اخبار بلاک‌چیناخبار بیت کویناخبار تحلیلیتحلیل بازارتحلیل تکنیکال

آیا باید منتظر نوسانات قیمت بیت کوین در آینده نزدیک باشیم؟

شاخص CDD بیت کوین به طور ناگهانی اوج می‌گیرد

برای نوسانات قیمت بیت کوین (BTC) آماده‌اید؟ شاخص CDD بیت کوین، که برای بررسی حجم تراکنش‌های شبکه بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد، به بالاترین حد خود در دو ماه گذشته رسیده است.

انتقال حجم زیادی از بیت کوین مرتبط با اجرای قانون ایالات متحده احتمالاً باعث افزایش شاخص CDD روی شبکه، در نتیجه افزایش حجم تراکنش‌ها شده است.

در هشتم مارس، آدرس‌های مرتبط با دولت ایالات متحده، ۴۹ هزار بیت کوین توقیف شده از فروشگاه جاده ابریشم (Silk Road) را به ارزش یک میلیارد دلار منتقل کردند. این انتقال با سقوط قیمت بیت کوین به زیر قیمت ۲۲ هزار دلار و یک جهش قابل توجه در این شاخص کلیدی همراه بود.

اما آیا این بدان معنی است که تریدرها باید برای نوسانات احتمالی قیمت بیت کوین (BTC) در آینده آماده شوند؟

شاخص CDD بیت کوین به طور ناگهانی اوج می‌گیرد

انتقال بیت کوین احتمالاً باعث افزایش قابل توجهی در شاخص CDD گلس‌نود شده است. این شاخص حرکت‌های مهم بیت کوین را بر اساس آخرین زمانی که از یک آدرس منتقل شده است، اندازه‌گیری می‌کند.

شاخص CDD با ضرب مقدار بیت کوین منتقل شده در تعداد روزهایی که از آخرین باری که بیت کوین به یک آدرس اضافه شده است، محاسبه می‌شود.

جهش در شاخص CDD معمولاً قبل از نوسانات قیمت اتفاق می‌افتد و به فروشندگان یک مزیت جزئی می‌دهد. با این حال، برخی از سرمایه‌گذاران بلندمدت ممکن است بیت کوین را به منظور افزایش سود بیشتر در بازار آتی حرکت دهند.

شاخص CDD
شاخص CDD – منبع: Glassnode

داده‌های داخل شبکه بیت‌کوین هیچ نشانه عمده‌ای از فروش را نشان نمی‌دهد

اما افزایش کنونی شاخص CDD به بالاترین حد دو ماهه خود لزوماً نشان‌دهنده این نیست که باید منتظر قیمت ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار باشیم.

به عنوان مثال، داده‌های ورودی مبادلات هنوز افزایش قابل توجهی را نشان نمی‌دهد. در عوض، حدود ۵۰۰۰ بیت کوین (به ارزش حدود ۱۰۰ میلیون دلار) در ۲۴ ساعت گذشته از مبادلات خارج شده است.

حجم خالص جریان بیت کوین (BTC) در مبادلات
حجم خالص جریان بیت کوین (BTC) در مبادلات – منبع: Glassnode

بنابراین، انتقال ۲۱۵ میلیون دلاری به کوین بیس تاکنون تاثیر کمی بر قیمت داشته است. با این حال، با حرکت تنها ۲۰ درصد از ۴۹ هزار بیت کوین به صرافی، ریسک افزایش فشار فروش همچنان باقی است.

چارت قیمت روزانه جفت ارز BTC/USD
چارت قیمت روزانه جفت ارز BTC/USD – منبع: TradingView

در حال حاضر، جفت ارز BTC/USD بالاتر از سطح حمایتی، بین ۲۱۵۰۰ تا ۲۱۹۵۰ دلار معامله می‌شود که با وجود اخبار منفی این هفته برای خریداران دلگرم‌کننده است. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا