اخبار بلاک‌چیناخبار بین المللاخبار قانون‌گذاری

چین تا سال ۲۰۲۵ استانداردهای ملی بلاک چین را ارتقا می‌دهد

توسعه فین تک در کشور چین با تمرکز بر فناوری بلاک چین

مقامات چینی علیرغم موضع سختگیرانه خود در مورد ارزهای دیجیتال، صنعت فین تک را با تمرکز بر فناوری بلاک چین توسعه داده‌اند.

در ۲۸ مارس، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات (MIIT)، که یکی از ناظران بخش صنعت فین‌تک چین است، اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ استانداردهای توسعه فناوری بلاک چین را در این کشور بهبود ببخشد.

این اطلاعات از پیش‌نویس دستورالعمل‌های این وزارتخانه که در وب‌سایت این وزارتخانه منتشر شده، به دست آمده است که خواستار اطلاع از افکار عمومی در مورد توسعه بلاک چین از همه اقشار جامعه است.

دولت چین قصد دارد در سال جاری در مورد طراحی سیستم استانداردهای فناوری بلاک چین و دفتر کل توزیع خود شفاف‌سازی کند و از آن زمان تا ۲۸ آوریل به عموم فرصت داده شود تا در مورد این پیش‌نویس بازخوردهای بیشتری ارائه دهند.

این توسعه مطابق با برنامه پنج ساله چین برای توسعه ملی اقتصادی و اجتماعی و چشم‌انداز ۲۰۳۵ جمهوری خلق چین است که در آن برای سال ۲۰۲۵ ددلاین مشخصی برای برخی از پیشرفت‌ها در زمینه فناوری تعیین شده است.

چنین پیشرفت‌هایی شامل صنایع دیجیتال می‌شود که در آن بلاک‌چین به عنوان هدفی برای «قوی‌تر شدن» درنظر گرفته می‌شود و کیفیت صنایعی مانند تجهیزات ارتباطی، قطعات الکترونیکی اصلی و نرم‌افزارهای کلیدی بهبود می‌یابد.

در ماه فوریه، دولت چین برنامه‌های خود را برای ایجاد یک مرکز ملی تحقیقات بلاک چین اعلام کرد. هدف این مرکز اتصال دانشگاه‌ها، توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارهای بلاک چین به تحقیق در مورد فناوری‌های اصلی بلاک چین برای پیشبرد توسعه این صنعت است.

در سپتامبر ۲۰۲۲، دولت چین ادعا کرد که حدود ۸۴ درصد از کل برنامه‌های بلاک چین در سراسر دنیا مربوط به کشور چین است. با این حال، مشخص شد که تنها ۱۹ درصد از کل درخواست‌های ثبت‌شده تأیید شده‌اند.

با این وجود، صنعت بلاک چین در این کشور فعال است. گزارش‌ها حاکی از آن است که چین در حال حاضر بیش از ۱۴۰۰ شرکت در صنعت بلاک چین خود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا