اخبار بلاک‌چین

هکرهای دارک‌نت اکانت‌های هک‌شده را با قیمت ۳۰ دلار می‌فروشند

قیمت حساب‌های ارز دیجیتال هک‌شده همچنان بالاترین قیمت‌ها را در میان حساب‌های آنلاین هک‌شده دارد.

 

بر اساس اطلاعات پلتفرم ارائه‌دهنده امنیت داده‌های آنلاین، Privacy Affairs، قیمت حساب‌های ارز دیجیتال هک‌شده همچنان بالاترین قیمت‌ها را در میان حساب‌های آنلاین هک‌شده دارد.

گزارش شده است که هکرهای دارک‌نت حساب‌های کریپتوی هک‌شده و تأیید شده را در دارک‌نت به قیمت ۳۰ دلار به فروش می‌رسانند.

بر اساس یک مقاله تحقیقاتی در ۲۴ آوریل که توسط Privacy Affairs با عنوان «شاخص قیمت دارک وب» منتشر شد، هکرهای دارک‌نت همه نوع اطلاعات حساب‌های مالی را که از طریق کلاهبرداری به دست آورده‌اند در دارک وب می‌فروشند.

طبق جدیدترین داده‌های تحقیق سالانه شاخص قیمت دارک وب، قیمت برخی از حساب‌های رمزارز تأیید شده غیرقانونی به قرار زیر است:

  • حساب تاییدشده کراکن: ۱۱۷۰ دلار
  • حساب تاییدشده بایننس: ۴۱۰ دلار
  • حساب تاییدشده (Crypto.com): با قیمت ۳۰۰ دلار
  • حساب تایید شده کوین بیس: ۲۵۰ دلار
  • حساب تأییدشده بیترکس توسط ایالات متحده: ۳۰ دلار

بر اساس داده‌های سال گذشته شاخص قیمت دارک وب، این ارقام افزایش قابل‌توجهی را در لیست قیمت‌های ارائه‌شده نسبت به نرخ سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد. در سال ۲۰۲۲، هکرهای دارک‌نت فقط ۲۶۰ دلار و ۲۵۰ دلار برای حساب‌های تأییدشده کراکن و بایننس پرداخت کردند.

حساب‌های هک‌شده می‌توانند برای فرار غیرقانونی از اقدامات شاخص KYC در صرافی‌های رایج ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار بگیرند.

حساب‌های ارزهای دیجیتال تنها موارد موجود در این لیست نیستند. اطلاعات حساب برای کارت‌های اعتباری با موجودی حداکثر تا ۵۰۰۰ دلار فقط با قیمت ۱۱۰ دلار فروخته می‌شود، در حالی که اعتبار ورود به حساب‌های بانکی آنلاین با موجودی حداکثر ۲۰۰۰ دلار به قیمت ۶۰ دلار فروخته می‌شود.

جزئیات ورود به همه حساب‌های رسانه‌های اجتماعی، از جمله حساب‌های فیس‌بوک، Airbnb و جی‌میل هک‌شده، از ۲۵ دلار نیز قابل دریافت است.

یک محقق امنیت حریم خصوصی به نام Miklos Zoltan، در بیانیه‌ای در رابطه با این ارقام جدید گفت که کاربران اینترنت باید بیش از هر زمان دیگری مراقب اطلاعات شخصی خود باشند.

زولتان در این باره توضیح داد: «اگر کسی به اطلاعات مالی یا اطلاعات حساب کاربری شبکه اجتماعی شما دسترسی پیدا کند، قیمت‌هایی که در لیست بالا ذکر شده‌اند برایش ارزش پیدا می‌کند.»

هک کردن حساب‌ها در صرافی‌های ارزهای دیجیتال محبوب یک مشکل رو به رشد در این صنعت تلقی می‌شود.

اخیراً، یکی از مشتریان صرافی رمزارز مستقر در آمریکا، کوین بیس، در پی حمله هک به حسابش از این شرکت شکایت کرد.

او ادعا کرد که پس از اینکه قربانی یک هک تعویض سیم‌کارت (SIM swap) شد، ۹۰ درصد پس‌انداز زندگی‌اش را از دست داده است. طی این هک، کلاهبرداران با فریب دادن ارائه‌دهنده مخابرات برای لینک کردن شماره به سیم‌کارت خودشان، کنترل آن شماره تلفن و سیم کارت را به دست می‌آورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا