اخبار بیت کوینتحلیل بازار

الگوریتم یادگیری عمیق قیمت بیت کوین را برای ۳۱ مارس ۲۰۲۳ تعیین می‌کند

بیت کوین (BTC) چند هفته چالش‌برانگیز را پشت سر گذاشته است.

علیرغم رشد قابل توجه از ابتدای سال، بیت کوین (BTC) چند هفته چالش‌برانگیز را پشت سر گذاشته و تریدرها و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال به دنبال شاخص‌هایی برای تشخیص حرکت‌های بعدی این رمزارز هستند، از جمله مواردی که توسط پلتفرم‌های ماشین لرنینگ (machine learning) ارائه می‌شود.

الگوریتم‌های یادگیری عمیق در پلتفرم نظارت بر ارزهای دیجیتال PricePredictions قیمت بیت کوین را تا پایان ماه مارس ۲۳۵۹۷ دلار بر اساس داده‌هایی که سایت فینبولد در ۲۸ فوریه به آن دسترسی داشته، تعیین کرده است.

پیش‌بینی ۳۰ روزه قیمت بیت کوین
پیش‌بینی ۳۰ روزه قیمت بیت کوین – منبع: PricePredictions

همانطور که مشاهده می‌کنید، الگوریتم‌ها بر شاخص‌های تحلیل تکنیکال، از جمله شاخص قدرت نسبی (RSI)، میانگین متحرک (MA)، واگرایی میانگین متحرک همگرایی (MACD)، اندیکاتور باند بولینگر (BB)، میانگین محدوده واقعی (ATR)، خط انباشت/توزیع (A/D) و اندیکاتور حجم تعادلی (OBV) تکیه می‌کنند.

به شرطی که پیش‌بینی‌های انجام‌شده توسط الگوریتم‌های به کارگیری این شاخص‌ها درست باشد، به این معنی است که دارایی شاخص مالی غیرمتمرکز (DeFi) در ۳۱ مارس ۰/۷۹ درصد بالاتر از قیمت فعلی خود که در زمان انتشار ۲۳,۴۱۳ دلار بود، تغییر خواهد کرد.

در همین حال، احساسات مربوط به گِیج‌های یک روزه در وب‌سایت TradingView عموماً صعودی بوده و عدد مربوط به تمایل افراد برای «خرید» را روی ۱۲ نشان می‌دهد، همانطور که از آسیلاتور «خنثی» عدد ۸ و میانگین‌های متحرک در محدوده «خرید قوی» عدد ۱۱ را نشان می‌دهند.

گِیج‌های سنجش احساسات کاربران بازار بیت کوین در بازه یک روزه
گِیج‌های سنجش احساسات کاربران بازار بیت کوین در بازه یک روزه – منبع: TradingView

 

تحلیل قیمت بیت کوین

همانطور که به نظر می‌رسد، قیمت فعلی بیت کوین نشان دهنده کاهش ۱/۳۳ درصدی در روز و کاهش قابل توجه ۵/۵۴ درصدی در طول هفته گذشته است. اما با این وجود، همانطور که در آخرین چارت‌های بازیابی شده در ۲۸ فوریه نشان داده شده است، ۱/۷ درصد بیشتر از ۳۰ روز گذشته است.

چارت قیمت بیت کوین ۳۰ روزه
چارت قیمت بیت کوین ۳۰ روزه – منبع: Finbold


اینکه آیا این دارایی دیجیتال موفق به رسیدن به قیمت پیش‌بینی‌شده توسط الگوریتم‌های یادگیری عمیق می‌شود یا خیر، به تحولات پیرامون آن بستگی دارد؛ از جمله شاخص‌های کمیابی که چشمک می‌زنند و Yuga Labs، خالقان Bored Ape که درباره NFTهای بعدی خود در بلاک چین بیت‌کوین اطلاع‌رسانی می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا