اخبار بلاک‌چین

کیف‌های پول آلامدا (Alameda) با انتقال چند میلیون FTT دوباره زنده می‌شود

کیف‌های پول مرتبط با آلامدا (Alameda) قبل از باز کردن یک پوزیشن وام در پلتفرم غیرمتمرکز وام‌دهی Abracadabra یک میلیون FTT به ارزش ۲/۳ میلیون دلار خریداری کرد.

کیف‌های پول‌ مرتبط با شرکت ورشکسته آلامدا ریسرچ در ۷ فوریه دوباره فعال شدند و مبالغی به ارزش چند میلیون از توکن صرافی FTX را جابجا کردند. فعالیت والت آلامدا، پس از سقوط صرافی FTX، نگرانی بزرگی برای جامعه کریپتو بوده است. بسیاری افراد معیارهای سازمان‌های قانون‌گذاری را زیر سوال بردند و درباره دسترسی به این والت‌ها ابراز نگرانی کردند.

کیف‌های پول آلامدا با آدرس brokenfish.eth نزدیک به ۲ میلیون دلار از توکن FTT را از قرارداد هوشمند BenetoBox در سوشی سواپ جابجا کرد. این قرارداد هوشمند به عنوان خزانه مرکزی کل اکوسیستم سوشی سواپ عمل می‌کند. مدیر عامل سابق FTX، سم بنکمن فرید، سابقه‌ای با سوشی سواپ دارد که به سال ۲۰۲۰ باز می‌گردد؛ زمانی که او این پروتکل را از توسعه‌دهنده قبلی آن، شف نومی، تحویل گرفت.

کیف‌های پول آلامدا ریسرچ ۴ (Alameda Research 4) بیش از ۱ میلیون FTT (تقریبا ۲/۳ میلیون دلار) در محدوده ۱/۸۶-۱/۸۷ دلار خریداری کرد. این کیف پول همچنین یک پوزیشن وام در Abracadabra باز کرد و در حال حاضر ۷۳ هزار FTT و ۳۱ هزار دلار را رهن کرده است.

حرکت توکن‌های FTT از کیف پول‌های آلامدا
حرکت توکن‌های FTT از کیف پول‌های آلامدا – منبع: Etherscan

بسیاری جابجایی وجوه را به روند ورشکستگی این شرکت مرتبط می‌دانستند و بر این باور بودند که جان ری سوم، مدیر اجرایی FTX که توسط دادگاه منصوب شده، اجازه انتقال این وجوه را داده است. جان ری تلاشی نکرده تا تمایل خود را برای به دست گرفتن کنترل دارایی‌های این صرافی و شرکت‌های تابعه آن برای پرداخت بدهی‌ها پنهان کند. در ۱۷ ژانویه، FTX اعلام کرد که در طول تحقیقات خود بیش از ۵/۵ میلیارد دلار دارایی نقدی کشف کرده است و بیش از ۳ میلیارد دلار به ۵۰ بدهکار اصلی خود بدهکار است.

این اولین بار در ماه فوریه نیست که کیف پول های مرتبط با آلامدا دارایی جابجا می‌کنند. در ۲ فوریه، PeckShield که یک شرکت در زمینه امنیت بلاک چین است، هشدار داد که آلامدا ۱۳ میلیون دلار دارایی دیجیتال را از سه کیف پول مختلف دریافت کرده است.

اولین والت مربوط به صرافی Bitfinex است که تقریباً ۶ میلیون تتر و ۱۵۴۵ اتر– در مجموع تقریباً ۸/۵ میلیون دلار–جابجا کرده است و دو آدرس ناشناس دیگر تقریباً ۶ میلیون USDC به آدرس Alameda Consolidation منتقل کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا