اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

بیت کوین با الگوی صلیب طلایی روبرو می‌شود

آخرین باری که بیت کوین شاهد الگوی صلیب طلایی بود، دو ماه پیش از رسیدن به بالاترین قیمت آن در طول تاریخ بود.

یک الگوی صلیب طلایی در نمودار روزانه کامل می‌شود، اما بیت‌کوین همچنان باید در بازه‌های زمانی هفتگی با «صلیب مرگ» مقابله کند.

بیت کوین در ۷ فوریه نزدیک به ۲۳ هزار دلار باقی ماند، در حالیکه برای اولین بار در ۱۸ ماه گذشته یک پدیده حیاتی در نمودار نمایان شد.

چارت کندل یک ساعته جفت ارز BTC/USD
چارت کندل یک ساعته جفت ارز BTC/USD – منبع: TradingView

نبرد صلیب‌های بیت کوین آغاز می‌شود

داده‌های Cointelegraph Markets Pro  و TradingView نشان می‌دهند که جفت ارز BTC/USD در طول شب نوسانات متراکم داشته‌اند و در اولین روز وال استریت در این هفته، نوسانات بیش از حد نداشته‌اند.

در حالی که این جفت ارز نتوانستند مرز ۲۳ هزار دلار را به نقطه حمایت تغییر دهند، با این وجود شاهد یک رویداد بالقوه مهم در ۶ فوریه در نمودار روزانه بودند که همان الگوی «صلیب طلایی» است.

این الگو به بالاتر رفتن میانگین متحرک ۵۰ و تقاطع آن با میانگین متحرک ۲۰۰ اشاره دارد. آخرین باری که این اتفاق در بازه‌های زمانی روزانه رخ داد، سپتامبر ۲۰۲۱ بود، یعنی ماه قبل از آخرین رکورد تاریخی بیت‌کوین.

چارت کندل یک روزه BTC/USD با میانگین متحرک نمایی ۵۰ و ۲۰۰ روزه
چارت کندل یک روزه BTC/USD با میانگین متحرک نمایی ۵۰ و ۲۰۰ روزه – منبع: TradingView

برخی از تحلیلگران رمزارز، با دقت این صلیب را بررسی کرده‌اند و Venturefounder، یکی از مشارکت‌کنندگان پلتفرم CryptoQuant، معتقد است که نهایتاً قیمت ۲۵ هزار دلار می‌تواند دوباره ظاهر شود.

او در توییتی به‌طور خلاصه نوشت: «صلیب طلایی بیت کوین ظاهر شد!»

«این اصلاح بالقوه می‌تواند بیت کوین را در تست مجدد ۲۰ هزار دلاری ببیند (میانگین متحرک ۲۰۰ روزه و سطح حمایت کلیدی)، و در حالت صعودی، تست بعد می‌تواند ۲۵ هزار دلاری باشد. اگر به سطح حمایت ۲۵ هزار دلاری برسد، این می‌تواند پایان کار خرس‌های بازار باشد.»

چارت مشروح جفت ارز BTC/USD
چارت مشروح جفت ارز BTC/USD – منبع: حساب توییتر Venturefounder

به لطف صلیب مرگ پیش رو در نمودار هفتگی، این فرضیه به هیچ عنوان قطعی نیست. در این صلیب مرگ به نظر می‌رسد میانگین متحرک ۵۰ همچنان به سمت پایین آمدن از میانگین متحرک ۲۰۰ می‌رود. به این دلیل به این الگو صلیب مرگ می‌گویند که تاثیرات زیان‌آوری بر پرایس اکشن بیت کوین دارد.

چارت کندل یک هفته‌ای جفت ارز بیت کوین/دلار (Bitstamp) با میانگین متحرک نمایی ۵۰ و ۲۰۰ روزه
چارت کندل یک هفته‌ای جفت ارز بیت کوین/دلار (Bitstamp) با میانگین متحرک نمایی ۵۰ و ۲۰۰ روزه – منبع: TradingView

پلتفرم Material Indicators مطمئن نیست که صلیب طلایی، به تنهایی بتواند جفت ارز BTC/USD را بالاتر ببرد: «باید دید که آیا تست محدوده ۲۵ هزار دلار کافی خواهد بود یا نه.»

نمودار بعدی، سطح مقاومت شدیدی را در قالب نقدینگی قیمت درخواستی روی ۲۳۵۰۰ دلار نشان می دهد. این اولین مانع بزرگی است که گاوها در صورت صعود بیشتر باید بر آن غلبه کنند.

داده‌های دفتر سفارش جفت ارز BTC/USD
داده‌های دفتر سفارش جفت ارز BTC/USD – منبع: حساب توییتر Material Indicators

در اقتصاد کلان این هفته، سخنرانی پاول تنها عامل کلیدی است

در رادار ۷ فوریه، فاکتور مهم دیگر نتیجه سخنان صندوق ذخیره فدرال ایالات متحده است.

پیش از انتشار داده‌های اقتصاد کلان هفته آینده، چندین مقام فدرال رزرو قرار بود صحبت کنند که انتظار می‌رود سخنان رئیس جروم پاول در مورد پتانسیل حرکت بازار، در میان آنها مهم‌ترین باشد.

مایکل ون دپوپ در ۶ فوریه گفت: «مسئله مهم دیگری در این هفته وجود ندارد، تنها عامل کلیدی، سخنان جروم پاول در بعدازظهر فردا است.»

ون دپوپ اضافه کرد که احتمالاً در حال حاضر بهترین استراتژی برای آلتکوین‌‌ها این است که «پایین بخرید، بالا بفروشید».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا