اخبار بیت کویناخبار صرافی هااخبار قانون‌گذاری

بزرگ‌ترین چرخه صعودی در بازار رمزارزها در پیش است

در آخرین گزارش برنشتاین آمده است که عوامل کلان اقتصادی بر روند قیمت بیت کوین تأثیر می‌گذارند.

برنشتاین در گزارشی تحقیقاتی در روز دوشنبه اعلام کرد که سقوط صرافی FTX کاتالیزور چرخه صعودی جدید در بازارهای ارزهای دیجیتال بود.

در این گزارش آمده است که نابودی این صرافی رمزارز موجب شد سرمایه‌گذاران دارایی‌های دیجیتال اهمیت تمرکززدایی و کیف پول‌های خودحضانتی را بهتر درک کنند.

به نظر می‌رسد کاتالیزورهای کلان اقتصاد همسو با بیت کوین به عنوان بزرگترین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار، عمل می‌کنند که با تداوم ضعف در بانک‌های منطقه‌ای ایالات متحده و خروج بیشتر سپرده‌ها به سمت صندوق‌های بازار پول و چهار بانک بزرگ ایالات متحده، همگی منعکس‌کننده نگرانی‌ها در مورد متمرکز شدن پول هستند. 

تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال، گوتام چوگانی و ماناس آگراوال نوشتند: «هر گونه جابجایی سرمایه، چه به سوی اعتبار بانک، چه در سمت حاکمیت، بیت کوین را به عنوان یک دارایی امن در کنار طلا قرار می‌دهد.»

طبق داده‌های CoinDesk، بیت کوین در سال جاری ۸۰ درصد رشد کرده است–با افزایش ۲۳ درصدی قیمت‌ها در ماه مارس به دلیل شکست‌های متعدد بانکی در اتر توکن بومی اتریوم ایالات متحده، طبق داده‌های CoinDesk، در حدود ۷۶ درصد افزایش یافته است.

اتریوم هفته گذشته هارد فورک شاپلا را پیاده‌سازی کرد و درها را به روی کاربران باز کرد تا به میل خود اتر را به اشتراک بگذارند. اتر پس از این آپدیت ۱۳ درصد افزایش یافت و به گسترش بازار کمک کرد.

در یادداشت آمده است که کارمزدهای بلاک چین اتریوم سه برابر شده است که «منعکس‌کننده افزایش شدت کاربر و قیمت توکن پس از ورشکستگی FTX است».

به گفته برنشتاین، چرخه جدید کریپتو هنوز به طور کامل مورد توجه کاربران بازار قرار نگرفته است. سایر موارد تأثیرگذار بر این روند شامل کاتالیزورهای کلان، چرخه جدید استخراج بیت کوین، آپدیت مداوم و موفقیت‌آمیز بلاک چین اتریوم و موفقیت اکوسیستم‌های مقیاس‌پذیر اتریوم مانند آربیتروم است.

در این گزارش آمده است: «فرصت ایجاد یک منبع مالی نهادی جدید بر روی بلاک چین همچنان یک هدف ارزشمند به حساب می‌آید و سرمایه‌گذاران جدی روی این موضوع به عنوان یک هدف بلندمدت تمرکز می‌کنند» و افزود که این «اولین چرخه کریپتو خواهد بود که در آن شاهد مشارکت نهادهای پیشرو خواهیم بود».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا