اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

الگوی سر و شانه نزولی برای بیت کوین: سرمایه‌گذاران مراقب باشند!

آیا باید منتظر ادامه روند کاهش قیمت بیت کوین باشیم؟

 

در حالی که بازار ارزهای دیجیتال به معاملات جانبی خود ادامه می‌دهد، بیت‌کوین (BTC) رهبری روند نزولی را به عهده دارد و یک نمونه رایج از الگوی سر و شانه نزولی را تشکیل می‌دهد که نشان می‌دهد خبرهای بدی در انتظار دارایی شاخص مالی غیرمتمرکز (DeFi) است.

بر اساس گفته‌های تحلیلگر نمودار ارزهای دیجیتال و مالی Game of Trades در توییتی در ۸ مه، بیت کوین در اوایل ماه آوریل تشکیل «شانه چپ» الگوی سر و شانه را آغاز کرده بود، پس از آن «سر» الگو در اواخر آوریل و اوایل ماه مه، و در انتها «شانه راست» را در اوایل ماه مه تکمیل کرد. 

در همین راستا، فروشندگان بیت‌کوین می‌توانند به نشان دادن قدرت خود در برابر خریداران ادامه دهند و این ارز دیجیتال ممکن است شاهد کاهش قیمت بیشتری قیمت باشد، چرا که بر اساس تحلیل متخصصان و الگوی چارت، «یک شکست قطعی هدف قیمت نزدیک به منطقه ۲۴ هزار دلار خواهد داشت». 

 

رفتار قیمت و تحلیل الگوی بیت کوین
رفتار قیمت و تحلیل الگوی بیت کوین – منبع: Game of Trades

علاوه بر الگوی فوق، این تحلیلگر در توییت خود و با اشاره به چارت شاخص MACD گفت که خوش‌بینی بیش از حد و حرکت نزولی، در مجموع نشان می‌دهد که «بیت کوین احتمالاً در مسیر نزولی بیشتری قرار می‌گیرد».

رفتار قیمت بیت کوین و تجزیه و تحلیل شاخص MACD
رفتار قیمت بیت کوین و تجزیه و تحلیل شاخص MACD – منبع: Game of Trades

تحلیل قیمت بیت کوین

در همین حال، بیت کوین در حال حاضر با قیمت ۲۷۵۸۵ دلار در حال تغییر است که در ۲۴ ساعت گذشته ۰/۷۸ درصد کاهش داشته است. همچنین طبق داده ها ۱/۹۲ درصد ضرر در هفت روز گذشته و ۱/۳۷ درصد کاهش در ماه گذشته ثبت کرده است. 

چارت قیمت هفت روزه بیت کوین
چارت قیمت هفت روزه بیت کوین – منبع: Finbold

بر اساس گزارش Finbold در ۸ مه، علاوه بر الگوهای چارت بالا، بزرگترین دارایی دیجیتال نشانه‌هایی از رکود دارد که می‌تواند به کاهش قیمت احتمالی کمک کند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا