اخبار بیت کوین

وایت پیپر بیت کوین در macOS اپل پیدا شده است

اندی بایو مشغول تعمیر چاپگرش بود که اتفاقی با وایت پیپر بیت کوین مواجه شد.

داستان از این قرار است که ظاهراً دستگاه‌های مک اپل وایت پیپر بیت‌کوین را درون سیستم خود پنهان کرده‌اند.

به نظر می‌رسد که وایت پیپر اصلی ساتوشی ناکاموتو در نسخه‌های مدرن سیستم عامل رایانه‌های مک اپل پنهان شده است.

لازم به توضیح است که وایت پیپر بیت کوین یک نسخه همتا به همتا (P2P) از پول نقد دیجیتال است که به پرداخت‌های الکترونیکی و آنلاین امکان می‌دهد تا تراکنش‌ها را مستقیماً بین طرفین ارسال کنند.

در یک پست وبلاگی در پنجم آوریل نوشته اندی بایو، مشخص شده است که یک پی‌دی‌اف از وایت پیپر بیت‌کوین از زمان سیستم عامل موجاوه (Mojave) در سال ۲۰۱۸ با هر نسخه از macOS ارسال شده است.

اندی بایو در گفت‌وگو با کوین تلگراف گفت که او مشغول تعمیر چاپگر بود و یک فایل را به وسیله اسکنر اسکن کرد که دستگاهی با عنوان اسکنر مجازی (Virtual Scanner II) ظاهر شد که قبلاً ندیده بود.

به طور پیش‌فرض، Virtual Scanner II یک عکس را نشان می‌داد، اما زمانی که بایو نوع مدیا را از «عکس» به «فایل» تغییر داد، وایت پیپر ناکاموتو ظاهر شد.

تصویری از وایت پیپر بیت کوین که در دستگاه اسکنر مجازی ظاهر شده است
تصویری از وایت پیپر بیت کوین که در دستگاه اسکنر مجازی ظاهر شده است – منبع: Waxy

بایو در پست وبلاگ خود در این باره گفت: «اطلاعات چندانی در مورد این موضوع وجود ندارد».

در همین راستا، او یک رشته توییت از جاشوا دیکنز در تاریخ نوامبر ۲۰۲۰ به اشتراک گذاشت، که در آن رشته توییت هم مشخص شده بود که جاشوا دیکنز وایت پیپری را پیدا کرد که بایو برای یافتن لوکیشن فایل از آن استفاده کرد.

بایو در پست وبلاگ خود ادعا کرد که این فایل در تمام نسخه‌های macOS از موجاوه (Mojave 10.14.0) تا نسخه فعلی (Ventura) پیدا می‌شود، اما در High Sierra 10.13 یا قبل از آن وجود ندارد.

مشخص نیست که چرا وایت پیپر ناکاموتو با نسخه‌های مدرن macOS عرضه می‌شود. بایو در پست خود عنوان کرد که این فایل احتمالا فقط یک PDF چند صفحه‌ای برای اهداف آزمایشی است که هرگز قرار نبوده در دسترس کاربران قرار بگیرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا