اخبار بلاک‌چیناخبار دیفای

هکر پلتفرم CoW Swap بیش از ۵۵۰ بایننس کوین (BNB) را به سرقت برد

شرکت امنیتی PeckShield گزارش داد که یک هکر موفق شده چیزی نزدیک به ۵۵۱ بایننس کوین (BNB) را به ارزش ۱۸۱,۶۰۰ دلار، از پلتفرم CoW Swap را به Tornado Cash منتقل کند.

جست‌وجوگر بلاک چین MevRefund این موضوع را مشخص کرد و متوجه خروج وجه از پلتفرم CoW Swap شد. MevRefund یا حداکثر مقدار قابل استخراج، به مقدار ارز دیجیتالی گفته می‌شود که ماینرها می‌توانند از تغییر توالی تراکنش‌ها در داخل بلاک‌هایی که تولید می‌کنند به دست آورند.

طبق گفته شرکت حسابرسی قرارداد هوشمند BlockSec، پروسه سرقت به این شکل بود که یک آدرس کیف پول به عنوان حل کننده CoW Swap توسط یک کیف پول چند امضایی اضافه شد. سپس، آدرس تراکنش را برای تأیید استیل کوین DAI به SwapGuard درخواست کرد، که منجر به انتقال استیبل کوین DAI توسط SwapGuard از قرارداد تسویه حساب CoW Swap به آدرس‌های دیگر شد.

در طول حمله، برخی از اعضای جامعه وحشت کردند و از کاربران خواستند تا تأییدیه‌های پروتکل مبادله غیرمتمرکز (DEX) را لغو کنند. با این حال، پروتکل مالی غیرمتمرکز (DeFi) گفت که این اقدام ضرورتی ندارد.

طبق اعلام پلتفرم CoW Swap، قرارداد تسویه حساب تنها به هزینه‌هایی دسترسی دارد که پروتکل در یک هفته جمع‌آوری کرده است. این تیم گفت که بدون سفارشی که مستقیماً توسط کاربران امضا شده باشد، قادر به دسترسی به وجوه کاربران نیست. تیم پروتکل مبادله غیرمتمرکز، تجزیه و تحلیل کامل خود را در مورد آنچه اتفاق افتاده در یک اعلامیه رسمی در توییتر توضیح داد. CoW Swap نیز به کوین تلگراف گفت که هیچ خطری وجوه کاربران تهدید نمی‌کند.

در همین حال، بر اساس گزارشی از DappRadar، علیرغم هک‌هایی که حول دیفای وجود داشت، این فضا در سال ۲۰۲۳ شروع پرباری داشته است. داده‌ها نشان داد که پروتکل‌ها در ماه ژانویه رشد قابل توجهی در ارزش کل خود داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا