدوار است که بازگشت قیمت بیت کوین همچنان ادامه داشته باشد.

بیت کوین از ۲۳۸۰۰ دلار به ۲۲۳۰۰ دلار کاهش یافت، در حالی که نزدک و S&P جهشی قوی داشتند.

او به دنبال کنندگان خود در توییتر گفت: «مسئله اصلی برای بیت کوین فعلاً زمان است.»

تلاش ناموفق دلار آمریکا برای بالا رفتن، یک مانع دیگر برای ارزهای دیجیتال ایجاد کرد، هرچند با پایان یافتن معاملات این هفته، هنوز تأثیر این فاکتور را روی بازار ارزهای دیجیتال مشاهده نکرده‌ایم.

بر اساس داده‌های چارت روزانه $DXY 1D احتمالاً بیت کوین برای مدتی به یک روند نزولی خواهد داشت. امکان عبور از این سطح فعلی وجود دارد، اما نوسانات بیشتری در انتظار BTC/Alts است.

بانک سیلورگیت دستور توقف فعالیت شبکه صرافی Silvergate را در ۳ مارس صادر کرد چرا که نگرانی‌ها در مورد ورشکستگی این نهاد چند برابر شده بود.

از آنجایی که برخی، گزینه‌های جایگزین برای مبادلات پیشنهاد کردند، برخی دیگر از سقوط بانک ابراز تاسف کردند و امیدوار بودند که وضعیت بهبود پیدا کند.

سهام Silvergate Capital هفته را در پایین‌ترین سطح خود به پایان رساند و در یک نقطه زیر ۵ دلار معامله شد. در اوج قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱، سهام این شرکت بالاتر از ۱۵۰ دلار معامله شد.

چارت کندل یک هفته‌ای Silvergate Capital
چارت کندل یک هفته‌ای Silvergate Capital – منبع: TradingView

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا