اخبار بیت کوینتحلیل بازارتحلیل فاندامنتال

ارتباط بین بیت کوین با نزدک به پایین‌ترین حد خود در یک سال اخیر می‌رسد

وضعیت فعلی بازار می‌تواند فرصت مناسبی برای خرید باشد.

مدتیست که رابطه بین بازار سهام و بخش ارزهای دیجیتال مورد توجه قرار گرفته و اخیراً هم‌بستگی بین بیت کوین (BTC) که بزرگترین دارایی دیجیتال بر اساس ارزش بازار است و شاخص نزدک ۱۰۰، پایین‌ترین سطح خود را در طول یک سال ثبت کرده است.

پلتفرم سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال CoinShares در ۸ مارس گفت همبستگی بازده روزانه بین شاخص نزدک ۱۰۰ و بیت کوین به پایین‌ترین سطح خود از زمانی رسیده است که صندوق ذخیره فدرال از افزایش نرخ‌ها در ابتدای سال ۲۰۲۲ خبر داد.

ارتباط بین شاخص نزدک ۱۰۰ و بیت کوین (BTC)
ارتباط بین شاخص نزدک ۱۰۰ و بیت کوین (BTC) – منبع: CoinShares

سطح ارتباط یا عدم ارتباط بین این دو در زمان انتشار این خبر روی ۳۴٪ بود و بلافاصله پس از آن افزایش یافت.

این عدم ارتباط فعلی می‌تواند با کندی افزایش نرخ صندوق ذخیره فدرال ادامه پیدا کند و بیت کوین را به عنوان یک دارایی حساس به نرخ بهره معرفی کند.

اساساً، بیت کوین قبلاً تمایل داشت در جهت حرکت شرکت‌های بزرگ فهرست شده در شاخص نزدک ۱۰۰ حرکت کند، که باعث شد برخی از کارشناسان مالی این موضوع را به عنوان استدلالی علیه نقش دارایی دیجیتال به عنوان یک سرمایه‌گذاری مشترک ببینند. با این حال، این عدم همبستگی اخیر ممکن است ثابت کند که آنها اشتباه می‌کنند.

 

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

در واقع، دارایی غیرمتمرکز مالی (DeFi) در حال حاضر با قیمت 21701 دلار در حال تغییر است که نشان‌دهنده کاهش ۱/۴۴ درصدی در روز، و زیان ۸/۱۸٪ درصدی هفتگی و ۴/۷۶ درصدی ماهانه آن است.

چارت قیمت ۷ روزه بیت کوین
چارت قیمت ۷ روزه بیت کوین – منبع: Finbold

در همین حال، بازار رمزارزها تحت فشار فروش قابل توجه و افزایش شاخص ترس، عدم اطمینان و شک (FUD)، در روزهای اخیر به سقوط خود ادامه داده است. این موارد در مجموع توانسته‌اند ارزش بازار را به زیر آستانه یک تریلیون دلاری کاهش دهند.

علاوه بر شاخص ترس، عدم اطمینان و شک (FUD)، دولت ایالات متحده یک میلیارد دلار بیت کوینی را که از بازار دارک‌نت ناشناس جاده ابریشم در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ ضبط کرده بود، منتقل کرده است.

این موضوع ترس از سقوط قریب‌الوقوع بیت کوین را تقویت می‌کند، که می‌تواند فشار بیشتری بر بازار وارد کند و در نتیجه شاهد این موضوع باشیم که بیت کوین (BTC) سطوح پشتیبانی بیشتری را از دست بدهد.

با این حال، همین وضعیت می‌تواند فرصت خوبی برای خرید اولین رمزارز قبل از افزایش مجدد قیمت آن باشد، چرا که بیت‌کوین در گذشته الگوی ثابتی از زمان بهینه برای تصمیم‌گیری در استراتژی‌های معاملاتی کریپتو (خرید، نگهداری و فروش) از خود نشان داده است. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا