اخبار بلاک‌چیناخبار بیت کوین

افزایش نرخ هش تولید بیت کوین در ژانویه توسط ماینرهای عمومی

اکثر ماینرهای عمومی تولید بیت کوین خود را در ژانویه افزایش دادند.

شرکت‌های استخراج بیت کوین کور ساینتیفیک (Core Scientific)، رایت (Riot) و کلین اسپارک (CleanSpark) راه را برای افزایش تولید بیت کوین در ژانویه با کمک شرایط جوی بهتر حاکم بر این صنعت و قیمت پایدار برق هموار کردند.

بر اساس تجزیه و تحلیل جدید شاخص Hashrate اولین به روز رسانی نرخ تولید در سال ۲۰۲۳ از شرکت‌های استخراج بیت کوین که به صورت عمومی منتشر شده‌اند، افزایش مداوم در نرخ هش و افزایش تولید بیت کوین را نسبت به ماه قبل نشان می‌دهد.

اکثر ماینرهای عمومی تولید بیت کوین خود را در ژانویه افزایش دادند و شرکت کلین اسپارک (CleanSpark) آن را ۵۰ درصد افزایش داد و به رکورد تولید ماهانه ۶۹۷ بیت کوین رسید. کور ساینتیفیک (Core Scientific) که پیشتاز تولید بیت کوین بود، در ژانویه ۱۵۲۷ سکه استخراج کرد و پس از آن رایت (Riot)، دومین استخراج‌کننده بزرگ بیت کوین، ۷۴۰ بیت کوین در این ماه استخراج کرد.

شرکت ماراتن (Marathon) که دومین شرکت دارنده بیت کوین است و الگوی سایفر (Cipher) افزایش قابل‌توجهی در تولید بیت کوین داشته‌اند و به ترتیب به ۶۸۷ و ۳۴۳ بیت کوین تولید شده در مقایسه با ۴۷۵ و ۲۲۵ بیت کوین در دسامبر رسیده‌اند.

استخراج کنندگان عمومی: تولید ماهانه بیت کوین
استخراج کنندگان عمومی: تولید ماهانه بیت کوین – منبع: شاخص نرخ هش و ماینر بیت کوین لوکسور

به گفته Jaran Mellerud، تحلیلگر استخراج بیت کوین، شرایط جوی بهتر در ژانویه و قیمت پایدار برق به استخراج کنندگان کمک کرد تا تولید را افزایش دهند. «در ماه دسامبر، یک طوفان زمستانی قاره آمریکای شمالی را درنوردید و به افزایش قیمت برق منجر شد که به طور دوره‌ای بسیاری از این شرکت‌ها را مجبور به کاهش فعالیت کرد. با حاکم شدن جو مناسب در ماه ژانویه، قیمت برق تثبیت شد و ماینرها توانستند به زمان بیشتری دست یابند.»

نرخ هش برای اکثر ماینرهای عمومی در ژانویه افزایش یافت، اما با سرعتی کمتر از حد انتظار. مورد استثنا، Cipher مبتنی بر تگزاس است که نرخ هش خود را بیش از ۵۰٪ و با سرعت ۴/۳ EH/s (هش بر ثانیه) افزایش داده است. ملرود خاطرنشان کرد: «که Cipher در طول این بازار نزولی به سختی کار کرده است و من انتظار دارم که شرکت به هدف هش ۶ EH/s ظرفیت ماینینگ خود تا پایان سه ماهه اول ۲۰۲۳ برسد.

شرکت کلین اسپارک نیز پس از یک سری خرید در اواخر سال ۲۰۲۲، نرخ هش خود را از ۶/۲ EH/s در دسامبر به ۶/۶ EH/s افزایش داد. بلاک چین Hive نیز در ژانویه رشد خود را با افزایش نرخ هش نزدیک به ۳۰٪ از ۲/۱ به ۲/۷ EH/s ثبت کرد. در مورد عملکرد Hive این اظهار نظر وجود دارد که، این شرکت به جایگزینی ناوگان پردازنده‌های گرافیکی خود با ASIC، عمدتاً با Buzzminers داخلی خود ادامه می‌دهد.

استخراج کنندگان عمومی: نرخ هش خود استخراجی
استخراج کنندگان عمومی: نرخ هش خود استخراجی – منبع: شاخص نرخ هش و ماینر بیت کوین لوکسور

کور ساینتیفیک به رشد نرخ هش خود ادامه داد و از ۱۵/۷ در دسامبر به ۱۷ EH/s در ژانویه رسید. با این حال، انتظار می‌رود این ارقام تحت تأثیر روند ورشکستگی شرکت قرار گیرد، که شامل قراردادی با گروه سرمایه‌گذاری دیجیتال نیویورک (NYDIG) برای پرداخت بدهی معوق ۳۸/۶ میلیون دلاری با واگذاری بیش از ۲۷۰۰۰ دستگاه ماینینگ مورد استفاده به عنوان وثیقه است.

کور ساینتیفیک در ۲۱ دسامبر برای فصل یازدهم اعلام ورشکستگی کرد و به دنبال سازماندهی مجدد بدهی ‌های خود پس از ماه‌ها مشکل مالی به دلیل افزایش هزینه‌های برق و قیمت پایین بیت کوین بود.

ملرود همچنین خاطرنشان کرد که «این شرکت‌ها در چندین نوبت، جدول زمانی اهداف عالی توسعه نرخ هش خود را تمدید کرده‌اند. اکثر آنها برنامه‌هایی برای افزایش شدید نرخ هش عملیاتی خود تا پایان سه ماهه دوم امسال دارند. با نرخ فعلی، بیشتر آنها احتمالاً باید برنامه‌های توسعه خود را در آینده پیش ببرند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا