اخبار بلاک‌چیناخبار بیت کوین

آرتور هیز، بنیانگذار BitMEX، پیشنهاد صدور استیبل کوین مبتنی بر بیت کوین را مطرح می‌کند

فرآیند ایجاد استیبل کوین NakaDollar هیچ ارتباطی با حرکت قیمت دلار نخواهد داشت.

هدف از ساخت استیبل کوین پیشنهادی، دلار ساتوشی ناکاموتو (NUSD)، این است که مستقل از حرکت قیمت دلار عمل کند و البته به خدمات بانکی نیاز دارد.

در میان قانون‌گذاران آمریکا که درحال بررسی دقیق استیبل کوین‌ها هستند، جامعه کریپتو همچنان به ارائه ایده‌های جدید درمورد استیبل کوین‌ها مستقل از دلار آمریکا ادامه می‌دهد.

آرتور هیز، بنیانگذار و مدیرعامل سابق صرافی ارزهای دیجیتال BitMEX، پیشنهاد ایجاد یک استیبل کوین جدید با ارزشی معادل ۱ دلار بیت کوین و یک قرارداد دائمی معکوس بیت کوین در برابر دلار را ارائه کرده است.

قرارداد دائمی (Perpetual Swap) نوعی محصول بازار مشتقه است که طی سالیان اخیر در بین تریدرها محبوبیت بسیاری پیدا کرده، به‌ طوری‌ که حجم معاملات روزانه آن از ۱۸۰ میلیارد دلار فراتر می‌رود.

او ایده بالقوه دلار ساتوشی ناکاموتو (NUSD) یا NakaDollar را در یک پست وبلاگی در ۸ مارس تشریح کرد.

هیز گفت، برخلاف استیبل کوین‌های اصلی با پشتوانه USD مانند تتر (USDT) و یو اس دی کوین (USD Coin)، دلار ساتوشی ناکاموتو (NUSD) به ذخایر دلاری وابسته نیست، بلکه تنها به مبادلات قرارداد دائمی معکوس متکی است.

استیبل کوین پیشنهادی قرار است به طور خاص مبتنی بر مجموعه‌ای از موقعیت‌های خرید بیت کوین و مبادلات دائمی معکوس دلار، با نسبت ۱:۱ به دلار آمریکا باشد.

هیز اظهار داشت که فرآیند ایجاد استیبل کوین NakaDollar هیچ ارتباطی با حرکت قیمت دلار نخواهد داشت و غیرمتمرکز نخواهد بود.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که مالک بانک سیلورگیت، یک بانک بزرگ مجهز به ارزهای دیجیتال در ایالات متحده، در بحبوحه رکود مداوم بازار، فعالیت‌های خود را تعطیل کرده و کسب‌وکار خود را منحل کرده است.

این تعطیلی پس از این ماجرا اتفاق افتاد که دپارتمان خدمات مالی نیویورک به طور ناگهانی به Paxos Trust دستور داد تا صدور استیبل کوین BUSD، یکی از بزرگترین استیبل کوین‌های دلاری در بازار را متوقف کند.

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، پکسوس در چند بانک از جمله بانک سیلورگیت (Silvergate) و سیگنچر (Signature) سپرده داشت.

هیز تنها کسی نیست که در میان فشار مداوم قانون‌گذاران، به ایده استیبل کوین‌های مستقل از دلار آمریکا فکر کرده است. 

در ماه فوریه، چنگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس، این موضوع را مطرح کرد که صنعت ارزهای دیجیتال احتمالاً به این سمت حرکت خواهد کرد که از سایر ارزهای فیات، از جمله یورو، ین یا دلار سنگاپور، به عنوان پایه‌ای برای استیبل کوین‌ها استفاده کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا