اخبار بیت کویناخبار بین المللخبر فوری

آیا قیمت بیت کوین تا ۱۷ ژوئن به ۱ میلیون دلار می‌رسد؟

مدیر ارشد فناوری سابق کوین بیس ۲ میلیون دلار روی عملکرد بیت کوین شرط‌بندی می‌کند

مدیر ارشد فناوری سابق کوین بیس، Balaji Srinivasan، پیش‌بینی کرده است که بیت کوین ظرف ۹۰ روز به دلیل تورم شدید در آمریکا به ۱ میلیون دلار خواهد رسید.

بالاجی سرینیواسان، پیش‌بینی کرده است که این ارز دیجیتال تا ۱۷ ژوئن به ۱ میلیون دلار خواهد رسید. این شرط‌بندی در ۱۷ مارس آغاز شد، زمانی که یکی از کاربران توییتر به نام جیمز مدلاک پیشنهاد داد که حاضر است ۱ میلیون دلار شرط‌بندی کند که آمریکا تورم فوق‌العاده‌ای را تجربه نخواهد کرد. چند ساعت بعد، مدیر ارشد فناوری سابق کوین بیس این شرط را پذیرفت.

بر اساس شرایط پیشنهادی، اگر قیمت بیت کوین تا ۱۷ ژوئن نتواند به ۱ میلیون دلار برسد، مدلاک به ارزش ۱ میلیون دلار استیبل کوین یواس‌دی کوین (USDC) و یک بیت کوین برنده خواهد شد. به همین ترتیب، اگر بیت کوین تا این تاریخ حداقل ۱ میلیون دلار ارزش داشته باشد، بالاجی می‌تواند ۱ بیت کوین و ۱ میلیون دلار USDC را نزد خود نگه دارد.

براساس رشته توییت منتشر شده در توییتر، سایر کاربران توییتر کمک کردند تا یک قرارداد هوشمند برای این شرط‌بندی تنظیم شود. Srinivasan همچنین اعلام کرد که یک میلیون دلار دیگر را به USDC در جای دیگری شرط‌بندی کرده است.

مدلاک و بالاجی براساس دیدگاه‌های متفاوت خود نسبت به آینده اقتصاد آمریکا در بحبوحه بحران سیستم بانکی این کشور شرط‌بندی کرده‌اند.

استدلال بالاجی این است که یک بحران قریب‌الوقوع در راه است که منجر به کاهش قیمت دلار آمریکا و در نتیجه یک تورم بی‌سابقه می‌شود که قیمت بیت کوین را به یک میلیون دلار می‌رساند. در مقابل، مدلاک در مورد تورم آتی در کشور با بالاجی موافق نیست.

در همین حال، قیمت بیت کوین در زمان نگارش این خبر به ۲۷۳۸۷ دلار و ارزش بازار آن به بیش از ۱۹۴ میلیارد دلار رسیده است.

رشد ۶۶ درصدی بیت کوین در سال ۲۰۲۳ در بحبوحه ترس از بحران بانکی جهانی رخ داده و از سهام بانک وال استریت پیشی گرفته است.

به گزارش کوین تلگراف، برای اولین بار در طول یک سال، قیمت بیت کوین از سهام آمریکا فاصله گرفت و در مقایسه با رشد ۲/۵ درصدی شاخص اس اند پی ۵۰۰ و کاهش ۱۵ درصدی نزدک، حدود ۶۶ درصد افزایش یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا