اخبار بیت کویناخبار تحلیلیتحلیل بازارتحلیل تکنیکال

پیش‌بینی یک تحلیلگر از روند بیت کوین در سه سال آینده

PlanB می‌گوید قیمت بیت‌کوین در سه سال آینده احتمالاً در محدوده ۱۰۰ هزار تا ۱ میلیون دلار خواهد بود.

یک تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال با نام PlanB پیش‌بینی خود را از وضعیت بیت کوین در سه سال آینده اعلام کرده است.

این تحلیلگر، در یک ویدیوی جدید آپدیتی از نسبت موجودی به جریان بیت کوین را اعلام کرده که معمولاً برای پیش‌بینی قیمت کالاهای کمیاب در آینده از آن استفاده می‌شود.

نسبت موجودی به جریان عددی است که نشان می‌دهد اگر با نرخ رشد موجود تولید رمزارز داشته باشیم، چند سال طول می‌کشد که به اندازۀ موجودی جاری برسیم. هر چه این عدد بزرگ‌تر باشد، قیمت هم بیشتر می‌شود.

این نسبت اساساً با تقسیم مقدار بیت کوین در گردش بر مقدار بیت کوین استخراج شده در سال محاسبه می‌شود.

PlanB دو مدل از نسبت موجودی به جریان بیت کوین را با کمی تغییر ارائه داده و باور دارد که هر دو مدل دست صحیح هستند.

او به هاوینگ بیت کوین در آینده اشاره می‌کند که باعث کاهش عرضه جدید در بازار تا یک سال دیگر خواهد شد. این موضوع به عنوان کاتالیزوری عمل می‌کند که جرقه یک رشد انفجاری برای بیت کوین (BTC) است.

PlanB می‌گوید هر دو مدل نسبت موجودی به جریان بیت کوین که ارائه داده، نشان می‌دهند که قیمت بعدی بیت‌کوین احتمالاً در محدوده ۱۰۰ هزار تا ۱ میلیون دلار خواهد بود.

«پیشنهاد من برای سه سال آینده این است که هاوینگ ۲۰۲۴ در راه است… و این موضوع محدودیت عرضه و افزایش قیمت بیت کوین را به دنبال دارد، درست مانند سه هاوینگ گذشته.»

پیش‌بینی PlanB از روند قیمت بیت کوین در سه سال آینده
پیش‌بینی PlanB از روند قیمت بیت کوین در سه سال آینده – منبع: PlanB

این تحلیلگری در ادامه می‌گوید: «همه چیز به این مربع زرد رنگ برمی‌گردد، یعنی محدوده قیمتی که برای سال ۲۰۲۵ ارائه کردم.

به نظر من قیمت بیت کوین بیشتر از ۱۰۰ هزار دلار خواهد بود. اما در واقع حدس می‌زنم قیمت در آینده بین ۱۰۰ هزار تا ۱ میلیون دلار باشد. مدل نسبت موجودی به جریان بیت کوین نیز رقم ۵۰۰ هزار دلار را نشان می‌دهد.»

تصور PlanB این است که بسیاری از مردم از پیش‌بینی‌های او استقبال نمی‌کنند. آنها فکر می‌کنند که این پیش‌بینی‌ها دامنه قیمت وسیعی را نشان می‌دهد و مدل‌های ارائه شده فاقد اعتبار است. هرچند خود او، محدوده قیمت وسیع را که نشانه‌ای از نوسانات گسترده است، به تخمین قیمت نقطه‌ای در نمودار ترجیح می‌دهد.

این تحلیلگر معیار فعلی خود را میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای بیت‌کوین در نظر گرفته است.

بیت کوین هفته گذشته بالاتر از میانگین متحرک بود، اما از آن زمان از این سطح قیمت پایین‌تر آمد. با نگاهی به تاریخچه روند بیت کوین، به نظر می‌رسد روند صعودی بلندمدت بیت کوین پس از عبور بیت کوین از بالای این خط آغاز شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا