اخبار بلاک‌چیناخبار دیفایخبر فوری

هک ۷۰۰ هزار دلاری لانچ زون (LaunchZone)

ارزش توکن بومی لانچ زون ($LZ) بیش از ۸۰ درصد کاهش یافت

لانچ زون (LaunchZone)، پروتکل DeFi مبتنی بر زنجیره بایننس (BNB) ادعا می‌کند که طی یک سوءاستفاده ۷۰۰ هزار دلار وجه از استخر نقدینگی آن کسر شده و ارزش توکن اصلی آن کاهش یافته است.

۷۰۰ هزار دلار در حالی از پروتکل دیفای زنجیره بایننس کسر شده که این پروژه ادعا می‌کند یک هکر این مبلغ را برداشت کرده است.

جزئیات زیادی از اتمام بیش از ۸۰ درصد از وجوه موجود در استخر نقدینگی LaunchZone در ۲۷ فوریه در دست نیست. 

در گروه رسمی تلگرام این پروژه به کاربران هشدار داده شد تا زمانی که اطلاعات بیشتری به دست نیامده، توکن‌ها را خریداری نکنند: «تیم ما در حال رسیدگی به این وضعیت است. لطفا در این مرحله توکن را خریداری نکنید. آرامش خود را حفظ کنید و منتظر اطلاع‌رسانی بعدی ما باشید.»

ارزش توکن بومی لانچ زون ($LZ) بیش از ۸۰ درصد کاهش یافت و وجوه از طریق صرافی پنکیک سوآپ (PancakeSwap) مبادله شد و براساس داده‌های بلاک چین از طریق چند کاربر انجام شده است.

لانچ زون بیش از ۴۴ هزار عضو در کانال تلگرام خود و حدود ۲۷۵ هزار دنبال کننده در توییتر دارد. این پروژه هیچ هشدار یا اطلاعیه‌ای در توییتر خود منتشر نکرده و صفحه فیس بوک لانچ زون هنوز به درخواست‌های کوین تلگراف پاسخی نداده است.

اکوسیستم زنجیره‌ای بایننس در سال گذشته با موارد زیادی از هک و سوءاستفاده دست و پنجه نرم کرده است. خود زنجیره بایننس در اکتبر ۲۰۲۲ طعمه یک سوءاستفاده ۱۰۰ میلیون دلاری شد که منجر به هارد فورک شد. هکرها از یک روش زنجیره‌ای استفاده کرده بودند.

شرکت زیرساخت Web3 Jump Crypto نیز در فوریه ۲۰۲۳ یک مورد حیاتی را در تیم زنجیره بایننس شناسایی و فاش کرد. این سوءاستفاده می‌توانست به هکر اجازه دهد تا مبلغ نامحدودی از توکن‌ها را از طریق نقل و انتقالات مخرب خارج کند. تیم بایننس این آسیب‌پذیری را قبل از اینکه برای عموم مردم فاش شود اصلاح کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا