اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

آیا بیت کوین برای یک رالی صعودی آماده است؟

آیا سرمایه‌گذاران باید برای رالی صعودی بیت کوین هیجان‌زده باشند؟

 

خلاصه خبر

  • تحلیل‌های اخیر CryptoQuant نشان داد که قیمت بیت‌کوین می‌تواند طی چند روز آینده شتاب صعودی پیدا کند.
  • قیمت بیت کوین به قیمت واقعی ۱ تا ۳ میلیون بیت کوین نزدیک می‌شود.
  • پادشاه دنیای کوین‌ها در ۲۴ ساعت گذشته ۱/۷ درصد افزایش قیمت داشته و در زمان انتشار این خبر با قیمت ۲۷۳۳۱/۵۴ دلار معامله شده است.

قیمت بیت کوین (BTC) مدتی است که یک مسیر فرعی را پیش گرفته چرا که نوسانات آن پایین آمده است. این موضوع ترس را در بین بسیاری از سرمایه گذاران برانگیخت، چرا که آنها انتظار داشتند بیت کوین به عملکرد سه ماهه ابتدایی خود در سه ماهه دوم ادامه دهد.

با این حال، در تحلیل اخیر CryptoQuant به چند عامل اشاره شده که به افزایش قیمت اشاره دارد. سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا بیت‌کوین اکنون می‌تواند در نهایت از مسیر فرعی خود خارج شود؟

بیت کوین پیش از رالی صعودی در حال استراحت است

نویسنده و تحلیلگر CryptoQuant، با نام کاربری MAC_D به چندین عامل اشاره کرد که می‌تواند نشانه یک روند صعودی باشد. نگاهی به معیارهای مختلف چرخه زنجیره‌ای مانند MVRV و SORP، نشان می‌دهد که بازه فعلی یک رکود است و می‌تواند به معنای بهبود باشد. بنابراین، در بازه زمانی درازمدت، قیمت بیت کوین بیشتر افزایش پیدا می‌کند.

چارت‌های مربوط به معیارهای بررسی بیت کوین
چارت‌های مربوط به معیارهای بررسی بیت کوین – منبع: CryptoQuant

علاوه بر این، رشد بیت کوین از نظر ارزش ذاتی نیز مورد توجه قرار گرفته است. بر اساس تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته، اخیراً یک روند تعدیل قیمت به وجود آمده، که به نظر می‌رسد یک پدیده کوتاه‌مدت باشد که به خاطر گرمای بیش از حد شبکه باشد.

به طور کلی، نگاهی به نرخ هش و سختی بیت کوین نشان می‌دهد که بلاک چین در واقع در حال رشد است. در این تحلیل نیز اشاره شده است که بر اساس شاخص UTXO Age Bands قیمت این رمزارز نزدیک به قیمت واقعی ۱ تا ۳ میلیون بیت کوین است.

در این تحلیل خاطرنشان شد که در آخرین دوره بهبودی، میانگین قیمت واحد دارندگان کوتاه‌مدت به عنوان یک خط حمایت حیاتی برای اصلاح قیمت عمل کرده است. این امر احتمال افزایش قیمت در روزهای آینده را افزایش داد.

ارزش واقعی بیت کوین بر مبنای شاخص UTXO Age Bands
ارزش واقعی بیت کوین بر مبنای شاخص UTXO Age Bands – منبع: CryptoQuant

آیا سرمایه‌گذاران باید برای رالی صعودی هیجان‌زده باشند؟

برای درک بهتر این موضوع، بیایید نگاهی به سایر معیارهای بلاک چین بیت کوین بیندازیم تا ببینیم آیا بیت کوین برای یک رالی صعودی آماده است یا خیر.

طبق گفته CryptoQuant، ذخیره ارزی بیت کوین در حال افزایش بود که همین موضوع نشان می‌دهد این رمزارز تحت فشار فروش قرار دارد. شاخص aSORP بیت کوین نیز قرمز بود، که نشان داد سرمایه‌گذاران بیشتری دارایی خود را با سود می‌فروشند.

داده‌های مربوط به ذخیره ارزی بیت کوین
داده‌های مربوط به ذخیره ارزی بیت کوین – منبع: CryptoQuant

با این حال، در زمان انتشار، نسبت خرید/فروش گیرنده بیت کوین سبز بود، که نشان می‌دهد احساس خرید در بازار غالب است. علاوه بر این، نرخ سرمایه‌گذاری بیت کوین نیز دلگرم‌کننده به نظر می‌رسد.

جالب اینجاست که شاخص ترس و طمع بیت کوین در یک موقعیت خنثی قرار داشت. این شاخص وضعیت مبهمی دارد که نشان می‌دهد قیمت بیت کوین می‌تواند در بازه زمانی کوتاه‌مدت به هر جهتی برود.

شاخص ترس و طمع بیت کوین
شاخص ترس و طمع بیت کوین – منبع: Alternative

 

شاخص‌های بازار صعودی هستند

علاوه بر این، داده‌های میانگین متحرک نمایی Ribbon نشان داد که فاصله بین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و ۵۵ روزه در حال کاهش است، که شانس یک کراس اوور صعودی را افزایش می‌دهد.

شاخص جریان پول چایکین (CMF) بیت کوین نیز مانند شاخص جریان پول (MFI) روند صعودی را ثبت کرد. شاخص قدرت نسبی بسیار بالاتر از حالت خنثی بود و شانس روند صعودی قیمت را بیشتر می‌کرد.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، قیمت بیت کوین بیش از ۱/۷ درصد افزایش یافته است. در زمان نگارش این خبر، با قیمت ۲۷۳۳۱/۵۴ دلار و ارزش بازار ۵۲۹ میلیارد دلار معامله می‌شود.

چارت چهارساعته بیت کوین با درنظر گرفتن سه شاخص مهم
چارت چهارساعته بیت کوین با درنظر گرفتن سه شاخص مهم – منبع: TradingView

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا