اخبار بیت کوین

یک ماینر بیت کوین در ازای استخراج بیت کوین، پاداشی به ارزش ۱۵۰ هزار دلار دریافت کرد

از ۷۰۰ هزار بلاک تولید شده در ۱۳ سال گذشته، این اتفاق تنها ۲۷۰ بار رخ داده است.

استخراج بلاک بیت کوین (BTC) به صورت انفرادی آنقدر نادر است که از ۷۰۰ هزار بلاک تولید شده در ۱۳ سال گذشته، این اتفاق تنها ۲۷۰ بار رخ داده است.

یک ماینر بیت کوین توانسته ۷۸۰۱۱۲اُمین بلاک در بلاک چین بیت کوین را به تنهایی استخراج کند و در ازای آن ۶/۲۵ بیت کوین پاداش در قالب بلاک دریافت کرده است. ارزش تخمینی آن بیش از ۱۵۰ هزار دلار است.

این ماینر بسیار خوش‌شانس بوده که توانسته تنها پس از دو روز ماینینگ یک هش تولید کند، چرا که ممکن است چنین چیزی ماه‌ها طول بکشد.

این اتفاق نادر در دهم مارس رخ داد و دویست و هفتادمین بلاک استخراج شده در تاریخ ۱۳ ساله بیت کوین بود. این اتفاق به این دلیل بسیار نادر است که به طور معمول هر ۱۰ ماه یک بار رخ می‌دهد.

این ماینر با استفاده از سرویس استخراج Solo CK Pool یک استخر استخراج انفرادی ایجاد کرد که برای آن یک هش بلاک معتبر تولید کرد و در ازای آن ۶/۲۵ بیت کوین پاداش با کارمزد تقریباً ۰/۶۳ دریافت کرد.

Con Kolivas، مدیر استخر ماینینگ Solo CK، خاطرنشان کرد که این ماینر ممکن است به طور موقت قدرت هش را برای تولید هش خروجی اجاره کرده باشد.

هش خروجی ماینر بیت کوین
هش خروجی ماینر بیت کوین – منبع: BTC explorer

استخراج بیت کوین به ماینرها نیاز دارد که قدرت محاسباتی لازم را برای حل و اضافه کردن بلوک بیت کوین بعدی به شبکه وارد کنند.

با این حال، با محبوبیت روزافزون استخراج بیت کوین و افزایش مداوم نرخ هش شبکه و ماشین‌های استخراج قدرتمند، تقریباً غیرممکن است که یک ماینر بتواند به صورت انفرادی کل بلوک را به تنهایی استخراج کند.

بنابراین، یک هش بلاک معتبر اغلب با استفاده از قدرت محاسباتی چندین ریگ ماینینگ تولید می‌شود که همگی در تلاش برای استخراج بلاک بعدی هستند.

پاداش بلوک بر اساس نرخ هش ورودی هر ماینر در استخر استخراج توزیع می‌شود.

در گذشته نیز از استخر استخراج Solo CK در چندین فرآیند ماینیگ به صورت انفرادی استفاده شده است.

دو مورد از این بلاک‌های استخراج‌شده انفرادی در ژانویه ۲۰۲۲، با فاصله تنها دو هفته، اولی ۷۱۸۱۲۴اُمین بلاک در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۲ و دیگری ۷۲۰۱۷۵اُمین بلاک در ۲۴ ژانویه بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا