اخباراخبار بیت کویناخبار تحلیلی

نهنگ‌های بیت کوین دوباره مشغول جمع‌آوری بیت کوین شدند

نهنگ‌ها 20 هزار بیت کوین خریدند

 

داده‌های بلاک چین بیت کوین (BTC) نشان می‌دهد که نهنگ‌های بیت‌کوین اخیراً به حالت جمع‌آوری BTC بازگشته‌اند، که امکان دارد نشان دهنده یک بازار صعودی باشد.

نهنگ‌های بیت کوین در دو روز گذشته 20000 بیت کوین (BTC) خریده‌اند

بر اساس داده‌های شرکت تحلیل بلاک چین Santiment ، به نظر می‌رسد عملیات دامپ (Dump) یک ماهه نهنگ‌ها به پایان رسیده است. شاخص مربوطه در اینجا «توزیع عرضه بیت کوین» است که به ما در مورد مقدار و درصد کل عرضه بیت کوین در گردش در کیف پول‌های یک گروه خاص اطلاعات می‌دهد.

کیف پول‌ها بر اساس تعداد کل بیت کوین‌هایی که در حال حاضر در موجودی خود دارند به این گروه‌های مختلف تقسیم می‌شوند. به عنوان مثال، گروه 1-10 سکه شامل تمام آدرس‌هایی است که بین 1 تا 10 بیت کوین در آنها نگهداری می‌شود.

اگر معیار «توزیع عرضه» برای این گروه خاص اعمال شود، این اندیکاتور مقادیری که همه کیف پول‌های این دسته در خود دارند را جمع‌بندی کرده و محاسبه می‌کند که این مبلغ چه بخشی از کل عرضه بیت کوین را تشکیل می‌دهد.

اکنون در چارچوب بحث فعلی، دسته مورد نظر گروه دارای 100-1000 بیت کوین است. نمودار زیر روند توزیع عرضه بیت کوین را برای این گروه خاص نشان می‌دهد.

شاخص توزیع عرضه بیت کوین
شاخص توزیع عرضه بیت کوین، منبع: CryptoQuant

به نظر می‌رسد ارزش متریک در روزهای اخیر در حال افزایش بوده است. | منبع: CryptoQuant

از آنجایی که محدوده این دسته از کیف پول‌ها شامل مقادیر بسیار زیادی است (2.92 میلیون دلار در کران پایین، 292 میلیون دلار در کران بالا)، دارندگان احتمالی آدرس‌هایی که در این گروه قرار می‌گیرند نهنگ‌ها هستند .

نهنگ‌ها، به دلیل حجم زیادی از مقدار عرضه را به خود اختصاص داده‌اند، بخش مهمی از اکوسیستم بیت‌کوین هستند. با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از عرضه را در اختیار دارند، می‌توانند از طریق فعالیت‌های خود در بازار تأثیرات محسوسی بر قیمت بگذارند.

از نمودار بالا، قابل مشاهده است که توزیع عرضه بیت کوین این سرمایه گذاران انبوه در اواسط ماه مارس شروع به کاهش کرد که به این معنی است که نهنگ‌ها در آن زمان بیت کوین‌های خود را می‌فروختند.

در حالی که این فروش در حال وقوع بود، افزایش قیمت بیت کوین متوقف شد و به سطح 28000 دلار رسید. با این حال، اخیراً دامپینگ (Dumping) یا فروش این دارندگان متوقف شده است زیرا قیمت بیت کوین افزایش بیشتری داشته است.

در چند روز گذشته، توزیع عرضه نهنگ‌های بیت کوین حتی شاهد مسیر معکوس بوده است، زیرا این سرمایه گذاران اکنون حدود 20000 بیت کوین (585.3 میلیون دلار) به مجموع کیف پول‌های خود اضافه کرده‌اند.

با عملیات جمع آوری اخیر نهنگ‌ها، کل دارایی آنها اکنون به ارزشی در حدود 3.88 میلیون بیت کوین (113.4 میلیارد دلار) رسیده است که حدود 20.07 درصد از کل عرضه بیت کوین در گردش را تشکیل می‌دهد.

همانطور که از نمودار مشخص است، این مقدار هنوز به طور قابل توجهی کمتر از چیزی است که نهنگ‌های بیت کوین قبل از شروع فروش در ماه مارس حمل می‌کردند. با این وجود، هنوز روند مثبتی در ذخایر آنها وجود دارد.

جمع آوری بیت کوین از سوی این نهنگ‌ها می تواند نشانه این باشد که آنها در حال حاضر اعتقاد به روند صعودی بازار ارز دیجیتال دارند، که طبیعتا چیزی است که می‌تواند در دراز مدت برای بازار سازنده باشد.

 

قیمت BTC

در زمان نگارش این خبر، بیت کوین در حدود 29300 دلار معامله می‌شود که در هفته گذشته 2 درصد کاهش داشته است.

روند قیمت بیت کوین
روند قیمت بیت کوین، منبع: BTCUSD در TradingView

 

به نظر می رسد ارزش BTC در روز گذشته کاهش یافته است. | منبع: BTCUSD در TradingView

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا