اخبار بیت کویناخبار تحلیلیخبر فوری

بالاترین قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳: بیت کوین از ۲۵ هزار عبور کرد

قیمت بیت کوین (BTC) طی ۲۴ ساعت گذشته دو رقمی شده و به نقطه عطف ۲۵ هزار دلار رسیده است.

علی‌رغم مشکلات اقتصاد کلان و سرکوب‌های نظارتی بر کریپتوها، قیمت بیت کوین (BTC) به بالاترین حد خود در سال ۲۰۲۳، یعنی رقم ۲۵ هزار دلار رسیده است. این نقطه عطف پس از افزایش قیمت بیت کوین در بیشتر روزهای ماه ژانویه اتفاق افتاد.

طبق داده‌های CoinGecko، آخرین باری که قیمت بیت‌کوین در حدود ۲۵ هزار دلار بود، نزدیک به اواسط ژوئن ۲۰۲۲ بود که تا محدوده ۱۹ هزار تا ۲۱ هزار دلار کاهش یافت و چندین ماه در همان محدوده قیمت معلق ماند.

با این حال، قیمت بیت کوین در ماه نوامبر به دنبال بحران FTX کاهش یافت و شاهد کاهش آن به پایین‌ترین سطح سال ۲۰۲۲ یعنی ۱۵۷۴۲ دلار در دهم نوامبر ۲۰۲۲ بودیم.

افزایش بیت کوین (BTC) در اوایل ژانویه شروع شد، یعنی زمانی که قیمت BTC طی ۱۴ روز متوالی بین ۴ تا ۱۷ ژانویه بالا رفت.

این خط کندل سبز روزانه دومین کندل طولانی آن در تاریخ ۱۴ ساله این ارز دیجیتال بود–به عبارتی یک روز کمتر از رکورد ۱۵ روزه بیت کوین در نوامبر ۲۰۱۳.

در حالی که بیت کوین (BTC) شروع تأثیرگذاری در سال ۲۰۲۳ داشته است، اما همچنان نسبت به بالاترین رکورد خود، یعنی رقم ۶۹۰۴۴ دلاری که در دهم نوامبر ۲۰۲۱ به دست آمد، ۶۳ درصد کاهش یافته است.

برخی از اقتصاددانان مانند لین آلدن معتقدند که ممکن است افزایش قیمت فعلی بیت کوین نسبتا کوتاه مدت باشد. گاوهای بیت کوین (سرمایه‌گذارانی که به روند صعودی قیمت اعتقاد دارند) معتقدند که اقدامات صندوق ذخیره فدرال ایالات متحده احتمالاً خطر قابل‌توجهی برای BTC در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ خواهد داشت.

در همین حال، مایک نووگراتز، مدیرعامل هلدینگ دیجیتال گلکسی احتمال روند صعودی را در بازه زمانی کوتاه‌مدت بیشتر می‌داند.

نووگراتز در سخنرانی خود در کنفرانس بانک آمریکا در ۱۵ فوریه گفت که این احتمال وجود دارد که بیت کوین تا پایان ماه مارس به ۳۰ هزار دلار برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا