اخبار بلاک‌چیناخبار صرافی ها

مدیرعامل بایننس اعلام کرد که برای باقی‌مانده صندوق سرمایه خود از رمزارزهای بومی به‌جای BUSD استفاده می‌کند

مدیرعامل بایننس می‌گوید با تغییرات اخیر در استیبل کوین‌ها و اتفاقات پیرامون بانک‌ها، صندوق سرمایه شرکت به جای بایننس کوین (BUSD)، از ارزهای دیجیتال بومی مانند بیت کوین استفاده خواهد کرد.

شکست سه بانک بزرگ دوستدار کریپتو–بانک سیلیکون ولی (SVB)، بانک سیلورگیت و بانک سیگنچر–باعث شد استیبل کوین یو اس دی کوین (USDC) از ۱ دلار به ۰/۷۸ دلار سقوط کند.

در میان نگرانی‌های موجود در مورد استیبل کوین‌ها، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل بایننس، یعنی چنگ پنگ ژائو در ۱۳ مارس توییت کرد که با تغییرات پیش‌آمده در استیبل کوین‌ها و بانک‌ها، این صرافی برای یک میلیارد دلار باقی مانده از رمزارزهای بومی استفاده خواهد کرد.

توییت چنگ پنگ ژائو در رابطه با استفاده از رمزارزهای بومی
توییت چنگ پنگ ژائو در رابطه با استفاده از رمزارزهای بومی – منبع: حساب توییتر CZ

رمزارزهای بومی فهرست شده توسط چنگ پنگ ژائو شامل بیت کوین، بایننس و اتر بودند. او سپس پیوندهایی را به شناسه هش برای تراکنش‌های بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) ارسال کرد و اعلام کرد که ۹۸۰ میلیون دلار با کارمزد تراکنش ۱/۹۸ دلاری، ۱۵ ثانیه طول کشید.

در پاسخ به اقدام بنیانگذار بایننس، افراد فعال در این حوزه واکنش‌های متفاوتی داشتند. برخی این تصمیم را ستایش کردند و آن را تحسین‌برانگیز نامیدند و پیشنهاد کردند که از ارزهای جایگزین برای پگ کردن استیبل کوین‌ها استفاده شود.

با این حال، سایر افراد تصمیم فروش استیبل کوین بایننس و تبدیل دارایی صندوق به دارایی‌های بی‌ثبات را زیر سؤال بردند.

در دهم مارس، Circle، شرکت پشتیبان یو اس دی کوین (USDC)، فاش کرد که حدود ۳/۳ میلیارد دلار در جریان ورشکستگی بانک سیلیکون ولی (SVB) ضرر کرده است، که منجر به این شد که یو اس دی کوین (USDC) نسبت ۱:۱ خود را با دلار آمریکا از دست بدهد. با این حال، تا ۱۳مارس، یو اس دی کوین (USDC) به قیمت ۱ دلار خود بازگشت–در حال حاضر با قیمت ۰/۹۹ دلار در نوسان است.

شرکت Circle همچنین مقدار نامعلومی وجوه ذخیره دارد که در بانک سیلورگیت، یکی دیگر از بانک‌های دوستدار کریپتو مستقر در آمریکا که ورشکست شد، گیر کرده است.

بی‌ثباتی پیرامون یو اس دی کوین (USDC) باعث ایجاد یک اثر دومینویی روی سایر استیبل‌کوین‌ها مانند کوین ترون (USDD)، دای (Dai)، و فرکس (FRAX) شد که از قیمت یک دلاری آنها نیز کاسته شد.

از زمانی که وقایع در دهم مارس رخ داد، فضای ارزهای دیجیتال در مورد اینکه در آینده چه اتفاقی می‌افتد، بسیار حساس بوده است. کاربران توییتر بر این باورند که دیگر بانکی برای شرکت‌های ارزهای دیجیتال باقی نمانده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا