اخبار بیت کویناخبار تحلیلیتحلیل بازارتحلیل فاندامنتال

چرا قیمت بیت کوین (BTC) امروز کاهش یافته است؟

بیت‌کوین (BTC) در عرض یک ساعت در سوم مارس، ۵ درصد سقوط کرد.

قیمت بیت کوین (BTC) در واکنش امروز بازار ارزهای دیجیتال به افت تازه FTX کاهش پیدا کرد و گاوهای بیت کوین در دفاع از سطح حمایتی ضعیف فعلی شکست می‌خورند.

چارت کندل یک روزه جفت ارز BTC/USD
چارت کندل یک روزه جفت ارز BTC/USD – منبع: TradingView

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهند که بیت‌کوین (BTC) در عرض یک ساعت در سوم مارس، ۵ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح خود در بیش از دو هفته گذشته رسید.

بزرگترین ارز دیجیتال در یک روند نزولی شدید به اتر و سایر آلتکوین‌ها پیوست و این روند عمدتاً ناشی از نگرانی‌ها در مورد بانک سیلورگیت (Silvergate) بود.

تحلیلگران همچنان در حال بررسی این موضوع هستند که روند قیمت بیت کوین پس از حفظ قیمت ۲۲ هزار دلاری جفت ارز BTC/USD به عنوان سطح پشتیبانی چگونه عمل خواهد کرد.

برخی خواستار ثبات قیمت هستند، در حالی که برخی دیگر بر این باورند که بیت کوین هنوز باید منتظر بازگشت قیمت باشد.

کوین تلگراف در این مقاله نگاهی داشته به دو عامل اصلی که در حال حاضر روند بازار ارزهای دیجیتال را تحت کنترل دارند.

 

بانک سیلورگیت پیامدهای افت دوباره FTX را بازتاب می‌دهد

نکته اصلی و مشکل اصلی گاوهای بیت کوین (BTC)، این بار بانک سیلورگیت است.

این بانک که شریک بانکی بسیاری از نام‌های شناخته شده صنعت ارزهای دیجیتال است، اخیراً توسط شرکای خود کنار گذاشته شده، چرا که این احتمال وجود دارد که مورد خوبی برای سرمایه‌گذاری نباشد.

این بانک ارائه گزارش سالانه 10-K خود را امسال به تأخیر انداخت. در ادامه، صرافی کوین بیس (Coinbase) ایالات متحده اعلام کرد که استفاده از سیلورگیت را متوقف کرده است و Crypto.com نیز از این اقدام کوین بیس پیروی کرد.

غول استیبل کوین، سرکل، متعاقبا اعلام کرد که نسبت به نگرانی‌های پیرامون سیلورگیت حساس است و در حال فعال کردن برخی خدمات با این بانک بوده است.

این موضوع نشان‌دهنده آخرین مورد از ناکامی‌های طولانی‌مدتی است که با ورشکستگی صرافی FTX آغاز شد و بسیاری از شرکت‌های ارز دیجیتال در معرض آن قرار داشتند.

به گفته مفسران، با وجود کاهش تقریباً ۶۰ درصدی سهام شرکت مادر Silvergate Capital به پایین‌ترین سطح خود در تاریخ، بیت کوین (BTC) توانست از آسیب قابل‌توجه جلوگیری کند.

سامسون مو، مدیرعامل ارائه‌دهنده فناوری کریپتو بلاک‌استریم، در توییتر اینگونه واکنش نشان داد: «سقوط بانک سیلورگیت و از دست‌دادن صرافی‌ها بر روی بیت کوین (BTC) تاثیری ندارد.»

«فروپاشی بانکداری فیات برای صرافی‌ها فقط به این معنی است که خرید/تعداد معاملات به صورت P2P انجام می‌شود؛ درست مانند کشور چین. با از بین رفتن صرافی‌ها همچنان یک اکوسیستم تجاری قوی P2P وجود دارد.»

در پست بعدی این بحث مطرح شد که «آنچه اکنون برای سیلورگیت اتفاق می‌افتد ممکن است برای هر بانکی رخ دهد».

 

قیمت بیت کوین (BTC) سطح پشتیبانی نداشت

برای برخی از تریدرها، پایین آمدن قیمت بیت کوین (BTC) به زمان بستگی داشت.

طبق گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین (BTC) پس از هفته‌ها تلاش نتوانسته بر سطح مقاومت بالای ۲۵ هزار دلار غلبه کند، که در نتیجه منجر به این شده که ماه جاری، راکدترین ماه در تاریخ این رمزارز باشد.

از آنجایی که نقدینگی نهنگ‌ها در صرافی‌ها نیز به نبود حرکت ارگانیک قیمت کمک می‌کند، کاهش قیمت چندان اتفاق عجیبی نبود.

براساس چارت پایین، هدف در حدود ۲۰ هزار دلار قرار دارد که به عنوان یک سطح روانی کلیدی و یک سطح حمایتی در ماه ژانویه بازیابی شد.

چارت توصیفی جفت ارز BTC/USD
چارت توصیفی جفت ارز BTC/USD – منبع: حساب توییتر Credible Crypto

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا