اخبار بلاک‌چیناخبار بین الملل

کریپتو راه‌حل سریع و در دسترس در دوران بحرانی

ارزهای دیجیتال در تسهیل کمک‌های سریع و بدون محدودیت در طول دوره‌های بحرانی مفید هستند.

همانطور که اخیراً در طول تلاش‌های امدادی زلزله در ترکیه و سوریه مشاهده شد، ارزهای دیجیتال در تسهیل کمک‌های سریع و بدون محدودیت در طول دوره بحرانی مفید هستند.

از زمان زلزله‌های ویرانگر بخش‌هایی از ترکیه و سوریه در فوریه، شرکت تحلیل بلاک چین Chainalysis تخمین می‌زند که حدود ۵/۹ میلیون دلار کمک مالی ارزهای دیجیتال برای حمایت از تلاش‌های امدادی در منطقه انجام شده است.

کمپین کمک‌های بشردوستانه وزارت کشور ترکیه، هلال احمر ترکیه، Save the Children و Project Hope همگی کمک‌های مالی مبتنی بر ارزهای دیجیتال دریافت کرده‌اند. علاوه بر این، چندین صرافی رمزارز، از جمله Binance، Bitfinex، OKX و KuCoin بیش از ۹ میلیون دلار برای حمایت از قربانیان در منطقه اهدا کردند.

کوین تلگراف در تماس با Chainalysis روش مورد استفاده برای نظارت بر کمک‌های مالی مبتنی بر ارزهای دیجیتال را بازگو کرد.

کیم گرائر، مدیر تحقیقات Chainalysis گفت که این شرکت از ترکیبی از هوش انسانی که توسط متخصصانش جمع‌آوری شده است و موارد اختصاصی برای شناسایی و نظارت بر جریان‌های خدمات ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند. این موارد شامل سازمان‌هایی می‌شود که کمک‌های مالی و کلاهبرداری‌هایی را شناسایی می‌کنند که به دنبال منحرف کردن کمک‌های مالی از افراد ناشناخته هستند.

گرائر معتقد است که سرعت تراکنش‌ها و ماهیت جهانی تراکنش‌های ارزهای دیجیتال ابزار مهمی برای ارائه پشتیبانی سریع پولی در زمان بحران است.

«رمزارزها فراتر از مرزها و در لحظه در دسترس هستند و همین موضوع آنها را به یک فناوری ایده‌آلی تبدیل می‌کند که می‌توان از آن برای جمع‌آوری سرمایه و کمک رساندن به مناطق موردنیاز استفاده کرد.»

گرائر همچنین امکان نظارت دقیق بر داده‌های بلاک چین را به عنوان یکی دیگر از استدلال‌های قوی برای مفید بودن ارزهای دیجیتال در تسهیل کمک‌های مالی و پشتیبانی در شرایط اضطراری و بلایای طبیعی برجسته می‌کند:

«شفافیت بلاک چین یک مزیت منحصربه‌فرد برای ارزهای دیجیتال است و فرصت‌هایی را برای کمک به سازمان‌ها برای ردیابی کمک‌های مالی و سازمان‌های مجری قانون برای شناسایی و ردیابی طرح‌های غیرقانونی که تلاش می‌کنند در مواقع بحرانی سوءاستفاده کنند، فراهم می‌کند.»

آنتونیا روپل، رهبر عملیات وب3 در پروژه Save the Children، به کوین تلگراف گفت که این سازمان ابتدا بیت کوین را به عنوان یک روش اهدایی در پاسخ به طوفان هایان، که فیلیپین را در سال ۲۰۱۳ ویران کرد، پذیرفت. از سال ۲۰۲۰ به بعد، این موسسه خیریه ۷/۴ میلیون دلار کمک مالی در قالب رمزارز جمع‌آوری کرده است.

این امر در طول عملیات امدادرسانی سازمان به زلزله‌زدگان در ترکیه و سوریه ادامه پیدا کرده است. 

روپل از مزایای بسیار زیاد کمک‌های مالی مبتنی بر رمزارز در مقایسه با کمک‌های مالی مبتنی بر فیات می‌گوید:

«اکثر اهداکنندگان رمزارز در پروژه Save the Children برای اولین بار است که در چنین فعالیتی مبتنی بر ارزهای دیجیتال شرکت می‌کنند. از این رو کمک مالی از طریق رمزارزها ما را قادر به دسترسی به پایگاه حامیان جدید و رو به رشدی کرده است.»

به گفته روپل، عملکرد بلاک چین به گونه‌ای است که امکان کمک‌های مالی متعدد در آن وجود دارد. در سال ۲۰۲۱، پروژه Save the Children تعدادی اهدای اتریوم را از فروش NFT دریافت کرد که برخی از آنها کمک‌های مالی آینده را از طریق عملکرد قرارداد هوشمند NFT‌های خاص کدگذاری کردند.

روپل همچنین به مزایای مالیاتی در ایالات متحده برای اهدای رمزارزها به خیریه اشاره می‌کند که منجر به افزایش کمک‌های مالی شده است. او خاطرنشان می‌کند که کمک‌های مالی ارزهای دیجیتال به میزان قابل توجهی بیشتر از کمک‌های فیات است.

با این حال، یک نقطه ضعف در این زمینه وجود دارد و آن ناشناس بودن اکثر اهداکنندگان ارزهای دیجیتال است که امکان تشکر از خیرین را از بین می‌برد.

روپل معتقد است راه‌حل‌های مبتنی بر بلاک چین برای تسهیل و حمایت از تلاش‌های کمک‌رسانی در سراسر جهان ارزش زیادی دارد و سازمان‌های بشردوستانه نقش کلیدی در یکپارچه‌سازی و افزایش دسترسی در سطح مردمی خواهند داشت:

«رمزارز یک وسیله کمک مالی عالی است، اما فناوری زیرساختی، یعنی پول نقد الکترونیکی همتا به همتا (P2P)، یک انقلاب مالی به شمار می‌آید.»

این موسسه خیریه از انواع ارزهای دیجیتال پذیرفته شده توسط پلتفرم اهدای ارز دیجیتال The Giving Block پشتیبانی می‌کند. روپل گفت که این سازمان توکن‌های خاصی را تایید یا ترویج نمی‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا