اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

در حالیکه پاول صحبت از کاهش تورم می‌کند قیمت بیت کوین مرز ۲۴ هزار دلار را رد کرد

همانطور که در خبر روز گذشته هم اعلام کردیم، معامله بیت کوین در وال استریت آغاز شده و همه نگاه‌ها به صندوق ذخیره فدرال و رئیس آن جروم پاول است.

در حالی که بازارها انتظار افزایش نرخ را داشتند و جروم پاول، رئیس صندوق ذخیره فدرال، در صحبت‌های خود اظهار کرد که افزایش قیمت بیشتری رخ خواهد داد، بازار به اظهارات رئیس صندوق ذخیره فدرال واکنش مثبتی نشان داده است.

پس از اینکه جروم پاول، رئیس صندوق ذخیره فدرال ایالات متحده آمریکا نشان داد که تورم در بزرگترین اقتصاد جهان شروع به کند شدن کرده است، قیمت بیت کوین مرز ۲۴هزار دلار را رد کرد و ارزش کل بازار کریپتو تقریباً ۴ درصد افزایش یافت.

پاول در جریان نشست مطبوعاتی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در یکم فوریه، بلافاصله پس از اعلام افزایش نرخ بهره ۲۵ واحدی، گفت: «اکنون می‌توانیم بگوییم روند کاهش تورم آغاز شده است. این را می‌توانیم در قیمت کالاها ببینیم.»

به نظر می‌رسد افزایش نرخ و اظهارات پاول در بازارهای رمزارز تاثیر خوبی داشته است. بازارهای کریپتو در آستانه سخنرانی روند معاملات پایداری داشتند، اما شاهد افزایش بیش از ۴۰ میلیارد دلاری ارزش بازار در ساعات پس از بیانیه بودند.

ارزش بازار ارزهای دیجیتال از یکم فوریه تا دوم فوریه
ارزش بازار ارزهای دیجیتال از یکم فوریه تا دوم فوریه – منبع: CoinMarketCap

بر اساس آخرین ارقام Coinmarketcap، ارزش بازار جهانی کریپتو اکنون به ۱/۰۹ تریلیون دلار رسیده است که ۳/۸۸ درصد نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در همین حال، برای اولین بار در سال ۲۰۲۳ قیمت بیت کوین به کمی بیش از ۲۴هزار دلار رسید و طبق گزارش Coinmarketcap  به ۲۴۱۶۱/۲۷ دلار رسید.

با این حال، پاول گفت که آنها همچنان انتظار دارند که تورم در بخش خدمات برای مدتی به افزایش خود ادامه دهد و برای افزایش مداوم نرخ‌ها آماده باشند: «ما در بخش خدمات تورم پایدارتری می‌بینیم که کاهش آن زمان بیشتری می‌برد و باید کار را تکمیل کنیم. برای همین اینجا هستیم.»

پاول خاطرنشان کرد که افزایش مداوم نرخ همچنان مورد انتظار خواهد بود زیرا صندوق ذخیره فدرال تلاش می‌کند تورم را به سطح هدف ۲٪ بازگرداند.

لازم به ذکر است که تورم‌زدایی به معنی پایین آوردن نرخی افزایش قیمت‌ها است؛ در مقابل تورم کاهش می‌یابد که در آن سطح عمومی قیمت کالاها و خدمات کاهش می‌یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا